Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Εντυπωσιακή πρόοδος στο σχεδιασμό των συσσωρευτών επιδεικνύεται από συστοιχία 100-kWh τοποθετημένη στο χώρο της συστοιχίας ενός BMW i3

BMW i Vision Dynamics concept. Έκθεση Φρανκφούρτης του 2017

Χρησιμοποιώντας μια νέα αρχιτεκτονική κατασκευής της συστοιχίας των συσσωρευτών, ο προμηθευτής των συσσωρευτών της BMW Lion Smart κατάφερε να τριπλασιάσει τη χωρητικότητα της μονάδας αποθήκευσης ενέργειας  του μοντέλου BMW i3s.

Η πιλοτική αυτή συστοιχία συσσωρευτών της Lion Smart, με χωρητικότητα 100-kWh (κιλοβατωρών) εξασφαλίζει στο μικρό αυτοκίνητο πόλης αυτονομία της τάξεως των  700 χλμ. για κάθε πλήρη φόρτιση, αξιοποιώντας ακριβώς τον ίδιο χώρο που καταλαμβάνει σήμερα η συστοιχία των συσσωρευτών με την οποία πωλείται στην αγορά.

Η Lion Smart ανέπτυξε ένα πρωτοποριακό σχεδιασμό τύπου δομοστοιχείων (modules) ο οποίος επιτρέπει πολύ αποδοτικότερη ψύξη και ταυτόχρονα μειώνει σημαντικά την ανάγκη χρήσης εσωτερικών ηλεκτρικών αγωγών διασύνδεσης των επί  μέρους στοιχείων με αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους, του όγκου  αλλά και του κόστους της όλης συστοιχίας.

2018 BMW i3s

 

Με τις ίδιες λοιπόν διαστάσεις, η νέας σχεδίασης συστοιχία επιτυγχάνει χωρητικότητα 101 kWh στα 400 volts, 98 kWh στα  600 volts, ή 106 kWh στα 800 volts, ανάλογα με τις διαστάσεις των επί μέρους στοιχείων και δομοστοιχείων (modules) αλλά και τον τρόπο της ηλεκτρικής διασύνδεσής τους.

Η Lion Smart ονομάζει αυτά τα δομοστοιχεία “Supercells”, το κάθε ένα από τα οποία περιέχει τα κυλινδρικής μορφής στοιχεία, σε εξαγωνική διάταξη. Η εταιρεία λέει ότι αυτής της μορφής τα “Supercells” μπορούν να αντικαταστήσουν κάθε είδους κυλινδρικής μορφής δομοστοιχείο συσσωρευτή περιλαμβανομένων ακόμα και εκείνων που χρησιμοποιεί η Tesla στα μοντέλα της Ses and Xes, η ακόμα και στο τελευταίο της Model 3.

Κάθε δομοστοιχείο διαθέτει τους δικούς του αισθητήρες τάσης και θερμοκρασίας που τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια από τους ίδιους τους πόλους του.

Το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί ένα νέου τύπου ψυκτικό το οποίο μεταβάλλει τη μορφή του, από υγρό σε αέριο, στην περίπτωση υπερθέρμανσης ενός ή περισσότερων στοιχείων. Με τον τρόπο αυτό η ψύξη εστιάζεται και εντείνεται ακριβώς στο ή στα δομοστοιχεία που παρουσιάζεται η υπερθέρμανση. Ανεξάρτητοι αναπνευστήρες, σε κάθε δομοστοιχείο, έχουν τοποθετηθεί έτσι ώστε να απομακρύνονται οι τυχόν ατμοί που μπορεί να δημιουργηθούν από αυτές τις εστίες υπερθέρμανσης

Κάθε δομοστοιχείο επίσης διαθέτει τη δική του ασφάλεια και επομένως καθίσταται δυνατή η απομόνωσή  του από τη συνολική συστοιχία σε περίπτωση βλάβης ή ανεξέλεγκτης υπερθέρμανσής χωρίς να απαιτηθεί η αφαίρεση ολόκληρης μονάδας και να μειωθεί δραστικά η χωρητικότητα ολόκληρης της συστοιχίας.

Σε κάθε πάντως περίπτωση δεν πρέπει να περιμένουμε να δούμε σύντομα τη συστοιχία των 100 kWh τοποθετημένη στο BMW i3 της βιτρίνας του πλησιέστερου καταστήματος πωλήσεων της BMW ή για να είμαστε ακριβολόγοι ούτε και στο προβλεπόμενο μέλλον.

Πάντως, η Lion Smart λέει ότι έχει ήδη συμβόλαιο με πελάτη της να ετοιμάσει μια μονάδα συστοιχίας αυτού του νέου τύπου για προϊόν το οποίο ετοιμάζεται να βγει στην αγορά. Εδώ θα πρέπει ίσως να σημειώσουμε ότι η αυτονομία των 700 χλμ. που διαθέτει το BMW i3 που εξοπλίστηκε  με την πιλοτική συστοιχία αντιστοιχεί ακριβώς με την αυτονομία που αναφέρθηκε ότι θα διαθέτει το μελλοντικό μοντέλο της BMW τύπου iNext. Οι αναγνώστες ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους.

Eric C. Evarts

7 Σεπτεμβρίου 2018

Previous ArticleNext Article

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αρέσει σε %d bloggers: