Uncategorized, Άρθρα, Δελτία τύπου, Ενημέρωση

Δελτίο Τύπου AVERE – Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο φαίνεται να μη στέλνει τα σωστά και αναγκαία μηνύματα τα οποία θα ενθαρρύνουν τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των μεταφορών

3 Οκτωβρίου 2018

Ο κ. Philippe Vangeel, Γενικός Γραμματέας της AVERE, είπε: «Η συμφωνία στην οποία κατέληξε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο είναι ατυχής και ενδεικτική του γεγονότος ότι μερικές από τις σημαντικότερες χώρες – μέλη του δεν έχουν ακόμα συνειδητοποιήσει την ανάγκη της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων στις μεταφορές της Ευρώπης. Αυτή ή έλλειψη κατανόησης της σπουδαιότητας του μέτρου δεν εκπέμπει τα σωστά οικονομικά και αναπτυξιακά μηνύματα προς τη βιομηχανία της ηλεκτροκίνησης και μόνο δημιουργεί συνθήκες δραστηριοποίησης των ανταγωνιστών της Ευρώπης οι οποίοι έτσι θα τεθούν επικεφαλής της μετάβασης στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών.  Ευτυχώς υπάρχει ακόμα το περιθώριο ευαισθητοποίησης μέσα από τις ενδοθεσμικές συζητήσεις που διεξάγονται μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κρούομε των κώδωνα του κινδύνου προς το Συμβούλιο, το Κοινοβούλιο και την Επιτροπή προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις διαφύλαξης και ενδυνάμωσης της μελλοντικής ανάπτυξης αυτού του τομέα»     

 

Ακριβώς ένα χρόνο μετά από τη διακήρυξη της AVERE, στη Στουτγάρδη, με τίτλο «Ο νέος κόσμος της καθαρής αυτοκίνησης» που έγινε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου EVS30, οι υπουργοί περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου αποφάσισαν να υποστηρίξουν μια εξαιρετικά άτολμη συμφωνία για την μετά το 2020 πολιτική μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα. Είναι προφανές ότι η δική μας παρέμβαση για τα επιβαλλόμενα μέτρα αγνοήθηκε και ότι τα Κράτη-μέλη επέλεξαν να στραφούν προς διάφορα παλαιομοδίτικα επιχειρηματικά μοντέλα αντί να χαράξουν μια ξεκάθαρη και στιβαρή πολιτική προς ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον. Μέσα στο πλαίσιο της πρόσφατης έκθεσης της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή – IPCC στην οποία σαφώς περιγράφεται ότι δεν βρισκόμαστε στη σωστή πορεία προκειμένου να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως ατυχής η απόφαση των υπουργών να μην ακολουθήσουν την ενδεδειγμένη πολιτική υπέρ της οποίας ψήφισαν οι χώρες τους στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο πριν από δύο εβδομάδες.

Τα συμφωνηθέντα στο Συμβούλιο αναφέρουν ότι η μέση τιμή του εκπεμπόμενου CO2 των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που θα ταξινομούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να είναι χαμηλότερη κατά 15% το 2025 και κατά 35% το 2030 σε σύγκριση με την αντίστοιχη τιμή του 2021.  Εντούτοις και παρά τις συστάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου οι αντίστοιχες τιμές για τα Vans θα είναι 15% και 30%. Αυτές οι τιμές θα αποτελούν τις μέσες του συνολικού στόλου με κατανομή κατά κατασκευαστή ανάλογα με τον αριθμό των παραγομένων οχημάτων.

Δεν αποτελεί βέβαια έκπληξη ότι ο συμβιβασμός αυτός επετεύχθη μεταξύ μερικών δυτικών χωρών της Ευρώπης απέναντι στη Γερμανία και σε μια συμμαχία ανατολικοευρωπαϊκών χωρών. Ακόμα η συμφωνία για να επιτευχθεί απαιτήθηκε να γίνουν υποχωρήσεις και συμβιβασμοί με συγκεκριμένους κατασκευαστές και χώρες με την όλη εικόνα να επιβεβαιώνει ότι τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν έχουν ακόμα δυστυχώς αντιληφθεί πλήρως το μέγεθος της επανάστασης που συντελείται με την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων. Οι επιπτώσεις της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση θα είναι σημαντικές και θετικές στον εργασιακό τομέα και στην ανάπτυξη των οικονομιών και θα διασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

AVERE – ιδρύθηκε το 1978 – Αποτελεί Ευρωπαϊκό δίκτυο φορέων που εκπροσωπούν τους χρήστες, τους ΜΚΟ, τις Ομοσπονδίες, τις κοινωνικές συλλογικότητες, τα δημόσια Ινστιτούτα, τα Ερευνητικά κέντρα, τους κατασκευαστές οχημάτων και εξαρτημάτων και τις λοιπές εταιρείες του χώρου.

Το όραμα της AVERE για την ηλεκτροκίνηση περιλαμβάνει μια ισχυρή βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, καθαρές, ήσυχες και φιλικές στον άνθρωπο πόλεις, μεταφορικό τομέα υψηλής ενεργειακής απόδοσης και απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Η AVERE στην Ελλάδα εκπροσωπείται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων.

 

Previous ArticleNext Article