Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Η προσπάθεια των 1000 χλμ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Παρά τη μεγάλη χωρητικότητα των συσσωρευτών του σχεδιαζόμενου πολυτελούς ηλεκτρικού EQS της Mercedes η αυτονομία του φαίνεται ότι δεν θα υπερβαίνει τα 700 χιλιόμετρα αν και ο αεροδυναμικός συντελεστής του έχει ληφθεί σοβαρότατα υπόψη στη σχεδίαση όπως συμβαίνει άλλωστε και στα αυτοκίνητα της Tesla.

Η αυτονομία είναι το βασικότερο από τα χαρακτηριστικά που μπορούν να προκαλέσουν πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εκτιμάται ότι η μεγάλη αυτονομία επηρεάζει την προτίμηση αγοράς κατά τρεις φορές περισσότερο από ότι η τιμή μεταπώλησης.

Στην κατηγορία των ακριβών μοντέλων το Lightyear One, ένα πενταθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο εφοδιασμένο με ηλιακούς συλλέκτες στο καπό και την οροφή του κρατάει τα σκήπτρα της μεγαλύτερης αυτονομίας με 730 χλμ, ενώ το Porsche Taycan, που προβάλλεται ως ο αντίπαλος των ακριβών μοντέλων της Tesla, δεν υπερβαίνει την αυτονομία του Lightyear One γιατί ρίχνει περισσότερο το βάρος του στις επιδόσεις και όχι στην αυτονομία.  Οι εξαγγελίες διαδέχονται ή μία την άλλη και ο Elon Musk υπόσχεται ότι τα επόμενα Roadsters θα διαθέτουν αυτονομία 1000 χλμ χωρίς μάλιστα να χρησιμοποιούν φωτοβολταϊκές κυψέλες οι οποίες, κατά τον ίδιο, δεν βοηθούν σημαντικά. Εξ’ άλλου τα σπορ αυτοκίνητα που παράγει δεν διαθέτουν αρκετές επιφάνειες για την τοποθέτηση ηλιακών συλλεκτών.

Η πρόκληση είναι να επιτευχθεί η αυτονομία των 1000 χλμ χωρίς να καταφύγει κανείς σε ογκώδεις συστοιχίες συσσωρευτών με χωρητικότητες της τάξεως των 120 κιλοβατωρών οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά συντελεστές όπως είναι η ασφάλεια, το κόστος, ο χώρος, το βάρος, η οδηγική συμπεριφορά, οι δυσκολίες προμήθειας των υλικών και η τοξικότητα του προϊόντος.

© Twycer / www.twycer.nl

Το Lightyear One επιτυγχάνει τη μεγάλη αυτονομία του αξιοποιώντας συστοιχία των 60 μόνο κιλοβατωρών χάρις στο σπαρτιάτικο εσωτερικό του, τον εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή του και την αξιοποίηση των πολύ υψηλής ενεργειακής απόδοσης και άριστου συντελεστή ισχύος ως προς το βάρος τους ηλεκτροκινητήρων που βρίσκονται τοποθετημένοι μέσα στους τροχούς του. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του  η μεγάλη του αυτονομία βοηθάει και στη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των συσσωρευτών του.

Η εταιρεία Hyundai και η αδελφή εταιρεία Kia φαίνεται να έχουν βρει το μυστικό κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αποδεκτές τιμές πώλησης και με μεγάλες αυτονομίες. Επίσης δεν απορρίπτουν και τη χρήση φωτοβολταϊκών κυψελών αφού στο υβριδικό Sonata προσφέρεται ηλιακή οροφή από τέτοιες κυψέλες υψηλής ενεργειακής απόδοσης οι οποίες, κατά το εργοστάσιο, αυξάνουν την αυτονομία κατά 10% υπό συνθήκες ομαλής χρήσης. Η Hyundai μάλιστα υπόσχεται την παραγωγή δύο ακόμα τέτοιου τύπου ηλιακών συλλεκτών οι οποίοι θα τοποθετούνται στην οροφή των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Ο αγώνας λοιπόν για την αυτονομία των 1000 χλμ για τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη κάτι που τελικά θα τα κάνει να υπερτερούν στον τομέα αυτό ακόμα και σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα τα εφοδιασμένα με τον υπό διωγμό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Έξυπνα υλικά, και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα αποτελούν τα κλειδιά που εξελίσσουν συνεχώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οδηγούν σε αποτελέσματα τα οποία λίγα χρόνια πριν φάνταζαν σαν απλησίαστα όνειρα

 

Δημοσιεύθηκε: 25 Οκτωβρίου 2019-Dr. Peter Harrop 

Previous ArticleNext Article