Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Το “e.Go Life”

Μιλώντας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε «αποδεκτή τιμή», συνήθως αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα που να προσφέρονται σε μια ανταγωνιστική τιμή με τα αντίστοιχα συμβατικά – κάπου δηλαδή στο ύψος των 25.000 Ευρώ. Η νεοσύστατη όμως Γερμανική εταιρεία e.Go Mobile στοχεύει να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα που να διατίθενται σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή.

Η ιδρυμένη από τον καθηγητή μηχανολογίας του Πανεπιστημίου του Aachen Δρ. Gunther Schuh εταιρεία e.Go Mobile δέχεται ήδη παραγγελίες για ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που το ονομάζει Life. Ακολουθώντας τα παραδείγματα των Nissan Leaf και Lucid Air διάλεξε και αυτή ένα όνομα που να συνδέει την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων με τους ευσεβείς πόθους των περιβαλλοντικά ευαίσθητων πελατών. Το e.Go Life φιλοδοξεί να είναι ένα από τα χαμηλότερου κόστους ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς ξεκινώντας από την τιμή των 15.900 Ευρώ.

Η νεοσύστατη Γερμανική εταιρεία e. Go άνοιξε στο Aachen το πρώτο της εργοστάσιο στο οποίο θα παράγει το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο. Όταν θα λειτουργήσει πλήρως θα παράγει 10.000 αυτοκίνητα ετησίως με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν αρχικά σχεδιασθεί για το τέλος του 2018 αλλά ήδη να έχουν αναβληθεί για τον Απρίλιο του 2019.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το επιφάνειας 16.000 τετραγωνικών μέτρων βιομηχανικό συγκρότημά της θα αποτελεί υπόδειγμα σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας της οποίας όλα τα τμήματα θα συνδέονται χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτό μάλιστα δεν θα εφαρμόζεται μόνο στην παραγωγή αλλά σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της εταιρείας από τη σχεδίαση μέχρι την συναρμολόγηση αλλά και τις πωλήσεις. Η μονάδα αυτή μάλιστα θα επεκταθεί κατά την επόμενη χρονιά έτσι ώστε να διπλασιάσει την παραγωγή της.

Το νέο αυτό βιομηχανικό συγκρότημα θα ξεκινήσει με δυναμικό 142 εργαζόμενων. Περί τα μέσα του 2019 θα προστεθεί μια δεύτερη βάρδια με την οποία ελπίζεται να φτάσει στο ρυθμό παραγωγής των 10.000 αυτοκινήτων το έτος. Η όλη επένδυση θα είναι ύψους 25,7 εκατομμυρίων Ευρώ εκ των οποίων τα 2,6 εκατομμύρια θα αποτελέσουν την επιδότηση της τοπικής κυβέρνησης. Η εταιρεία e.Go θα είναι ο ενοικιαστής του συγκροτήματος ενώ ο ιδιοκτήτης και εκμισθωτής θα είναι η εταιρεία Triwo AG.

Αμέσως μόλις οι γραμμές παραγωγής αρχίσουν να λειτουργούν η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει και άλλες μονάδες για τον επιμερισμό των δραστηριοτήτων της. Μια γειτονική μονάδα για παράδειγμα θα κατασκευάζει μόνο τα πλαίσια των αυτοκινήτων ενώ μια άλλη θα αφιερωθεί στην παραγωγή ενός μικρού λεωφορείου με το όνομα e.Go Mover. Το e.Go Life θα προσφέρεται σε διαφορετικές εκδόσεις ισχύος του ηλεκτροκινητήρα προκειμένου να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις των αγοραστών του για αυξημένες επιδόσεις. Τελικώς η Bosch θα είναι ο προμηθευτής των ηλεκτροκινητήρων που θα εργάζονται στα 230 βολτ αντί των αρχικώς προβλεπόμενων 48 βολτ.

Το Life είναι ένα αυτοκίνητο αστικών μετακινήσεων στη μορφή και τις διαστάσεις ενός Smart For Two Electric Drive και, όπως αυτό, έχει σχεδιασθεί με έμφαση στις μικρές του διαστάσεις και στην ευελιξία κίνησης με προτεραιότητα απέναντι στη μεγάλη αυτονομία. Εφοδιασμένο, στη βασική του έκδοση, με μια συστοιχία συσσωρευτών 14,4 kWh υπόσχεται αυτονομία 128 χιλιομέτρων ενώ με την εναλλακτικώς προσφερόμενη συστοιχία των 19,2 kWh η αυτονομία αυτή φαίνεται να αυξάνεται στα 169 χιλιόμετρα.

Επί του παρόντος η e.Go Mobile απευθύνεται μόνο στη Γερμανική αγορά στην οποία τα οικονομικά κίνητρα τα οποία θεσπίστηκαν πέρυσι περιλαμβάνουν και μια επιστροφή ποσού 4.000 Ευρώ για κάθε αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η Γερμανική κυβέρνηση προωθεί τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων τόσο για να επιτύχει μείωση των εκπεμπόμενων αερίων του θερμοκηπίου όσο και για να ενθαρρύνει την εθνική της αυτοκινητοβιομηχανία να προχωρήσει ταχύτερα στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη κατά την τελευταία χρονιά οι νομοθέτες άρχισαν να συζητούν το ενδεχόμενο απαγόρευσης πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αρχής γενομένης από το 2030.

Οι ενδιαφερόμενοι να αποκτήσουν πρώτοι ένα e.Go Life μπορούν να προεγγραφούν καταθέτοντας και μια προκαταβολή 1.000 Ευρώ.

Δεν είναι ακόμα γνωστό εάν και πότε τα e.Go Life θα αρχίσουν να εξάγονται στις άλλες χώρες της Ευρώπης ή και την Αμερική ή ακόμα και πως οι αγοραστές στις άλλες αγορές θα αντιδράσουν απέναντι σε ένα τέτοιο προϊόν. Για παράδειγμα αν και στην Αμερική το Life θα ήταν πολύ φτηνό οι αγοραστές μέχρι σήμερα δεν έχουν επιδείξει ιδιαίτερη προτίμηση στα μικρά παρόμοια αυτοκίνητα όπως είναι για παράδειγμα το Smart For Two Electric Drive ή το Mitsubishi i-MiEV.

Σε οποιαδήποτε ξένη αγορά όμως και αν στοχεύσει το e.Go Life είναι βέβαιο ότι θα αντιμετωπίσει παρόμοια προϊόντα αφού μεγάλος αριθμός νεοφυών εταιρειών επιδεικνύει ενδιαφέρον για τον τομέα των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το παράδειγμα της Tesla κινητοποιεί πολλούς φιλόδοξους επιχειρηματίες αλλά η μελέτη, σχεδίαση και κατασκευή αυτοκινήτων ποτέ δεν έγινε μια εύκολη υπόθεση

 

Previous ArticleNext Article