Άρθρα

Το ανασχεδιασμένο Nissan LEAF 2018 εμπλουτίζει το στόλο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το Nissan LEAF είναι ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατέθηκε παγκοσμίως στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό έχοντας μέχρι σήμερα σημειώσει πωλήσεις που υπερβαίνουν τις 280.000 μονάδες.

Στη σημερινή αγορά, με τις προσφερόμενες επιλογές των Tesla και των GM Bolt με τις αξιοσημείωτες επιδόσεις και αυτονομίες, ήταν φυσικό η Nissan να ευθυγραμμιστεί επανασχεδιάζοντας το LEAF για το 2018. Μπορεί βέβαια το καινούργιο LEAF να μη διαθέτει τις αυτονομίες των Tesla αλλά η σημαντικά μικρότερη τιμή του είναι βέβαιο ότι θα το καταστήσει ελκυστική επιλογή για χρήστες που στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται ιδιαίτερα μεγάλες αυτονομίες.

Η μεγαλύτερη αλλαγή που έγινε αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση που σχεδιάσθηκε έτσι ώστε να πλησιάζει περισσότερο στις μοντέρνες φόρμες αυτοκινήτων που έχουν καταστεί σχεδόν mainstream για τους σχεδιαστές. Η Nissan πιστεύει ότι όσο περισσότερο δημοφιλή γίνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τόσο περισσότερο πρέπει να μοιάζουν με τα συμβατικά τα οποία φιλοδοξούν να αντικαταστήσουν. Η εταιρία φαίνεται μάλιστα να αντιστάθηκε στην πρόκληση για την επίτευξη υπέρμετρων επιδόσεων οι οποίες τελικώς ανεβάζουν στα ύψη την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διατηρώντας την ίδια πλατφόρμα προκειμένου να κρατήσει την τιμή κοντά στο επίπεδο των 30.000 δολαρίων, δηλαδή αρκετές χιλιάδες δολάρια χαμηλότερο από εκείνο των Chevy Bolt ή των Tesla Model 3.

Η πολιτική αυτή δεν σημαίνει ότι το αυτοκίνητο στερείται εξοπλισμού ή επιδόσεων, αντίθετα μάλιστα προσφέρει πληθώρα από συστήματα ασφάλειας και οδηγικής υποβοήθησης όπως και αξιοσημείωτη αυτονομία.

Η αυτονομία του LEAF αυξανόταν σταθερά από τότε που για πρώτη φορά διατέθηκε στην αγορά. Το πρώτο μοντέλο πρόσφερε αυτονομία 118 χλμ (σύμφωνα με τις μετρήσεις EPA). Το 3ης γενιάς LEAF του 2018, εξοπλισμένο με συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 40 kWh αναμένεται να προσφέρει αυτονομία 240 χλμ «σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης». Το προωστήριο σύστημα, το οποίο δεν έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές, προσφέρει πολύ καλύτερες επιδόσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας διαθέτει βελτιωμένο σύστημα ψύξης και διαχείρισης και η ισχύς του έχει αυξηθεί κατά 37% φτάνοντας τα 110 kW με ανάλογη αύξηση κατά 26% και της ροπής που τώρα φτάνει τα 352 N.m.

Στα σχέδια της εταιρείας είναι να προσφέρει, το 2019, συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 60 kWh με αντίστοιχη αύξηση της αυτονομίας στα 320 χλμ. Επειδή όμως αυτή η έκδοση θα απαιτήσει κάποιες τροποποιήσεις στο αμάξωμα, κυρίως για την υποδοχή της ογκωδέστερης συστοιχίας προτιμήθηκε, επί του παρόντος, η χρήση της συστοιχίας των 40 kWh.

Ο προσφερόμενος εξοπλισμός είναι υπερπλήρης συμπεριλαμβανομένου και του συστήματος υποβοήθησης οδήγησης «ProPILOT assistance system» το οποίο αποτελεί και ένα πρώτο βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Επίσης διάφορα άλλα συστήματα περιλαμβάνονται όπως είναι το αυτόματο σύστημα πέδησης εκτάκτου ανάγκης, το σύστημα εποπτείας τυφλών σημείων, το έξυπνο σύστημα προσαρμογής στην κυκλοφοριακή ροή, το έξυπνο σύστημα περιμετρικής εποπτείας όπως και πολλά άλλα συστήματα ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού που θα επιλέξει ο αγοραστής. Η δυνατότητα οδήγησης με χρήση μόνο του πεντάλ της επιτάχυνσης και με ταυτόχρονη αξιοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης ενέργειας που εμφανίζεται σαν προοδευτική πέδηση, προσφέρεται ως standard σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού.

Τέλος θα πρέπει να αναφερθεί ότι ως βασικός τύπος ακροδέκτη φόρτισης έχει επιλεγεί το πρότυπο CHAdeMO παρά το ότι το πρότυπο CCS δείχνει να επικρατεί με την πάροδο του χρόνου και ειδικότερα στις ευρωπαϊκές αγορές για τις οποίες το LEAF πιθανότατα θα παραδίδεται κατάλληλα προσαρμοσμένο

(Τα στοιχεία έχουν ληφθεί από σχετικό άρθρο του  Charged Issue 34 – November/December 2017)

Previous ArticleNext Article