Θα ξεκινήσω με μια δήλωση: Το σχόλιο μου περιορίζεται στο κείμενο που διάβασα. Η ακρίβεια των δημοσιευμένων ως και η πατρότητά τους δεν με αφορούν.
Στο κείμενο αυτό πάντως εμφανίζεται ο δρ Γιώργος Πεχλιβάνογλου, τεχνικός διευθυντής της εταιρείας Eunice Wind να «τεκμηριώνει» το γιατί η δημιουργία ενεργειακών κοινοτήτων αποτελεί μονόδρομο λέγοντας ότι:
«Ας υποθέσουμε ότι μπαίνουν στην αγορά ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το καθένα είναι δέκα με πενήντα φορές πιο βαρύ σε ενεργειακή κατανάλωση από τη μέση κατανάλωση ενός σπιτιού…….»
Για να δούμε λοιπόν πως μπορεί να αποτελέσει «τεκμηρίωση» οποιουδήποτε επιχειρήματος ένας τέτοιος τερατώδης ισχυρισμός που αποπροσανατολίζει πλήρως όλους όσους ενδιαφέρονται για την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων και δεν διαθέτουν τις βασικές γνώσεις που απαιτούνται για να τον απορρίψουν αμέσως ως παντελώς αβάσιμο.
- Σύμφωνα με έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας η μέση ετήσια κατανάλωση ενέργειας ανά νοικοκυριό ανέρχεται σε 13.994 kWh εκ των οποίων οι 10.244 kWh σε θερμική ενέργεια και οι 3.750 kWh σε ηλεκτρική ενέργεια
- Εάν λοιπόν θεωρήσουμε ορθό τον ισχυρισμό του δημοσιεύματος η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου από ένα μέσο νοικοκυριό θα σήμαινε πρόσθετη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε ετήσια βάση από 37.500 kWh έως 187.500 kWh
- Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταναλώνουν από 10 kWh έως 20 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύουν. Ας υποθέσουμε ότι όλοι αγοράζουμε το πιο ακριβό και ισχυρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς που καταναλώνει 20 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα
- Στην περίπτωση αυτή για να καταναλώνουμε ενέργεια 37.500 kWh θα πρέπει να διανύουμε ετησίως 187.500 χιλιόμετρα δηλαδή να κάνουμε 4 και πλέον φορές το γύρο της Γης και εάν πάμε στο πάνω όριο του δημοσιεύματος των 187.500 kWh η απόσταση που θα πρέπει να διανύουμε ετησίως θα είναι 937.500 χιλιόμετρα δηλαδή 2,5 φορές την απόσταση Γη-Σελήνη
- Πριν από λίγες ημέρες διάβασα το δημοσίευμα του κ. Γιώργου Σινογιώργου, ευτυχούς ιδιοκτήτη ενός ηλεκτρικού Volkswagen e-Up ο οποίος αγόρασε το αυτοκίνητό του 4 μήνες πριν από το δημοσίευμα του κ. Πεχλιβάνογλου και κάνοντας τον απολογισμό αυτού του χρονικού διαστήματος, κατά το οποίο διέτρεξε 10.030 χιλιόμετρα με συνολική κατανάλωση 1140,7 kWh δηλαδή με μέση κατανάλωση 11,37 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, υπολόγισε ότι εξοικονόμησε από καύσιμα 155 Ευρώ μηνιαίως.
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων εδώ και ένα τέταρτο του αιώνα παρέχει πληροφόρηση και υποστηρίζει την ευρεία διάδοση της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων. Κατά το χρονικό διάστημα της ύπαρξής του αντιμετώπισε πάμπολλες αντιλήψεις και φιλοσοφίες εχθρικές προς τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης τις οποίες πάντοτε ξεπέρασε με τεκμηριωμένα επιχειρήματα, μελέτες, συνέδρια και εισηγήσεις σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Ευτυχώς σήμερα φτάσαμε στο σημείο να δημοσιεύονται θετικοί απολογισμοί από καθημερινούς χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει πλέον με τίποτα. Η ηλεκτροκίνηση είναι στην πόρτα μας και αργά ή γρήγορα όλοι θα απολαμβάνουμε των πλεονεκτημάτων της
Διονύσιος Νέγκας
Επίτιμος πρόεδρος ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο