Hi-Tech ecomobility rally, Hi-Tech ecomobility rally 2018, Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

ΤΟ 11ο HI-TECH EKO MOBILITY RALLY 2018

Η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων  να επιλέξει ως τόπο διεξαγωγής την πόλη της Θεσσαλονίκης υπήρξε επιτυχής και κατέδειξε την ανάγκη ανάπτυξης παρόμοιας δραστηριότητας στο μέλλον και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδος.

Το εγχείρημα στηρίχτηκε στη χορηγία της εταιρείας ΕΚΟ ΑΕ, την σημαντική παροχή σε πόρους, προσωπικό και μέσα του Ινστιτούτου  Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, και φυσικά στα μέλη του Ινστιτούτου που εργάστηκαν άοκνα για την επιτυχία του.  Σημαντική επίσης συμβολή υπήρξε εκείνη του Δήμου Θεσσαλονίκης που διέθεσε τις εγκαταστάσεις του για την υλοποίησή της  όπως και  η ηθική στήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που έθεσε υπό την αιγίδα της την εκδήλωση.

Η συνεργασία του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με την εταιρεία ΕΚΟ είναι μακρόχρονη και έχει εκδηλωθεί σε πολλά επίπεδα στο παρελθόν όπως με τριετή σύμβαση χορηγίας στα πρώτα βήματα του ΕΚΟ Mobility Rally, με την εγκατάσταση των πρώτων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πρατήρια της εταιρείας στην Αθήνα και με τη αδιάλειπτη παρουσία της εταιρείας στον κατάλογο των εταιρικών μελών του Ινστιτούτου. Με το Ι.ΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ επίσης η σχέση είναι πολυσχιδής σε επιστημονικό επίπεδο και όχι μόνο.

Ο αγώνας Hi-Tech EKO Mobility Rally προσμετράει στο Διεθνές Κύπελλο της Επιτροπής Εναλλακτικής Ενέργειας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) και διοργανώνεται με αυστηρή τήρηση των κανονισμών του και υπό την εποπτεία των εκπροσώπων της FIA που έρχονται στη χώρα μας και το παρακολουθούν σε όλη τη διάρκεια της τέλεσής του.

Φέτος ήλθαν στη Θεσσαλονίκη  ο κ. Raffaele Pelillo, Ιταλός, από το Automobile Club d’ Italia της Ρώμης ως πρόεδρος του συμβουλίου των αγωνοδικών του αγώνος και ο κ. Carlos Funes, Βραζιλιάνος, μηχανικός, υπάλληλος της FIA ως τεχνικός επιθεωρητής.

Μερικά Χαρακτηριστικά της φετινής εκδήλωσης

  • Η πόλη της Θεσσαλονίκης γνώρισε μια σειρά από ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μερικά από αυτά έχουν μόλις πρωτοκυκλοφορήσει παγκοσμίως όπως το ηλεκτρικό Tesla model 3, που ενώ ερχόταν για να επιδειχθεί στην αφετηρία, ακινητοποιήθηκε από ατύχημα και τελικά εμφανίστηκε πάνω στην πλατφόρμα μεταφοράς του αλλά και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως είναι το Tesla S 90 D, το Volkswagen E-Golf, το Renault Zoe, το BMW i3 Rex, το Zhidou, και το Jian Yuan Eidola
  • Το σύστημα φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν σχεδιασμένο από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων και κατασκευασμένο στη Θεσσαλονίκη από εταιρεία ηλεκτρικών κατασκευών
  • Η ικανότητα των Ελλήνων Οδηγών αποδείχτηκε περίτρανα αφού επεβλήθησαν και στις δύο κατηγορίες των άρτια προετοιμασμένων συναδέλφων τους από το εξωτερικό ύστερα από σκληρό ανταγωνισμό. Οι κ.κ. Μιχάλης Δαφνομήλης και Boycho Popov με αυτοκίνητο Toyota Prius III αναδείχθηκαν νικητές στην κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων με σύνολο βαθμών ποινής 366 έναντι 420 βαθμών ποινής των κ.κ. Elvis Georgiev και Elena Georgieva, Βουλγάρων, με αυτοκίνητο Infinity Q 50 S. Για να γίνει κατανοητός ό ανταγωνισμός αρκεί να διευκρινιστεί ότι η διαφορά των 54 βαθμών αντιστοιχεί σε χρόνο 5,4 δευτερολέπτων
  • Ακόμα εντονότερος ανταγωνισμός σημειώθηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι κ.κ. Θωμάς Παπαπάσχος και Γιάννης Χαρπίδης με αυτοκίνητο Volkswagen E- Golf αναδείχθηκαν νικητές στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων IIIA με σύνολο βαθμών ποινής 361 έναντι 373 βαθμών ποινής των κ.κ. Walter Fuzzy Kofler και Franco Gaioni, Ιταλών, με αυτοκίνητο Tesla S 90 D. Η διαφορά των 12 βαθμών αντιστοιχεί σε χρόνο 1,2 δευτερολέπτων
  • Στον κατάλογο των εκκινούντων, όπως αυτός διαμορφώθηκε το πρωί του Σαββάτου 26/5 μετά τον Διοικητικό και Τεχνικό έλεγχο, ενεγράφησαν 9 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατηγορίας ΙΙΙΑ και 6 Υβριδικά αυτοκίνητα κατηγορίας VII. Οι αριθμοί αυτοί δεν είναι μεν εντυπωσιακοί αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ικανοποιητικοί εάν ληφθεί υπόψη ότι αφορούν στη βόρεια περιοχή της Χώρας στην οποία ακόμα δεν έχει επιτευχθεί διείσδυση των νέων τεχνολογιών στην αυτοκίνηση.
  • Στον τερματισμό του αγώνα έφτασαν 6 ηλεκτρικά αυτοκίνητα Κατηγορίας ΙΙΙΑ και 5 Υβριδικά αυτοκίνητα Κατηγορίας VII. Τα 3 μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου Jian Yuan Eidola δεν διέθεταν την αναγκαία ηλεκτρική ενέργεια για να καλύψουν το σύνολο της διαδρομής του αγώνα, δεν τερμάτισαν, και περιορίστηκαν μόνο στον μεταξύ τους ανταγωνισμό
  • Χαρακτηριστική και αξέχαστη για όσους παραβρέθηκαν υπήρξε η βραδιά της απονομής των επάθλων στην ταράτσα του Βασιλικού Θεάτρου της Θεσσαλονίκης με το υπέροχο φόντο του Λευκού Πύργου να διαγράφεται στον καταγάλανο ουρανό και με τη συμμετοχή όλων ανεξαιρέτως των συμμετεχόντων, συνεργατών, υποστηρικτών και υπευθύνων σε μια φιλική και μελλοντικώς υποσχόμενη επανάληψη αυτής της συνάντησης

Συμπεράσματα

 

  • Υπάρχει ανάγκη διατήρησης αλλά και ενίσχυσης του θεσμού του Hi-Tech EKO Mobility Rally ιδίως τώρα που οι νέες τεχνολογίες των ηλεκτρικών οχημάτων αναπτύσσονται ραγδαία και οφείλουμε να τις επιδείξουμε στο ευρύτερο κοινό υπογραμμίζοντας τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση τους
  • Η μεταφορά της εκδήλωσης από την Αθήνα στην περιφέρεια αποδείχτηκε επιτυχής, χρησιμότατη και ικανοποιεί απόλυτα τον Εθνικό χαρακτήρα του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων ως εκπροσώπου για την Ελλάδα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου στο χώρο της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων
  • Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. οφείλει να επιδιώξει άμεσα την οικονομική στήριξη από χορηγό όχι μόνο για την εκδήλωση του 2019 αλλά και πέραν αυτής έτσι ώστε να αρχίσει άμεσα ο σχεδιασμός και ή προετοιμασία των επόμενων αγώνων από τώρα. Το μάθημα που όλοι πήραμε από τη φετινή εκδήλωση είναι ότι μόνο η μακρόχρονη συστηματική και επίμονη στις λεπτομέρειες προετοιμασία εξασφαλίζει την επιτυχία. Ο επιτυχημένος συνδυασμός του λογότυπου του φετινού αγώνα με εκείνο της εταιρείας ΕΚΟ δείχνει την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθηθεί και στο μέλλον

*Φωτογραφίες: Eυάγγελος Μιχαλόπουλος

Previous ArticleNext Article