Άρθρα

Μια σημαντική πρόσκληση

Έλαβα στο e-mail μου μια σημαντική, για μένα, πρόσκληση, η οποία σηματοδοτεί την είσοδο των δημόσιων χώρων στάθμευσης της χώρας μας στις εφαρμογές της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων.

Λεπτομέρειες για τα εγκαίνια της λειτουργίας κοινόχρηστων ταχυφορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, στις εγκαταστάσεις της Polis Park, θα διαβάσετε στις ειδησεογραφικές στήλες του περιοδικού.

Εγώ θα σταθώ στην πρακτική σημασία του γεγονότος και θα επισημάνω, για μια φορά ακόμα, την έντονη αδρανειακή υστέρηση που παρουσιάζει η πολιτική και διοικητική μας συγκρότηση, όταν μια παγκόσμια τεχνολογική εξέλιξη απαιτεί γρήγορες προσαρμογές στον τρόπο λειτουργίας της.

Προ τριετίας επισημάναμε, σε όλα τα επίπεδα των αρμοδίων οργάνων, την ανάγκη άμεσης παρέμβασης στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο ….απαγόρευε τη δημιουργία κοινόχρηστων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να μη θιγούν τα προνόμια των αδειοδοτημένων παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας. Αδίκως υποδεικνύαμε ότι, την εποχή που νομοθετήθηκαν αυτά τα προνόμια, δεν είχε ακόμα τύχει ευρείας εφαρμογής η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων, έτσι ώστε να προβλεφθεί η εξαίρεσή της από τη σχετική απαγόρευση παροχής η πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας. Εις μάτην επιμέναμε ότι, οι αδειοδοτημένοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, ούτως ή άλλως, δεν έχαναν τίποτα από το έργο που τους είχε ανατεθεί, αφού οι δικοί τους τελικοί καταναλωτές θα ήταν και πάλι εκείνοι που θα εγκαθιστούσαν και θα λειτουργούσαν αυτούς τους φορτιστές.

Για πρακτική επίδειξη του τι ακριβώς επιδιώκαμε να επιτύχουμε, όταν υποβάλαμε αυτό το αίτημα, συνεργαστήκαμε τον Απρίλιο του 2011 με την ΕΚΟ και εγκαταστήσαμε σε τρία από τα πρατήρια καυσίμων, στην Αθήνα, ισάριθμους διπλούς φορτιστές. Η εταιρία, με δική μας παρότρυνση, προγραμμάτισε την έναρξη της λειτουργίας τους, παρουσία επισήμων, κάτι που όμως τελικά δεν πραγματοποιήθηκε, επειδή θεωρήθηκε σκόπιμο να προηγηθεί η νομοθετική ρύθμιση.

Πέρασαν τρία ολόκληρα χρόνια. Οι προσπάθειές μας φαίνεται να καρποφορούν επί τέλους τώρα, αφού η ΡΑΕ πρόσφατα αποδέχτηκε την ορθότητα των εισηγήσεών μας και υποσχέθηκε να εισηγηθεί στον αρμόδιο Υπουργό την επίλυση του θέματος. Στο κλίμα αυτό δεν μπορούμε παρά να χαιρετίσουμε, ως πολύ θετική, την επιχειρηματική απόφαση της λειτουργίας σταθμών φόρτισης σε δημόσιους χώρους στάθμευσης στην Αθήνα. Ένα γεγονός που υπογραμμίζει την έντονη θέληση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη, παρά τη δυσκαμψία, βραδύτητα και αναποφασιστικότητα που επιδεικνύουν οι μηχανισμοί μας.

Η Ε.Ε. επενδύει στις μελλοντικές δράσεις μιας τεχνολογικής επανάστασης που συντελείται, στον ζωτικότατο για τις οικονομίες των ευρωπαϊκών χωρών, τομέα των μεταφορών προσώπων και φορτίων. Επενδύει στην ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων επειδή η τεχνολογία αυτή υπόσχεται δραστικές μειώσεις στα φορτία των εκπεμπόμενων ρύπων και αερίων του θερμοκηπίου. Επενδύει γιατί προσδοκά από αυτή σημαντικά οφέλη στην εξοικονόμηση ενέργειας, στην αξιοποίηση των εθνικών ενεργειακών πόρων και κυρίως των ανανεώσιμων και στην αύξηση της ασφάλειας των χωρών έναντι των ενεργειακών κρίσεων.

Η Ελλάδα δεν έχει άλλο δρόμο να επιλέξει, εάν δεν θέλει να μείνει στο περιθώριο των εξελίξεων, από εκείνον της άμεσης προσαρμογής, του θεσμικού και διοικητικού της πλαισίου, στις απαιτήσεις αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης. Η κάθε περαιτέρω καθυστέρηση απλώς θα σημαίνει απώλεια πλεονεκτημάτων ανταγωνισμού για τα οποία όμως, ειδικότερα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης, έχουμε απόλυτη ανάγκη.

Previous ArticleNext Article