Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Η VW δηλώνει ότι το κόστος αγοράς και χρήσης ενός ηλεκτρικού ID.3 θα είναι χαμηλότερο από εκείνο των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Το Volkswagen ID.3, το πρώτο της οικογένειας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB του κατασκευαστή, μπήκε ήδη στην παραγωγή στην Ευρώπη. Η εταιρεία δηλώνει ότι οι αγοραστές του θα ωφελούνται τόσο από το χαμηλότερο κόστος κτήσης του όσο και από τα χαμηλότερα λειτουργικά του έξοδα, σε σχέση με εκείνα των αντίστοιχων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το επιχείρημα αυτό βέβαια συχνά χρησιμοποιείται τώρα τελευταία από τους κατασκευαστές προκειμένου να τονίσουν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Όμως η VW εξειδικεύει τονίζοντας ότι το ID.3 θα κοστίζει για την αγορά του φτηνότερα από ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο Golf hatchback, εάν βεβαίως συνυπολογισθεί και το επί του παρόντος παρεχόμενο οικονομικό κίνητρο.

Στη Γερμανία η βασική τιμή του ηλεκτροκίνητου ID.3 με τη συστοιχία συσσωρευτών των 45 kWh είναι περίπου 30.000 Ευρώ η οποία είναι μεν αρχικά μεγαλύτερη από την τιμή ενός συμβατικού Golf 1.5 TSI που κοστίζει περίπου 26.500 Ευρώ, όμως μετά την αφαίρεση του ύψους 6.750 Ευρώ παρεχόμενου οικονομικού κινήτρου η διαφορά τιμής όχι μόνο μηδενίζεται αλλά αντιστρέφεται και το αποτέλεσμα της σύγκρισης καταλήγει να είναι υπέρ του ID.3 κατά 3.250 Ευρώ

Όπως μάλιστα γνωρίζουν όλοι οι χρήστες ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων το ID.3 απαιτεί πολύ λιγότερα έξοδα συντήρησης από εκείνα των αντίστοιχων συμβατικών αυτοκινήτων. Δε χρειάζεται λιπαντικά και δε φθείρει τα φρένα του λόγω της ενσωματωμένης λειτουργίας ανάκτησης της κινητικής ενέργειας. Επιπρόσθετα, στη Γερμανία, το ID.3 δεν υπόκειται στον υποχρεωτικό ανά διετία τεχνικό έλεγχο και απολαμβάνει την ωφέλεια προνομιακά χαμηλών ασφαλίστρων.

Πάντως η VW δεν παραλείπει να κάνει ειδική αναφορά στα ελαστικά χαμηλού συντελεστή αντίστασης κύλισης με τα οποία εφοδιάζεται το αυτοκίνητο και τα οποία, όπως εκτιμά, αναμένεται να έχουν ίσως βραχύτερο κύκλο ζωής από των συνηθισμένων ελαστικών.

Με βάση τα ανωτέρω η εταιρεία εκτιμά ότι, πέραν της χαμηλότερης τιμής κτήσης, τα λειτουργικά έξοδα του ID.3 θα είναι και κατά 50 έως 70 Ευρώ τον μήνα χαμηλότερα από τα αντίστοιχα των συμβατικών μοντέλων, εκτίμηση που σημαίνει μια αξιόλογη εξοικονόμηση ύψους από 600 έως 840 Ευρώ ετησίως.

Επίσης η VW πιστεύει επίσης ότι το ID.3 θα διατηρεί την αξία του με την πάροδο του χρόνου κατά πολύ περισσότερο από ότι συνέβαινε μέχρι τώρα με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα

Αυτό το βασίζει στην παραδοχή ότι μια πολύ πιο δυναμική αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων έχει αρχίσει πλέον να αναπτύσσεται συνδυασμένη και με την ωρίμανση της τεχνολογίας των συσσωρευτών, ή οποία μειώνει σημαντικά τις ποιοτικές διαφορές μεταξύ των συσσωρευτών των νέων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε σύγκριση με εκείνους των μεταχειρισμένων.

Σε επιστέγασμα των ανωτέρω η VW προσφέρει εγγύηση των συσσωρευτών του αυτοκινήτου διάρκειας οκτώ ετών ή 160.000 χιλιομέτρων προκειμένου να απαλλάξει τους αγοραστές του ID.3 από τον οποιονδήποτε ενδοιασμό για την αξιοπιστία τους.

Εάν οι προβλέψεις της VW αποδειχθούν σωστές, θα υπάρξει ανατροπή στο καθεστώς που επικρατούσε μέχρι σήμερα στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα – με εξαίρεση τα αυτοκίνητα Tesla – βάσει του οποίου η απομείωση της αξίας τους, ως μεταχειρισμένων, ήταν συγκριτικά πού μεγαλύτερη από εκείνη των συμβατικών αυτοκινήτων.

Το ID.3 δεν θα πωλείται στις Η.Π.Α. Το πρώτο μοντέλο της οικογένειας MEB που θα εισαχθεί εκεί θα είναι το ID.4 crossover, σε ανταπόκριση της γενικευμένης προτίμησης των αγοραστών προς τα crossovers και την αντίστοιχη έλλειψη ενδιαφέροντος τους για τα hatchback.

Δοθείσης μάλιστα της συγκριτικά χαμηλότερης τιμής των καυσίμων στις Η.Π.Α. είναι συζητήσιμο εάν τα πλεονεκτήματα που αναφέρονται στο παρόν για το μοντέλο ID.3 στην Ευρώπη θα ισχύουν και στην Αμερική για το ID.4. Επίσης δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα σχετικά με την τιμή του ID.4 στην αμερικάνικη αγορά αν και σύμφωνα με τον κ. Scott Keogh, CEO της VW για την Αμερική η τιμή του θα είναι περίπου ίδια με ένα αντίστοιχο συμβατικό αυτοκίνητο και σύμφωνα με το κ. Thomas Ulbrich, μέλος του Δ.Σ. της VW με εξειδίκευση στην ηλεκτροκίνηση θα βρίσκεται λίγο πάνω από τις τιμές των βενζινοκίνητων μοντέλων και θα πλησιάζει εκείνες των πετρελαιοκίνητων.

Green Car Reports + Heliev

Previous ArticleNext Article