Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Τα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα της Kia θα προσφέρονται σε διάφορα μεγέθη

Συντάκτης: Aaron Cole

5 Οκτωβρίου, 2018

 Η Hyundai Motor Group θεωρεί ότι η ικανοποίηση των πελατών της απαιτεί την προσφορά διαφόρων μεγεθών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, έτσι ώστε «να καλύπτονται οι διαφορετικές ανάγκες του καθενός από αυτούς» λέει ο κ. Michael Winkler, διευθυντής προωστηρίων συστημάτων της Kia Ευρώπης.

Περί το τέλος της χρονιάς, η Kia θα παρουσιάσει στην αγορά των Η.Π.Α. ηλεκτρικές εκδόσεις τόσο του μικρού Soul όσο και του μεγαλύτερου Niro.

Παρά το ότι επισήμως τίποτα δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, είναι γνωστό ότι παράλληλα με τη νέα γενιά του ηλεκτρικού Soul η οποία βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, με προοπτική το έτος 2020, είναι έτοιμη τώρα μια ηλεκτροκίνητη έκδοση του χάτσμπακ Niro ή οποία θα εμφανιστεί το 2019 και στην Ευρώπη.

Το Soul EV του 2018 διέθετε αυτονομία 180 χλμ ή οποία ήταν και η μεγαλύτερη αυτονομία ηλεκτρικού αυτοκινήτου την εποχή που το Soul έκανε τις πρώτες πωλήσεις του, το 2015, ενώ σήμερα χαρακτηρίζεται ως ανεπαρκής, σε σύγκριση με τα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προσφέρονται στην αγορά.

 2019 Kia Niro EV

Το Kia Niro EV, το οποίο θα κυκλοφορήσει σύντομα στις αγορές, αναμένεται να διαθέτει μια πολύ μεγαλύτερη αυτονομία της τάξης των 380 χλμ εξοπλισμένο με μια μεγάλη συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 64 kWh

Το Niro είναι λίγο μεγαλύτερο από το Soul, αλλά και τα δύο αυτοκίνητα είναι τύπου τετράθυρων χάτσμπακ με μάλλον κυβοειδές σχήμα

Η τρέχουσα τιμή του ηλεκτρικού Soul EV είναι 33.145 δολάρια ενώ η τιμή του Niro EV μάλλον θα είναι σημαντικά υψηλότερη. Όπως συνηθίζει η Kia τιμή αυτή μάλλον θα καθορίζεται ανά Πολιτεία.

Λίγα πράγματα έχουν γίνει γνωστά για την εξέλιξη του Soul EV του 2020 αλλά από ότι έχει διαρρεύσει μάλλον θα πρόκειται για μια νέα σχεδίαση και πάλι όμως σε κυβοειδές προφίλ όπως είναι του σημερινού Soul. Φαίνεται πάντως ότι θα διαθέτει εμπρόσθιες φωτεινές μπάρες από στοιχεία LED και οπίσθια φωτιστικά τοποθετημένα ψηλά στις κολώνες του οπίσθιου παρμπρίζ.

Στις προδιαγραφές του Niro EV περιλαμβάνεται συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 64 kWh, ισχύς ηλεκτροκινητήρα 201 ίππων και αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 385 χλμ. Τα περισσότερα από τα μέρη του θα τα μοιράζεται με τα αντίστοιχα του Hyundai Ioniq Electric ενώ το προωστήριο σύστημα  θα είναι δανεισμένο από το  κροσσόβερ Kona Electric

Όταν τέλος εμφανισθεί το εξελιγμένο Soul EV είναι πιθανότατο ότι η βασική του διάταξη θα μοιάζει με εκείνης του Kona Electric, ενώ το προωστήριο σύστημά του παραμένει ακόμα απροσδιόριστο.

 2020 Kia Niro EV

Πάντως δεν φαίνεται ότι θα διαθέτει τη μεγάλη συστοιχία των συσσωρευτών του Niro EV της αγοράς των Η.Π.Α. αλλά μάλλον εκείνη του Ευρωπαϊκού ή Κορεάτικου  Niro EV των 39 kWh. Εάν το Soul αποτελεί το εύχρηστο, μικρό, περιβαλλοντικά καθαρό αυτοκίνητο, το Niro EV  θα προσφέρεται ως ένα μεγάλο οικογενειακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το Niro EV και το Ionic Electric παρομοιάζουν αφού και τα δύο χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα ενώ η περιορισμένη αυτονομία του Ionic των 200 χλμ θα υποστηρίζεται εναλλακτικά με την ύπαρξη του Niro EV (Η συστοιχία του πρώτου έχει χωρητικότητα 29 kWh  και στην καλύτερη περίπτωση θα μπορεί να αναβαθμίζεται σε χωρητικότητα 39 kWh).

H Kia δεν έχει ακόμα αναπτύξει δικά της ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης ξεχωριστά από την Hyundai και δεν φαίνεται να γίνει κάτι τέτοιο σύντομα. Οι συσσωρευτές που αγοράζονται από την LG Chem είναι βέβαια κοινοί και για τους δύο κατασκευαστές και οι ίδιοι ηλεκτροκινητήρες χρησιμοποιούνται και από τους δύο.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν ακόμα μονοψήφιο ποσοστό στις περισσότερες αγορές. Στις Η.Π.Α. αποτελούν το 1% ενώ στη Γαλλία το 2%. Βεβαίως υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως είναι η Νορβηγία στην οποία αποτελούν περισσότερο από το 1/3 των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Πάντως είναι πιθανότατο η κατάσταση αυτή να αλλάξει χάρις στα κίνητρα που προσφέρονται για τα καθαρά αυτοκίνητα και τα αντικίνητρα που επιβάλλονται ήδη στα αυτοκίνητα που κινούνται μα πετρέλαιο ντίζελ.

 

  2018 Kia Niro Plug-in Hybrid

Ο κ. Winkel φαίνεται να επιθυμεί καθησυχασμό του ενθουσιασμού που επικρατεί για την ηλεκτροκίνηση θεωρώντας ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι κατάλληλα για όλες ανεξαιρέτως τις χρήσεις. Πιστεύει ότι τα μεγάλα αυτοκίνητα για μακρινά ταξίδια θα συνεχίσουν ακόμα να χρησιμοποιούν θερμικούς κινητήρες. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατάλληλα κατά την άποψή του για τα αστικά κέντρα και τις ευρύτερες αστικές περιφέρειες που θα διαθέτουν δίκτυα ταχυφορτιστών και  βεβαίως τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά για πλέον ευρύτερες μετακινήσεις

Παρόλα αυτά βιάζεται να συμπληρώσει με τη φράση «Αυτό που μετά βεβαιότητας γνωρίζουμε για τις προγνώσεις είναι ότι αυτές μπορεί να είναι λανθασμένες»

 

Previous ArticleNext Article