Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Δέκα ιδιαιτερότητες του Hyundai Ioniq 5

Το Ioniq 5, από πλευράς σχεδιασμού, θυμίζει μερικά από τα πλέον όμορφα hatchbacks του 1970 ή των αρχών του 1980 αλλά ταυτόχρονα δίνει και την αίσθηση ότι βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας και της αισθητικής

Έχουμε και στο παρελθόν αναφερθεί στις προδιαγραφές του, τις οποίες τώρα μπορεί κανείς να βρει σε όλες τις γνωστές πηγές. Αξίζει όμως να αναφερθούμε σε 10 ειδικότερα σημεία τα οποία επιβεβαιώνουν ότι το αυτοκίνητο αυτό διαφοροποιείται από τα συνηθισμένα και φιλοδοξεί να προσφέρει στον αγοραστή του κάτι περισσότερο από τον ανταγωνισμό

Ταχύτατος ανεφοδιασμός. Η δυνατότητα φόρτισης με συνεχή τάση 800 βολτ είναι το δυνατό χαρτί του. Η Hyundai ισχυρίζεται ότι η επαναφόρτιση των συσσωρευτών του γίνεται με τον ταχύτερο ρυθμό από όσους προσφέρει σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία, επιτρέποντας την αύξηση του επιπέδου φόρτισης από το 10% έως το 80% σε μόνο 18 λεπτά. Βέβαια για να επιτευχθεί αυτός ο ρυθμός η ισχύς φόρτισης ξεκινάει από τα 235 kW και στη συνέχεια μειώνεται σταδιακά μέχρι τα 200 kW όταν το επίπεδο φόρτισης έχει ήδη φτάσει στο 55%. Αυτονόητο είναι ότι για την επίτευξη αυτής της καμπύλης φόρτισης απαιτείται ταχυφορτιστής με ισχύ από 250 kW και άνω

Αμφίδρομος ροή του ηλεκτρικού ρεύματος. Το Ioniq 5 είναι ένα από τα ελάχιστα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της αγοράς με αυτή τη δυνατότητα την οποία η Hyundai αποκαλεί «όχημα προς φορτίο» (V2L). Στην εφαρμογή αυτή η συστοιχία των συσσωρευτών χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας η οποία μπορεί να τροφοδοτήσει συνήθεις εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές συνολικής ισχύος μέχρι και 2 kW. Μπορεί δηλαδή το αυτοκίνητο να χρησιμεύσει σαν εφεδρικό ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος κατάλληλο για να τροφοδοτήσει ένα τροχόσπιτο ή να ικανοποιήσει άλλες ανάγκες όπως να λειτουργήσει ένα ψυγείο ή οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό σκεύος στην περίπτωση διακοπής της παροχής από το δίκτυο τροφοδοσίας

Το αυτοκίνητο ως μέρος ενός μελλοντικού οικιακού ενεργειακού συστήματος. To Ioniq 5 θα προσφέρει μελλοντικά και άλλες υπηρεσίες εκμεταλλευόμενο τη δυνατότητα V2L. Η Hyundai σχεδιάζει να διαθέσει στην αγορά ολοκληρωμένα συστήματα οικιακών εφαρμογών φωτοβολταϊκών στοιχείων με τα οποία θα μπορεί να συνεργάζεται τόσο το αυτοκίνητο όσο και το δίκτυο έτσι ώστε να επιτυγχάνονται οι βέλτιστες οικονομικές συνθήκες κατανάλωσης ενέργειας για το σπίτι και το αυτοκίνητο. Μπορεί επίσης να αξιοποιεί τις όποιες προσφερόμενες μελλοντικά οικονομικές προτάσεις για έγχυση. ενέργειας στο δίκτυο σε περιόδους έντονης ζήτησης

Σκοπούμενη αξιοποίηση φωτοβολταϊκών στοιχείων επί του οχήματος. Η Hyundai σχεδιάζει για το Ioniq 5 μια μονάδα φωτοβολταϊκών στοιχείων οροφής. Είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε για το σκοπό αυτό την αιχμή της τεχνολογίας προκειμένου να εξασφαλίσουμε πολύ αποδοτικά αποτελέσματα, δηλώνει η εταιρεία. Η μονάδα αυτή θα μπορεί να αποτελεί ένα εκ των υστέρων τοποθετούμενο πρόσθετο στοιχείο. Οι σχετικές αναγγελίες θα γίνου πριν εκπνεύσει το τρέχον έτος.

Ένα πορτοφόλι πάντοτε μέσα στο αυτοκίνητο. Το Ioniq 5 διαθέτει το δικό του σύστημα πληρωμών το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να κάνει πληρωμές μέσα από το αυτοκίνητο. Ήδη στις ΗΠΑ δήλωσαν συνεργασία με το σύστημα αυτό η ParkWhiz (στάθμευση), η Domino’s (τροφή καθ’ οδόν) και η ChargeHub (επαναφόρτιση).

Οθόνη επαυξημένης εποπτείας. Το σύστημα προβάλλει στην οθόνη την πλοήγηση στροφή προς στροφή και ειδοποιεί για την τυχόν χρήση του αυτόματου ελέγχου πορείας, για πιθανή πέδηση ανάγκης και για σηματοδοσία αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας.  Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την «κανονική» λειτουργία ή τη λειτουργία «επαυξημένης παρατήρησης». Στην πρώτη περίπτωση το σύστημα εποπτεύει με κέντρο παρατήρησης που βρίσκεται στα 2,4 μέτρα από το αυτοκίνητο ενώ στη δεύτερη στα 7.5 μέτρα

Οδήγηση με το γκάζι. Στα σήμερα προσφερόμενα από την Hyundai ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν κρατάς τον αριστερό μοχλό του τιμονιού (paddle) μειώνοντας ταχύτητα φέρνεις το αυτοκίνητο πολύ ομαλά σε μια πλήρη στάση. Στο Ioniq 5 υπάρχουν τρία επίπεδα αναγεννητικής φόρτισης επί πλέον δε υπάρχει η θέση «i-Pedal» στην οποία το αυτοκίνητο οδηγείται μόνο με τη χρήση του γκαζιού

Ελαστικά Michelin με ηχητικό έλεγχο. Η Hyundai λέει ότι θα χρησιμοποιήσει τα ελαστικά Michelin Primacy EV, της επόμενης γενιάς, τα οποία είναι όμοια με αυτά που χρησιμοποιεί ή Tesla αλλά φέρουν εσωτερικά μια ειδική επίστρωση αφρώδους υλικού το οποίο μειώνει δραστικά τον θόρυβο κύλισης καθιστώντας εντελώς αθόρυβη την κίνηση του αυτοκινήτου

Φωτισμός τύπου pixel. Η ιδέα του φωτισμού τύπου «παραμετροποιημένων φωτοστοιχείων» είναι και καινούργια αλλά και ρετρό, θυμίζοντας κάποιες αντίστοιχες εφαρμογές του 1980, ενώ βέβαια η χρήση LED τονίζει ότι τώρα πρόκειται για κάτι απολύτως σύγχρονο. Το θέμα επαναλαμβάνεται επίσης στα εμπρόσθια φωτιστικά όσο και στους πλευρικούς καθρέπτες

Ξεχάσατε κάτι? Ένα μαγνητικό τμήμα αριστερά της κεντρικής οθόνης προσφέρεται για την προσωρινή ανάρτηση σημειώσεων, φωτογραφιών κ.λπ. «όπως συνήθως κάνουμε στα οικιακά ψυγεία» τονίζουν τα διαφημιστικά φυλλάδια. Προφανώς η εταιρεία αστειεύεται αλλά μια ματιά στη φωτογραφία δείχνει τις πρακτικότητες που αυτό το μοντέλο ηλεκτρικού αυτοκινήτου τελευταίας τεχνολογίας επιθυμεί να προσφέρει στους χρήστες

Previous ArticleNext Article