Άρθρα

Κινέζικα ηλεκτρικά ταξί

Η πόλη του Πεκίνου αντικαθιστά 70.000 βενζινοκίνητα ταξί με ισάριθμα ηλεκτροκίνητα.

Τα πρόσφατα νέα από τη διάδοση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Κίνα εστιάζονται στην αντικατάσταση του στόλου των ταξί του Πεκίνου. Η χώρα αυτή εξελίσσεται στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων χάρις και στα γενναιόδωρα κίνητρα που προσφέρονται στους υποψήφιους αγοραστές τους.

Ο στόλος των ταξί του Πεκίνου, που αριθμεί σήμερα 70.000 βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, θα απαιτήσει περίπου 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια προκειμένου να αντικατασταθεί πλήρως με σύγχρονα ηλεκτροκίνητα, σύμφωνα με όσα δημοσιεύει η τοπική εφημερίδα National Business Daily. Αυτό το σχέδιο αντικατάστασης περιλαμβάνει όχι μόνο τα ταξινομημένα στην πόλη του Πεκίνου ταξί αλλά και εκείνα της ευρύτερης περιφέρειας.

Το ηλεκτροκίνητο ταξί τύπου BYD e6

Όπως άλλωστε συμβαίνει και με τα άλλα αντίστοιχα προγράμματα προώθησης των πωλήσεων των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Κίνα έτσι και το πρόγραμμα των ταξί του Πεκίνου εντάσσεται στην προσπάθεια βελτίωσης της παρατηρούμενης βαρύτατης ατμοσφαιρικής ρύπανσης των πόλεων. Παρόμοια προγράμματα έχουν υλοποιηθεί και σε άλλες πόλεις της Κίνας όμως το μέγεθος του προγράμματος των ταξί του Πεκίνου είναι πρωτοφανές.

Οι συγκριτικά υψηλές τιμές αγοράς των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, παρά το ότι τα λειτουργικά τους έξοδα είναι σημαντικά χαμηλότερα, απαιτούν βεβαίως τη νομοθέτηση σημαντικών οικονομικών κινήτρων προκειμένου οι ιδιοκτήτες των ταξί να πεισθούν να προχωρήσουν στην αντικατάστασή τους.

Επίσης οι υποδομές φόρτισης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα χρειαστούν εκτεταμένες αναβαθμίσεις ώστε να εξυπηρετήσουν ικανοποιητικά αυτόν τον μεγάλο αριθμό νέων αυτοκινήτων.
Αξιοσημείωτο πάντως είναι το γεγονός ότι η Κίνα ακόμα υστερεί στον τομέα των νομοθετικών ρυθμίσεων που απαιτούνται για την υποστήριξη της επιχειρούμενης ευρύτατης διάδοσης της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων. Μόλις πρόσφατα θεσπίσθηκε ένα εθνικό δελτίο τυποποίησης των εξαρτημάτων και συστημάτων φόρτισης βάσει του οποίου διασφαλίζεται η απαραίτητη προσαρμογή των ηλεκτρικών οχημάτων στα αναπτυσσόμενα δίκτυα φόρτισης.

Η κινέζικη κυβέρνηση δηλώνει πάντως ότι επιθυμεί συνεργασίες της εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την αντίστοιχη διεθνή έτσι ώστε να αξιοποιηθούν οι διεθνείς εμπειρίες και να επιταχυνθεί η μαζική κατασκευή κινέζικων ηλεκτρικών αυτοκινήτων πλήρως προσαρμοσμένων στα διεθνή πρότυπα.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι, κατά το 2016, η κινέζικη βιομηχανία BYD κατασκεύασε περισσότερα ηλεκτρικά και αναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα από κάθε άλλο κατασκευαστή από ολόκληρο τον κόσμο.

Previous ArticleNext Article