Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Έρχεται το Toyota RAV4 Prime: 62 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης και χαρακτήρας σπορ από ένα crossover SUV

(Σημείωση: Οι φανατικοί οπαδοί της μάρκας θα αποκτήσουν του χρόνου μια πολύ αξιόλογη επιλογή για το νέο τους αυτοκίνητο)

 Kirk Bell 20 Νοεμβρίου, 2019

Το Toyota RAV4 υβριδικό plug-in που παρουσιάστηκε την Τρίτη το βράδυ, παραμονές της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Los Angeles είναι όχι μόνο το πιο ισχυρό σε ιπποδύναμη αλλά και το πιο ενεργειακά αποδοτικό compact crossover της μάρκας.

Με την ονομασία RAV4 Prime, χρησιμοποιεί τον ίδιο θερμικό κινητήρα των 2,5 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με εκείνον του RAV4 Hybrid ο οποίος αποδίδει 176 ίππους όμως η ροπή του είναι κατ’ ελάχιστο αυξημένη από τα 221 N-m στα 228 N-m.

Η διαφορά μεταξύ του RAV4 Prime και του RAV4 Hybrid είναι ο καινούργιος ηλεκτροκινητήρας- ηλεκτρογεννήτρια, ο ενισχυμένος μετατροπέας και η μεγαλύτερη συστοιχία συσσωρευτών τύπου ιόντων λιθίου. Η συνολική ισχύς του προωστήριου συγκροτήματος είναι κατά 83 ίππους μεγαλύτερη εκείνης του RAV4 Hybrid φτάνοντας τους 302 ίππους ικανούς να επιταχύνουν το αυτοκίνητο από στάση μέχρι τα 100 χλμ/ω σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα, δηλαδή κατά 2 δευτερόλεπτα ταχύτερα του χρόνου που επιτυγχάνει το RAV4 Hybrid των 203 ίππων.

Η Toyota λέει ότι το RAV4 Prime είναι το δεύτερο ταχύτερο αυτοκίνητο της μάρκας μετά το Supra.

Ο ένας από τους τρείς κινητήρες που διαθέτει το αυτοκίνητο είναι τοποθετημένος στον οπίσθιο άξονα, όπως και στο RAV4 Hybrid, και του προσδίδει την ικανότητα της τετρακίνησης. Η Toyota επίσης λέει ότι το σύστημα τετρακίνησης βοηθάει στη μείωση του φαινομένου της υποστροφής  στέλνοντας την ισχύ στον οπίσθιο εξωτερικό τροχό κάθε φορά που το αυτοκίνητο στρίβει. Το σύστημα trail του RAV4 Prime βοηθάει επίσης  στο να εφαρμόζεται δύναμη πέδησης σε έναν κολλημένο ή με απώλεια τριβής τροχό του οπίσθιου άξονα στέλνοντας την ισχύ στον τροχό που διαθέτει την αναγκαία για την πρόωση του αυτοκινήτου τριβή.

Η μεγαλύτερη συστοιχία συσσωρευτών παρέχει αυτονομία αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης 62 χιλιομέτρων και εξασφαλίζει κατανάλωση που εκτιμάται στα 2,6 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ.  Η χωρητικότητα αυτής της συστοιχίας δεν ανακοινώθηκε από την Toyota.

To RAV4 Prime εξοπλίζεται προαιρετικά με σύστημα πλοήγησης με ικανότητες ανάγνωσης της τοπογραφίας και του υπολογισμού των πλέον ενδεδειγμένων διαδρομών ώστε να γίνεται ή μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση του υβριδικού συστήματος και να επιτυγχάνεται ή μέγιστη οικονομία καυσίμου. Το σύστημα καταγράφει υψομετρικές διαφορές και κυκλοφοριακές συνθήκες και υποδεικνύει την καλύτερη κάθε φορά συνιστώμενη διαδρομή.

Το RAV4 Prime θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις την SE και την XSE. Η πρώτη περιλαμβάνει θερμαινόμενα και πλήρως ρυθμιζόμενα εμπρόσθια καθίσματα, μια ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων όπως και μια διαδραστική 8 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας με συμβατότητα σε συστήματα όπως είναι το Amazon Alexa, το Apple car play και το Android Auto, σύστημα εποπτείας τυφλών σημείων και αυτόματο άνοιγμα του χώρου αποσκευών. Επίσης θα παραδίδεται με τροχούς ελαφρού μετάλλου των 18 ιντσών, μια πολύ χαρακτηριστική γρίλια, ένα χαμηλό εμπρόσθιο spoiler και μαύρες εξωτερικές διακοσμήσεις

 

Το XSE θα διακρίνεται από το δίχρωμο εξωτερικό χρώμα, την μαύρη οροφή, τους τροχούς των 19 ιντσών και τα κάθετα φωτιστικά σώματα. Θα διαθέτει επίσης paddles για τον έλεγχο του βαθμού ανάκτησης ενέργειας (για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο Toyota), ηλιοροφή, καθίσματα συνθετικού δέρματος, ασύρματο σύστημα φόρτισης του Smartphone, εσωτερικό φωτισμό περιβάλλοντος, διαδραστική οθόνη 9 ιντσών με σύστημα πλοήγησης, μεγάφωνα JBL, Σύστημα Head-up display, θερμαινόμενο τιμόνι, μνήμη των ρυθμίσεων στο κάθισμα του οδηγού, σύστημα ανοίγματος του χώρου αποσκευών χωρίς τη χρήση των χεριών και σύστημα εποπτείας του περιβάλλοντος χώρου με κάμερες.

 

Όλα τα μοντέλα θα διαθέτουν πλήρη συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που περιλαμβάνουν αυτόματη πέδηση του οχήματος κατά την προσέγγιση εμποδίου ή ατόμου, σύστημα τήρησης της πορείας εντός της λωρίδας κυκλοφορίας και αναγνώριση των πινακίδων κυκλοφορίας. Ένα επιπρόσθετο σύστημα που παραδίδεται με την έκδοση XSE είναι του αυτόματου παρκαρίσματος.

Το μοντέλο  2021 του Toyota RAV4 Prime προγραμματίζεται να φτάσει στις εκθέσεις των ΗΠΑ στο μέσον του 2020

Previous ArticleNext Article