Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

«Και όμως ΔΕΝ ρυπαίνουν»

Σημείωση: Στο περιοδικό DRIVE, που διανεμήθηκε με την εφημερίδα Real News της Κυριακής 19/5/2019, δημοσιεύθηκε με τίτλο «Και όμως ρυπαίνουν» άρθρο του έγκριτου δημοσιογράφου κ. Θοδωρή Τσίκα αναφερόμενο σε έρευνα του γερμανικού Ινστιτούτου IFO Schnelldienst σχετικά με την επίδραση της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων στο ζέον θέμα της αλλαγής του κλίματος. Ο πρωτότυπος τίτλος της σχετικής μελέτης είναι «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν πανάκεια για την αλλαγή του κλίματος»

(το άρθρο του DRIVE εδώ)

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, με όλον τον προσήκοντα σεβασμό στο έργο που επιτελεί ο κ. Τσίκας στον τομέα του, θεωρεί υποχρέωσή του να διευκρινίσει ορισμένα σημεία από τα αναφερόμενα σε αυτό το άρθρο τα οποία μπορεί να δημιουργήσουν σύγχυση στον αναγνώστη και  να του προκαλέσουν αμφιβολίες για την αξία της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων, μιας τεχνολογικής επανάστασης η οποία είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει τον τρόπο ζωής μας στο εγγύς μέλλον.

Ξεκινώντας από τον εντυπωσιακό τίτλο του άρθρου θα θέλαμε να παρατηρήσουμε ότι η γερμανική μελέτη δεν αφορά στους ρύπους (αέριους ή άλλους) που παράγονται από τα πάσης φύσεως κυκλοφορούντα οχήματα αλλά στην παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα (ως αερίου του θερμοκηπίου) που σχετίζεται με την κατασκευή τους και την κυκλοφορία τους. Τα αέρια του θερμοκηπίου δεν καταλογίζονται στους «ρύπους» και επομένως ο τίτλος δεν σχετίζεται κατά κανένα τρόπο με το αντικείμενο της μελέτης.

Ακόμα όμως και εάν, παρά ταύτα, συνεχίσουμε να εξετάζουμε το θέμα των εκπεμπόμενων από τα  κέντρα ηλεκτροπαραγωγής αερίων του θερμοκηπίου θα διαπιστώσουμε ότι η ίδια η μελέτη αναφέρει ότι το γερμανικό μείγμα ηλεκτροπαραγωγής του έτους 2018, παρήγαγε 0,55 kg διοξειδίου του άνθρακα για κάθε kWh παραχθείσας ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που καταναλώνει 12 kWh για κάθε 100 χλμ διαδρομής αντιστοιχούν  μόνο 66 gr διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο όταν η ίδια η μελέτη, όπως αναφέρει και το άρθρο, αναγνωρίζει ότι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της τάξεως των 59 gr ανά χλμ είναι ανέφικτες για τα συμβατικά αυτοκίνητα. Κάτι όμως που πρέπει να θυμόμαστε όταν μιλάμε για την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων είναι ότι τα δεδομένα του σήμερα  δεν θα είναι ίδια με τα δεδομένα του αύριο. Το Γερμανικό μείγμα ηλεκτροπαραγωγής των επόμενων ετών θα βαίνει κατ’ έτος συνεχώς καθαρότερο και επομένως και η τιμή των 66 gr/Km θα μικραίνει συνεχώς. Το θαυμαστό ταξίδι της εξέλιξης των συμβατικών αυτοκινήτων έφτασε στο τέλος του ενώ εκείνο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τώρα μόλις ξεκινάει

Δεν κρίνουμε σκόπιμο να προχωρήσουμε βαθύτερα στην ανάλυση της μελέτης πηγαίνοντας στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προκαλεί η εξόρυξη των πρώτων υλών κατασκευής των συσσωρευτών όπως δεν θα το κάναμε αντίστοιχα προκειμένου  να εξετάσουμε τις ποσότητες αυτών των αερίων που προκαλούν οι εξορύξεις πετρελαίου  και οι  υποστηρικτικοί τους στόλοι θαλασσίων και εναερίων μέσων.

Δεν έχει κανένα νόημα να το κάνουμε όταν είναι ηλίου φαεινότερη η υπεροχή της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων σε δύο βασικούς τομείς που επηρεάζουν την παγκόσμια υγεία και οικονομία.

Ο ένας τομέας είναι η εξοικονόμηση ενέργειας.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι η τελειότερη μηχανή που εφηύρε ποτέ ο άνθρωπος προκειμένου να μετατρέπει την ενέργεια σε μηχανικό έργο, Είναι αποδοτικότατος, μικρός σε όγκο και βάρος, απλός στην κατασκευή, δεν απαιτεί ιδιαίτερη συντήρηση και διαθέτει ασύγκριτα χαρακτηριστικά ροπής και ελέγχου της. Θα πρέπει κανείς να είναι ανόητος να μην τον χρησιμοποιήσει, εφόσον μπορεί, για τις μετακινήσεις του. Με τον ηλεκτροκινητήρα μειώνουμε τουλάχιστο κατά τα δύο τρίτα την απαιτούμενη για τον σκοπό αυτό ενέργεια. Δεν θα αναφερθούμε, τώρα τουλάχιστο, στα όσα άλλα πλεονεκτήματα σχεδίασης δημιουργεί η χρήση του.

Ο δεύτερος τομέας είναι η προστασία της Δημόσιας Υγείας και η προστασία του περιβάλλοντος

Η παντελής έλλειψη ρύπανσης και ηχορύπανσης στους τόπους κυκλοφορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων  (οι ρύποι δεν πρέπει να συγχέονται με τα αέρια του θερμοκηπίου) αποτελεί ένα ανεκτίμητο αγαθό του οποίου την αξία μετά δυσκολίας μπορούμε ακόμα και σήμερα να εκτιμήσουμε.   Οι δαπάνες αντιμετώπισης των προβλημάτων δημόσιας υγείας που προκαλεί η επιβαρυμένη από ρύπους ατμόσφαιρα, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, είναι τεράστιες και δεν αποτιμώνται μόνο σε χρήμα αλλά και σε υποβιβασμό της ποιότητας ζωής, τη βελτίωση της οποίας τόσο μεγάλη ανάγκη έχουμε όλοι σήμερα. Οι μεμψίμοιρες αντικρούσεις της μορφής «δεν ρυπαίνει εδώ αλλά ρυπαίνει αλλού» ακούγονται κακόφωνες. Τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την καταστροφή της ατμόσφαιρας, μέσα στην οποία κινούμαστε και την οποία αναπνέουμε, με αυτήν που προκαλούν οι χιλιάδες εξαγωγές καυσαερίων των κυκλοφορούντων θερμικών αυτοκινήτων. Χιλιάδες ελαττωματικοί καταλύτες ή άλλης μορφής ανενεργά συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων καταδικάζουν  εμάς και τα παιδιά μας να εισπνέουμε συνεχώς δηλητήρια.

Η ηλεκτροκίνηση ΔΕΝ ρυπαίνει. Εξοικονομεί ενέργεια και ανοίγει νέους δρόμους στην παγκόσμια οικονομία. Ας την στηρίξουμε όλοι προσβλέποντας στα πλεονεκτήματά της.

(Σε ότι αφορά τα αναφερόμενα στο άρθρο συμπεράσματα της γερμανικής μελέτης και τη σύσταση προτίμησης των αυτοκινήτων με ενεργειακά στοιχεία  υδρογόνου όλοι γνωρίζουμε ότι αυτά δεν είναι τίποτα άλλο παρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα οποία η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται επί του ίδιου του οχήματος. Στην ιστοσελίδα του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. υπάρχουν κατατοπιστικά  άρθρα σχετικά με τα αυτοκίνητα αυτά αλλά και το υδρογόνο)

Previous ArticleNext Article