Hi-Tech ecomobility rally, Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Το «Hi-Tech EKO Mobility Rally 2019» και το Κύπελο FIA για την ενεργειακή κατανάλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το περασμένο Σαββατοκύριακο διοργανώθηκε στην Αθήνα, με τη χρυσή χορηγία της ΕΚΟ, η ετήσια εκδήλωση του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων που προσμετρά στο παγκόσμιο Κύπελο της FIA για αγώνες ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τη μορφή ράλλυ ακριβείας (regularity).

Για πρώτη φορά φέτος η FIA προκήρυξε και δεύτερο Κύπελο που θα απονεμηθεί στο πλήρωμα που θα επιτύχει τη μικρότερη ενεργειακή κατανάλωση κατά τη συμμετοχή του στον θεσμό. Προκειμένου να καταστρωθεί η γενική κατάταξη της κατανάλωσης για τον πρώτο από τους αγώνες αυτού του Κυπέλου, που ήταν το «Hi-Tech EKO Mobility Rally 2019», έγιναν μετρήσεις της ενέργειας που χρειάστηκαν τα συμμετέχοντα αυτοκίνητα για να διατρέξουν τα πρώτα 147,68 χιλιόμετρα της διαδρομής τους τα οποία περιλάμβαναν όλων των ειδών τις συνθήκες οδήγησης όπως αστικό περιβάλλον, ορεινές διαδρομές κ.λπ.

Στη Γενική Κατάταξη που δημοσιεύθηκε, τις πρώτες δύο θέσεις καταλαμβάνουν τα ηλεκτροκίνητα Volkswagen e-Golf ακολουθούμενα από ένα BMW i3s – REX.

Επειδή πολύ συζήτηση γίνεται σήμερα για την εξοικονόμηση ενέργειας που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και για την αντίστοιχη οικονομία στα έξοδα κίνησής τους που προσφέρουν στους κατόχους τους αξίζει να σταθούμε στο αποτέλεσμα της μέτρησης του πρώτου νικητή αυτής της κατάταξης που δεν αποτελεί πλέον απλό στοιχείο των προδιαγραφών του κατασκευαστή αλλά βεβαιωμένο αποτέλεσμα οδήγησης υπό απαιτητικές συνθήκες ανταγωνισμού.

Η μέτρηση αυτή έδειξε ότι το Volkswagen e-Golf κατανάλωσε 11,44648 kWh ηλεκτρικής ενέργειας για απόσταση 100 χιλιομέτρων. Λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε λίτρο βενζίνης ισοδυναμεί με  8,789 kWh η κατανάλωση αυτή ισοδυναμεί με:

1,3 λίτρο βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα 

Το αποτέλεσμα αυτό και μόνο δείχνει ότι η ευρεία εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων θα εξοικονομήσει σημαντικό ποσοστό ενέργειας κίνησης. Η εξοικονόμηση αυτή μπορεί  να εκτιμηθεί ότι θα κυμαίνεται από τα 2/3 έως τα 4/5 της ενέργειας που χρησιμοποιούν τα σύγχρονα οικονομικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Όμως η οικονομική επιβάρυνση του κατόχου για την αγορά της αναγκαίας ενέργειας κίνησης θα μπορεί να είναι ακόμα περισσότερο μειωμένη εάν η ηλεκτρική ενέργεια αγοράζεται με νυκτερινό τιμολόγιο

Το κόστος μιας κιλοβατώρας (kWh) στην οικιακή κατανάλωση, με όλες τις επιβαρύνσεις των λογαριασμών, δεν υπερβαίνει τα 18 λεπτά του Ευρώ με ημερήσιο τιμολόγιο ή τα 13 λεπτά του Ευρώ με νυκτερινό τιμολόγιο.

Με βάση τις τιμές αυτές η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας που αντιστοιχεί σε ένα λίτρο βενζίνης κοστίζει από 1,58 Ευρώ εάν το υπολογίσουμε με ημερήσιο τιμολόγιο μέχρι 1,14 Ευρώ εάν το υπολογίσουμε με νυκτερινό τιμολόγιο

1,14 Ευρώ το κάθε ισοδύναμο λίτρο βενζίνης 

Τα ανωτέρω αποτελέσματα  δείχνουν ότι όχι μόνο η κατανάλωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε ενέργεια είναι κατά τρείς έως πέντε φορές μικρότερη από την κατανάλωση ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου αλλά και ότι αυτή ενέργεια αγοράζεται σε τιμή μικρότερη από εκείνη της βενζίνης

Μήπως είναι καιρός να αρχίσετε να σκέπτεστε την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ιδίως εάν μπορείτε να το φορτίζετε στο σπίτι σας κατά τη διάρκεια της νύκτας;

Previous ArticleNext Article