Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Ο Κινέζος αντίπαλος της Tesla

Η μόλις τεσσάρων ετών νεοσύστατη κινέζικη εταιρεία ΝΙΟ, η οποία συνεργάζεται από  το 2015 με την Tata Technologies, άρχισε τις παραδόσεις του πρώτου της ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου  ES8 τύπου SUV με επτά θέσεις επιβαινόντων και αμάξωμα από αλουμίνιο.

Το αυτοκίνητο κατατάσσεται στην κατηγορία των SUV υψηλών επιδόσεων και προορίζεται αποκλειστικά για την αγορά της Κίνας. Παραδίδεται εξοπλισμένο με σύστημα πλοήγησης της NIO, με προηγμένο σύστημα υποστήριξης αυτόνομης οδήγησης όπως και με ένα – για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο – σύστημα τεχνητής νοημοσύνης με την κωδική ονομασία NOMI

Η εταιρεία δηλώνει ότι το σύστημα πρόωσης είναι τύπου ηλεκτρικής σύζευξης όλων των τροχών (E-AWD), ότι επιταχύνει από 0-100 χλμ./ω σε 4.4 δευτερόλεπτα, ότι φρενάρει σε απόσταση 33,8 μέτρων από ταχύτητα 100 χλμ./ω μέχρι πλήρους ακινητοποίησης και ότι είναι εφοδιασμένο με σύστημα αερανάρτησης.

Σε μια αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος και CEO της Tata Technologies κ. Warren Harris στο Autocar Professional, είπε ότι η συνεργασία της εταιρείας του με την NIO, στα μέσα του 2015, βασίστηκε στη φιλοσοφία της ως μιας φιλόδοξης νέας κατασκευάστριας εταιρείας με προθέσεις αξιοποίησης εξαιρετικά προηγμένης μηχανολογίας για την κατασκευή του αμαξώματος, τον εξοπλισμό και τις δυνατότητες επικοινωνίας του οχήματος με τον περιβάλλοντα χώρο.

Η Tata Technologies ήταν σε θέση να συνδυάσει ομάδες τεχνοκρατών από την Κίνα, την Ινδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ρουμανία οι οποίες σε συνεργασία με τους μηχανικούς της NIO κατασκεύασαν ένα τελικό προϊόν που ικανοποιεί τις υψηλότερες δυνατές προδιαγραφές στους τομείς της ασφάλειας της λειτουργικότητας και της αισθητικής.

Το τελικό προϊόν – το ES8 – είναι ένα αλουμινένιο SUV που θεωρείται ότι έχει καταρρίψει τους μέχρι τώρα ισχύοντες συντελεστές ελαφρών κατασκευών και που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σε χρόνο παγκοσμίου ρεκόρ ξεκινώντας από μια λευκή σελίδα σχεδίασης.

Με στόχο να ακολουθήσουμε μια διαδικασία σχεδιασμού και παραγωγής ενός προϊόντος που να αποτελέσει παγκόσμιο προηγούμενο, η NIO και η Tata Technologies επικεντρωθήκαμε στην ιδέα περιορισμού του βάρους με χρήση προηγμένων υλικών με μεθοδικότητα και έμπνευση. Το αποτέλεσμα είναι ότι το ES8 καταγράφει καλύτερο συντελεστή απόδοσης βάρους από τον χαρακτηριζόμενο ως βέλτιστο σύμφωνα με το EuroCarBody Conference

Πηγή: Nilesh Wadhwa (Autocar)

 

Μερικές πρόσθετες πληροφορίες:

Η κατασκευάστρια εταιρεία δηλώνει ότι έχει ήδη παραδώσει 500 ES8 και ότι οι παραγγελίες που έχει μέχρι σήμερα λάβει αναφέρονται σε άλλα 17.000 αυτοκίνητα.

Η τιμή του πριν από τα θεσμοθετημένα κίνητρα αρχίζει από τα 68.000 δολάρια και μετά από αυτά συμπιέζεται στα 59.000 δολάρια, ύψος που σχεδόν ισοδυναμεί με το 50% της τιμής ενός Tesla Model X το οποίο σημειωτέον, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία της Κίνας, δεν δικαιούται της χορηγίας των κινήτρων.

Η συνολική ιπποδύναμη των δύο ηλεκτροκινητήρων του είναι ίση με 480 kW (644 HP) και η αυτονομία του σύμφωνα με το πρότυπο NEDC φτάνει τα 220 μίλια (355 χλμ.). Σύμφωνα όμως με τα όσα δηλώνει η εταιρεία η αυτονομία φτάνει στα 310 μίλια (500 χλμ.) εάν το αυτοκίνητο οδηγηθεί με σταθερή ταχύτητα 60 χλμ./ω.

Οι συσσωρευτές του έχουν χωρητικότητα 70 kWh και είναι συγκεντρωμένοι σε μια ενιαία μονάδα η οποία όταν εκφορτιστεί θα μπορεί να επαναφορτιστεί στους τυποποιημένους ταχυφορτιστές των 150 kW με ρυθμό ανάκτησης αυτονομίας που αντιστοιχεί σε 100 χλμ. για κάθε 10 λεπτά επαναφόρτισης ή θα μπορεί να αντικατασταθεί ολόκληρη με μια άλλη μονάδα πλήρως φορτισμένη μέσα σε χρονικό διάστημα 3 μόνο λεπτών σε έναν από τους 1100 σταθμούς αντικατάστασης αυτών των συσσωρευτών που σχεδιάζει να εγκαταστήσει η ίδια ή εταιρεία. Οι αγοραστές ενός ES8 θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να μισθώσουν, αντί να αγοράσουν, τη μονάδα των συσσωρευτών και μαζί να δικαιούνται απεριόριστης επαναφόρτισης όπως και άλλων ακόμα προνομίων υποστήριξης και συντήρησης του αυτοκινήτου τους καταβάλλοντας μηνιαίως το ποσό των 200 δολαρίων

Πηγή: Green Car Reports

Previous ArticleNext Article