Άρθρα

Το Γεγονός

Την Κυριακή 16 Μαρτίου έκλεισε το Σαλόνι της Γενεύης. Φέτος τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα Plug-in ηλεκτρικά-υβριδικά αυτοκίνητα ήταν περισσότερα από κάθε άλλη φορά, κλέβοντας την παράσταση σχεδόν σε όλα τα περίπτερα των μεγάλων κατασκευαστών.

Το μήνυμα σαφέστατο. Η τεχνολογική επανάσταση της ηλεκτροκίνησης προχωράει με ολοένα και ταχύτερους ρυθμούς και οι ανατροπές που θα φέρει είναι βέβαιο ότι θα αλλάξουν τον τρόπο ζωής μας.

Όμως μια σημαντική παρουσία, που αναντίρρητα επιβεβαιώνει αυτό το συμπέρασμα, βρισκόταν στο περίπτερο της Renault και δεν φαίνεται να έτυχε της προσοχής των Μέσων Ενημέρωσης , τουλάχιστο τόσο, όσο της άξιζε.

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα συμβατικά αυτοκίνητα εξελίχθηκαν, στην τελειότητα που τα χαρακτηρίζει σήμερα, λόγω της, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, αξιοποίησης των εμπειριών που πρόσφερε η εμπλοκή των κατασκευαστών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και ειδικότερα στις κορυφαίες εκδηλώσεις του, όπως είναι οι αγώνες Φόρμουλα Ένα και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Πληθώρα συστημάτων που αύξησαν στο έπακρο το βαθμό ασφάλειας αλλά και τις επιδόσεις των αυτοκινήτων, εφαρμόστηκαν και δοκιμάστηκαν σκληρά στους αγώνες πριν γενικευτεί η χρήση τους.

Τον ίδιο στίβο δοκιμών και σκληρής χρήσης είναι βέβαιο ότι θα χρειαστεί και η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων, προκειμένου να εξελιχθεί σε αντίστοιχους βαθμούς τελειότητας.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, η γνωστή FIA, το πρόβλεψε έγκαιρα και άρχισε να το προετοιμάζει, πριν από δύο και πλέον δεκαετίες, θεσπίζοντας την Επιτροπή Εναλλακτικών Ενεργειών. Η Ελλάδα, συμμετέσχε από την πρώτη στιγμή στην τότε ολιγομελή Επιτροπή και έκτοτε αδιάλειπτα συνεχίζει να συμμετέχει μέχρι σήμερα, που η αναβαθμισμένη αυτή επιτροπή έγινε πολυμελής και ονομάζεται «Επιτροπή Πρωταθλημάτων για Ηλεκτρικά και Εναλλακτικών Καυσίμων Αυτοκίνητα».

Είναι αδύνατο να περιγραφεί συνοπτικά το διαχρονικό έργο αυτής της επιτροπής, οι δυσκολίες που αντιμετώπιζε επί πολλά χρόνια, όταν λίγοι μόνο πίστευαν στη δυνατότητα ευρείας χρήσης τη ηλεκτρικής ενέργειας στην αυτοκίνηση αλλά και ο τεράστιος όγκος εργασίας που απαιτήθηκε, προκειμένου να παρουσιαστεί στο φετινό 84ο Σαλόνι Αυτοκινήτων της Γενεύης το δημιούργημα στο
οποίο αναφερόμαστε, ώριμο και έτοιμο να χαρίσει στο ευρύτερο κοινό τις συγκινήσεις που χαρίζουν οι αγώνες ταχύτητας και μάλιστα όταν αυτοί τελούνται σε κεντρικούς δρόμους των μεγαλουπόλεων όλου του κόσμου, όπως έχει αποφασισθεί.

Η Ηλεκτρική Φόρμουλα είναι γεγονός. Στο περίπτερο της Renault παρουσιάστηκε σε περίοπτη θέση το, ήδη δοκιμασμένο σε διαδρομές 1000 και πλέον χιλιομέτρων, μονοθέσιο Spark-Renault SRT_01 Formula E, σχεδιασμένο από την Spark Racing Technologies και κατασκευασμένο με τη συνεργασία μεγάλων ονομάτων του χώρου της Φόρμουλα Ένα όπως είναι η Renault, η Michelin, η Dallara, η McLaren και η Williams.

Το πρώτο – και δοκιμαστικό – ημερολόγιο της περιόδου 2014 – 2015 περιλαμβάνει 10 αγώνες, με πρώτον εκείνον του Πεκίνου, στις 13 Σεπτεμβρίου 2014, για τον οποίο έχει ήδη εγκριθεί και η διαδρομή όπως φαίνεται στη σχετική φωτογραφία, και τελευταίον του Λονδίνου, στις 27 Ιουνίου 2015.

Στον πρώτο κύκλο αυτών των αγώνων θα λάβουν μέρος 10 ομάδες, με δύο SRT_01 η κάθε μία και δύο οδηγούς.

Στις επόμενες αγωνιστικές περιόδους οι συμμετοχές θα είναι ανοιχτές σε αυτοκίνητα κατασκευασμένα από διάφορες ομάδες έτσι ώστε να αρχίσει να λειτουργεί ο ανταγωνισμός στη σχεδίαση και στην εξέλιξη, όπως ακριβώς γίνεται και στη Φόρμουλα Ένα. Το βέβαιο είναι ότι τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς θα γίνονται όλο και αποδοτικότερα και όλο και ασφαλέστερα χάρις στο θεσμό των αγώνων με ηλεκτρικές Φόρμουλες, στην αρχή, αλλά και σε αγώνες Ράλι για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αργότερα.

Previous ArticleNext Article