Η Κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία BYD έχει μέχρι σήμερα κατασκευάσει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από οποιονδήποτε άλλο γνωστό κατασκευαστή και τώρα ετοιμάζεται να καθιερώσει μια δικής της σχεδίασης αρχιτεκτονική πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί στα νέας γενιάς ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Η πλατφόρμα “e–platform 3.0” παρουσιάζεται στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης συνοδευόμενη από κάποιες εντυπωσιακές πληροφορίες των επιδόσεών της περιλαμβανομένης, σύμφωνα με την εταιρία, της αυτονομίας η οποία θα φτάνει τα 600 μίλια (965 χλμ.), πιθανώς μετρούμενη επι τη βάσει του Κινέζικου τυποποιημένου κύκλου δοκιμών, όπως επίσης και του εντυπωσιακού χρόνου επιτάχυνσης από στάση μέχρι την ταχύτητα των 60 μιλίων (96.5 χλμ.) σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα.
Η BYD ανακοινώνει ότι θα αξιοποιεί το επίπεδο τάσης των 800 βολτ στη συστοιχία των συσσωρευτών της έτσι ώστε να επιτυγχάνει ταχύτητα επαναφόρτισης του ρυθμού των 90 μιλίων (145 χλμ.) αύξησης της αυτονομίας του αυτοκινήτου σε πέντε (5) μόλις λεπτά.
Δηλώνει επίσης ότι η κατανάλωση ενέργειας των οχημάτων της ανά 62 μίλια (100 χλμ.) θα είναι τουλάχιστο κατά 10% χαμηλότερη, συγκρινόμενη με τα ισοδύναμα ηλεκτρικά οχήματα άλλων κατασκευαστών, όπως και ότι κατά τη διάρκεια των χαμηλών θερμοκρασιών του χειμώνα θα είναι κατά 10% βελτιωμένη έναντι αυτών.
Μερικές από αυτές τις επιδόσεις συνδέονται με τον χρησιμοποιούμενο τύπο των συσσωρευτών (Blade Battery Packs) που αξιοποίησε για πρώτη φορά πέρυσι στην κατασκευή της ναυαρχίδας της “BYD Han” και σε εκδόσεις χωρητικότητας των 65 kWh και των 77 kWh. Ιδιαίτερη μάλιστα αναφορά κάνει και στο ότι αυτού του τύπου οι συσσωρευτές, οι οποίοι διακρίνονται από υψηλότατους συντελεστές ασφάλειας, θα χρησιμοποιούνται στο εξής σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κατασκευάζει ή BYD με βάση την αρχιτεκτονική της πλατφόρμας “e–platform 3.0”
Συστοιχία τύπου BYD Blade battery pack
Οι συστοιχίες τύπου Blade battery pack χρησιμοποιούν τεχνολογία LFP (Lithium Iron Phosphate), στην οποία η BYD έχει επενδύσει περισσότερα από δέκα χρόνια ανάπτυξης και την οποία η Tesla εφαρμόζει πρόσφατα σε αυτοκίνητα τύπου Model 3 που διατίθενται στην Κινέζικη αγορά.
Η μεγιστοποίηση του βαθμού αποδοτικότητας του κατασκευαζόμενου αυτοκινήτου επιδρά άμεσα στη βελτίωση της αυτονομίας του. Η BYD ισχυρίζεται ότι η νέα πλατφόρμα έχει μικρότερο εμπρόσθιο προεξέχον τμήμα του αμαξώματος και χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης ίσο με 0.21, ταυτόχρονα δε διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο για μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου των αυτοκινήτων.
Η BYD άφησε να αιωρούνται ερωτηματικά για το πότε αυτή η νέα πλατφόρμα θα εφαρμοστεί. Ένα Δελτίο Τύπου αναφέρει μεν ότι μια νέα σειρά μοντέλων με το χαρακτηριστικό “e” στην ονομασία τους θα αρχίσει να παράγεται με πρώτο το μοντέλο EA1 αλλά δεν αποσαφήνισε εάν αυτό θα χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα.
Επίσης δεν ξεκαθάρισε εάν η πλατφόρμα αυτή θα διατεθεί και σε άλλους εταίρους της BYD δοθέντος ότι η εταιρεία έχει ήδη συνάψει συνεργασίες με την Mercedes–Benz, την Toyota και την Didi Chuxing για θέματα που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων. Ειδικότερα η συνεργασία με την Toyota αφορά μόνο την Κινέζικη αγορά και επικεντρώνεται σε θέματα έρευνας και ανάπτυξης.
Stephen Edelstein, 22 Απριλίου 2021