Άρθρα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα για όλες τις ανάγκες

Οι επισκέπτες του φετινού σαλονιού αυτοκινήτων της Γενεύης είναι βέβαιο ότι θα βγαίνουν από αυτό με σκέψεις. Θα αναρωτιούνται μήπως ήλθε η ώρα να εξετάσουν τις ανάγκες μετακίνησής τους σε σχέση με τα προσφερόμενα στην αγορά ηλεκτρικά ή «plug-in» ηλεκτρικά – υβριδικά αυτοκίνητα.

Μέχρι σήμερα, οι περισσότεροι από όσους είχαν παρακολουθήσει τις εξελίξεις στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, είχαν καταλήξει στην απόφαση να μην αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν πέσουν οι τιμές τους, πριν αυξηθεί η αυτονομία τους και πριν δημιουργηθεί ένα ικανοποιητικό δίκτυο κοινόχρηστων φορτιστών για τον ανεφοδιασμό τους. Υπήρξαν βέβαια και οι λίγοι εκείνοι που αποφάσισαν να το αποκτήσουν, σαν δεύτερο αυτοκίνητο, διαθέτοντας τόσο την οικονομική άνεση για την αγορά του όσο και τον ιδιόκτητο χώρο στάθμευσης για τη νυκτερινή του φόρτιση.

Τα πράγματα όμως φαίνεται να αλλάζουν. Όσοι υπήρξαν μάρτυρες της παρουσίασης του ηλεκτρικού Kia Soul, του BMW i3, του Nissan Leaf, του Renault ZOE κ.λπ. αλλά και των «Plug-in» ηλεκτρικών – υβριδικών της Volkswagen, της Peugeot, της Volvo και των άλλων μεγάλων κατασκευαστών, άρχισαν να αισθάνονται σαν υποψήφιοι αγοραστές τους.

Ας δούμε λοιπόν πως διαμορφώνεται η κατάσταση.

Εκείνοι που διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης και χρειάζονται ένα αυτοκίνητο το οποίο, σε καθημερινή βάση, θα τους εξυπηρετεί στις αστικές μετακινήσεις τους κινούμενο με ηλεκτρική ενέργεια, δηλαδή φτηνά, αθόρυβα και χωρίς να ρυπαίνει το περιβάλλον αλλά που επίσης σε κάθε στιγμή θα είναι έτοιμο να τους πάει από τη μια άκρη της χώρας στην άλλη, γρήγορα, με ασφάλεια και χαρίζοντάς τους οδηγική ευχαρίστηση, δεν έχουν παρά να διαλέξουν ένα από τα εξαιρετικά «Plug-in» μοντέλα που προσφέρουν σήμερα σχεδόν όλοι οι καταξιωμένοι κατασκευαστές.

Εκείνοι που διαθέτουν ήδη ένα οικογενειακό αυτοκίνητο αλλά χρειάζονται και ένα μικρότερο δεύτερο, για αστικές μετακινήσεις, βλέπουν τώρα ότι η επιλογή ενός από τα προσφερόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έγινε ενδιαφέρουσα επειδή οι αυτονομίες αυξήθηκαν, η ποιότητα και ο εξοπλισμός δεν έχει πλέον τίποτα να ζηλέψει από τα συμβατικά αυτοκίνητα, οι παρεχόμενες εγγυήσεις είναι υπερεπαρκείς και τέλος επειδή η μετακίνηση με κόστος 15 κιλοβατωρών ηλεκτρικής ενέργειας για κάθε 100 χιλιόμετρα, δηλαδή με το ισόποσο 1 λίτρου βενζίνης ακούγεται πολύ ελκυστική. Οικονομία 1500 – 2500 Ευρώ το χρόνο σε καύσιμα είναι λογαριασμός.

Το να αναθεωρείς κάποιες απόψεις υπό το φως των εξελίξεων δεν είναι ποτέ κακό. Ας το ξανασκεφτούν όσοι βλέπουν ακόμα την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων σαν μια υπόθεση του πολύ μακρινού μέλλοντος.

Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. έκανε έγκαιρα ότι μπορούσε για να επιτύχει την απαλλαγή των ηλεκτρικών και των «Plug-in» ηλεκτρικών – υβριδικών από το φόρο πολυτελείας. Ο χρόνος θα δείξει αν αυτό θα επιτρέψει την ταχύτερη διάδοσή τους στη χώρα μας. Κάτι τέτοιο θα είναι καλό από την άποψη βελτίωσης της ποιότητας ζωής μας, της εξοικονόμησης ενέργειας και της δημιουργίας θέσεων εργασίας σε νέες ειδικότητες.

Previous ArticleNext Article