Η Tesla ισχυρίζεται ότι τα νέας τεχνολογίας στοιχεία των συσσωρευτών της, τύπου 4680, τα οποία ανακοινώθηκαν κατά την «Ημέρα των Συσσωρευτών» του 2020, αποτελούν πραγματική τεχνολογική επανάσταση η οποία θα οδηγήσει σε μια «νέας γενιάς χαμηλότερου κόστους» ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εν τούτοις πολλοί ειδικοί του χώρου διαβλέπουν σημαντικές τεχνικές δυσχέρειες σε μια μεγάλης κλίμακας βιομηχανική παραγωγή τους.
Παρόλα αυτά η Tesla, επιδιώκοντας την επιτάχυνση των διαδικασιών, αποφάσισε παράλληλα με τις εργασίες εξέλιξης της τεχνολογίας αυτών των νέων στοιχείων να διευρύνει και τη λίστα των προμηθευτών της προσθέτοντας σε αυτήν αρκετές νέες εταιρείες κατασκευής συσσωρευτών και μάλιστα από τις πιο γνωστές και μεγαλύτερες του χώρου.
Απομένει να αποδειχθεί εάν η ανταγωνιστικότητα που επιχειρείται με την επιλογή αυτή θα οδηγήσει στην ταχύτερη υπέρβαση αυτών των δυσχερειών και αν τελικά θα οδηγήσει στην επιδιωκόμενη μαζική κατασκευή τους μέσα στα χρονικά όρια των προβλέψεων της εταιρείας.
Χαρακτηριστική είναι η ταυτόχρονη εμπλοκή της Panasonic και της LG στην πρόκληση μαζικής παραγωγής των στοιχείων τύπου 4680, όπως επίσης χαρακτηριστική είναι και η πρόσφατη ανακοίνωση της εφημερίδας «Korea Herald» σύμφωνα με την οποία και η Samsung SDI έχει ήδη αποδυθεί στην ίδια προσπάθεια.
Όπως ανακοίνωσε η ως άνω εφημερίδα, ανώνυμη αλλά αξιόπιστη πηγή σε θέματα βιομηχανικής παραγωγής, την πληροφόρησε ότι τόσο η Samsung SDI όσο και ή LG έχουν ήδη κατασκευάσει στοιχεία τύπου 4680 τα οποία και δοκιμάζουν εντατικά προκειμένου να διαπιστώσουν την κατασκευαστική τους συνοχή και τη λειτουργική τους αξιοπιστία.
Τον περασμένο Μάρτιο, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Samsung SDI, Jun Young–Hyun είχε πληροφορήσει την εφημερίδα «Korea Herald» ότι η εταιρεία του έχει εξελίξει ένα κυλινδρικό στοιχείο μεγαλύτερο από εκείνο του τύπου 2170 της τρέχουσας παραγωγής της, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Επίσης τον περασμένο Απρίλιο μαθεύτηκε ότι η Samsung SDI συνεργαζόταν με την Hyundai για την κατασκευή ενός στοιχείου μεγαλύτερου του τύπου 2170 αλλά μικρότερο του τύπου 4680, ειδικώς για τα υβριδικά αυτοκίνητα της εταιρείας.
Σύμφωνα με την Tesla, το στοιχείο 4680 με την υψηλή ενεργειακή του πυκνότητα, θα αποτελέσει βασική τεχνολογική εξέλιξη η οποία στη συνέχεια θα διαμορφώσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το κόστος πολλών από τα σχεδιαζόμενα νέα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας. Ο Elon Musk ανέφερε μάλιστα ότι θα αποτελέσει κρίσιμη παράμετρο για τη σχεδιαζόμενη μελλοντική παραγωγή του Tesla Semi.
Πηγές: Green Car Reports, κ.α.