Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Άναψε άραγε η Lexus πράσινο φως για ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Το νέο UX 300e ηλεκτρικό crossover θα πωλείται από φέτος σε επιλεγμένες αγορές.

Δημοσιεύθηκε 19 Μαΐου, 2020 από τον Charles Morris (NewswireThe Vehicles.)

Πολλοί κατασκευαστές χαρακτηρίζονται ακόμα ως «καθυστερημένοι» σε ότι αφορά στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Lexus όμως βρισκόταν ένα σκαλί πιο πάνω έχοντας εκδηλώσει την αντίθεσή της στην ηλεκτροκίνηση με συσσωρευτές.

Παρά το γεγονός ότι κατασκευάζει εδώ και χρόνια πολλά υβριδικά μοντέλα (ή ίσως ακριβώς για αυτό) σε δύο τουλάχιστο διαφημιστικές της καμπάνιες δεν είχε διστάσει να αναφερθεί υποτιμητικά στα αναφορτιζόμενα από το δίκτυο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μια μάλιστα τρίτη τέτοια καμπάνια προκάλεσε τόσες αντιδράσεις από το καταναλωτικό κοινό ώστε να απαγορευτεί από την Νορβηγική Ένωση Προστασίας των Καταναλωτών.

Τώρα όμως η Ιαπωνική φίρμα κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων προχωράει σε ένα δειλό βήμα προς την αντίθετη κατεύθυνση με την αποκάλυψη του νέου UX 300e, ενός ηλεκτρικού crossover το οποίο «Θα διατίθεται σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης περί το τέλος του τρέχοντος έτους».

Το UX 300e θα κινείται με την ηλεκτρική ενέργεια που θα του παρέχει μια πρόσφατα εξελιγμένη συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 54,3 kWh, τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα της καμπίνας των επιβατών και του οπίσθιου  καθίσματος. Η Lexus διατείνεται ότι η αυτονομία του θα είναι περί τα 400 χλμ. στον κύκλο NEDC, η 300 χλμ στο νεότερο και περισσότερο ακριβή κύκλο WLTP.

Αισθητήρες θα παρακολουθούν την ηλεκτρική τάση και τη θερμοκρασία  καθενός από τα 288 στοιχεία που αποτελούν αυτήν τη συστοιχία. Η Lexus έχει επίσης αναπτύξει ένα σύστημα ψύξης της συστοιχίας των συσσωρευτών το οποίο το χαρακτηρίζει ως ασφαλέστερο και μικρότερου βάρους από τα συνήθη συστήματα ψύξης με νερό. Θερμαντικές διατάξεις τοποθετημένες κάτω από τα στοιχεία θα περιορίζουν τις αρνητικές επιπτώσεις των χαμηλών ατμοσφαιρικών θερμοκρασιών στην κανονική λειτουργία τους αποφεύγοντας έτσι το γνωστό φαινόμενο του περιορισμού της αυτονομίας του αυτοκινήτου κάτω από τέτοιες συνθήκες.

Το εντελώς νέο προωστήριο σύστημα του UX 300e θα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος  150 kW (204 DIN hp) που θα κινεί τους εμπρόσθιους τροχούς. Η τελική ταχύτητα δεν θα υπερβαίνει τα 160 χλμ/ω, και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ω θα απαιτεί περίπου 7,5 δευτερόλεπτα.

 

Previous ArticleNext Article