Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Τα PHEV εξίσου οικονομικά στη συντήρηση, στον κύκλο ζωής τους, με τα ηλεκτροκίνητα;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν στους χρήστες τους, μεταξύ των άλλων ωφελημάτων, πολύ χαμηλότερα κοστολόγια συντήρησης και επισκευών συγκρινόμενα με εκείνα των συμβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σε μια έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, ο συμβουλευτικός οργανισμός Consumers Reports δημοσιοποίησε ποσοτικοποιημένα στατιστικά αποτελέσματα μιας τέτοιας σύγκρισης από τα οποία αποδεικνύεται ότι η ωφέλεια που προκύπτει είναι σημαντικότατη και ότι σε πολλές περιπτώσεις οι δαπάνες επισκευών και συντήρησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι χαμηλότερες ακόμα και από το 50% των αντίστοιχων δαπανών των συμβατικών αυτοκινήτων.

Αυτό όμως που αποτέλεσε πραγματική έκπληξη είναι το ότι οι δαπάνες συντήρησης και επισκευών των αναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων (PHEV) βρέθηκαν να είναι χαμηλότερες από τις δαπάνες των συμβατικών αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα και μάλιστα πέραν ενός κύκλου λειτουργίας 160.000 χιλιομέτρων αυτές φαίνονται να είναι χαμηλότερες ακόμα και από τις αντίστοιχες των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ένα τέτοιο αποτέλεσμα δεν ήταν βέβαια αναμενόμενο αφού, κατά γενική παραδοχή, τα συστήματα πρόωσης αυτών των αυτοκινήτων από μηχανολογικής άποψης είναι πολύπλοκα και διαθέτουν περισσότερους επί μέρους μηχανισμούς οι οποίοι φυσικό είναι να απαιτούν συντήρηση και να παρουσιάζουν βλάβες. Σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο συνδυάζεται ένας συμβατικός θερμικός κινητήρας με έναν συνήθως ηλεκτροκινητήρα, ένα αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης και επιπρόσθετα υπάρχει μια συστοιχία συσσωρευτών ικανής χωρητικότητας με όλα τα ηλεκτρονικά ισχύος που την υποστηρίζουν.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία υποδιαίρεσε τον στόλο αναλόγως του προωστήριου συστήματος κάθε αυτοκινήτου, προέκυψε ότι τόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και τα αναφορτιζόμενα υβριδικά κοστίζουν για συντήρηση και επισκευές περίπου 3 σεντς του δολαρίου για κάθε διανυόμενο μίλι απόστασης. (περίπου 1,59 Ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα) ενώ τα συμβατικά αυτοκίνητα απαιτούν τη διπλάσια αντίστοιχη δαπάνη.

Στον πίνακα που ακολουθεί αναφέρεται το μέσο εκτιμώμενο κόστος ανά μίλι επισκευών και συντήρησης σε δολάρια για κάθε έναν τύπο προωστήριου συστήματος και για διαφορετικές περιόδους του κύκλου ζωής του.


Βασισμένη στα ευρήματα αυτά και αναπροσαρμόζοντας τα αποτελέσματα λόγω κυρίως του μικρού αριθμού των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας που έχουν μέχρι σήμερα φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους, τον οποίο η μελέτη καθόρισε σε 200.000 μίλια (320.000 χιλιόμετρα), η τελική εκτίμηση είναι ότι στο τέλος αυτού του κύκλου ζωής ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή ένα αναφορτιζόμενο υβριδικό θα έχει δαπανήσει περί τα 4.600 δολάρια για συντήρηση και επισκευές ενώ ένα απλό θερμικό αυτοκίνητο το διπλάσιο ποσό, δηλαδή περίπου 9.200 δολάρια.

Η μελέτη δεν αναλύει τα αίτια για τα οποία η δαπάνη επισκευών και συντήρησης των αναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων είναι τόσο χαμηλή όσο και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δηλαδή ή μισή από εκείνη των απλών συμβατικών αυτοκινήτων παρά το ότι η μηχανολογική τους σύνθεση είναι πολυπλοκότερη.

Υποθέσεις πολλές μπορούν να γίνουν όπως π.χ. ότι η εξηλεκτρισμένη δομή τους και η αυτόματη λειτουργία τους προκαλούν ομαλότερες καταπονήσεις των επί μέρους μηχανισμών και επομένως μικρότερες φθορές όπως επίσης και ότι η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας απαλλάσσει το σύστημα πέδησης από φορτία και το διατηρεί σε άριστη κατάσταση επί μακρόν.

2019 Nissan Leaf Plus

Θα πρέπει πάντως να τονισθεί ότι τα στοιχεία στα οποία βασίσθηκε ή έρευνα είναι απολύτως αξιόπιστα, έχουν συλλεγεί από χιλιάδες χρήστες και απεικονίζουν την πραγματικότητα. Απαντήσεις ελλιπείς και χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία απορρίφτηκαν κατά τη στατιστική αξιοποίηση όπως και εκείνες που εξόφθαλμα παρέπεμπαν σε ακραίες συνθήκες λειτουργίας του οχήματος.

Previous ArticleNext Article