Η ηλεκτρική γενιά EQ της Mercedes όπως παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 2016.
Η Νορβηγία είναι μια χώρα που ενθαρρύνει και υποστηρίζει τους κατοίκους της να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχοντας δημιουργήσει μια φιλική αγορά στην οποία οι κατασκευαστές διανέμουν κατά προτεραιότητα τα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους.
Άλλωστε η Νορβηγία είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο η οποία ανακοίνωσε ότι θα επιβάλλει απαγόρευση εισόδου στην κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων που θα κινούνται με ορυκτά καύσιμα από το έτος 2025.
Η Mercedes-Benz επομένως εύλογα επέλεξε τη Νορβηγία, λόγω αυτής της φιλικής για την ηλεκτροκίνηση πολιτικής της, ως την πρώτη χώρα από την οποία άρχισε να δέχεται παραγγελίες για το αναμενόμενο ηλεκτρικό SUV τύπου EQC.
Η Γερμανική αυτή φίρμα κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων δεν έχει ακόμα αποκαλύψει πλήρως την έκδοση παραγωγής αυτού του μοντέλου το οποίο πιθανολογείται ότι θα ονομασθεί τελικά ως EQC, εντούτοις οι Νορβηγοί υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να εξασφαλίσουν από τώρα ένα από τα πρώτα που θα παραχθούν καταβάλλοντας μια προκαταβολή ίση προς 2.560 δολάρια.
Η ειδησεογραφία λέει ότι το ποσό των 2.560 δολαρίων θα παραμένει πλήρως επιστρεπτέο στη διάθεση του αγοραστή μέχρι και την ημερομηνία της οριστικής αγοράς του αυτοκινήτου η οποία θα είναι κάπου μέσα στο 2019.
Επιπροσθέτως η Mercedes-Benz κάνει αποδεκτή μία μόνο παραγγελία από κάθε υποψήφιο αγοραστή.
Η Mercedes-Benz γενιάς EQ στην έκθεση του Παρισιού
Οι πρώτες κρατήσεις ανακοινώθηκαν από το τοπικό έντυπο Hegnar, το οποίο επίσης αναφέρει ότι τα αυτοκίνητα Mercedes-Benz EQC που θα παραδοθούν μέσα στο 2019 θα έχουν αυτονομία κινήσεως 500 χιλιομέτρων.
Αυτή η αυτονομία των 500 χιλιομέτρων είχε κατά πρώτον ανακοινωθεί και από την ίδια την Mercedes-Benz και εύλογα εκτιμάται ότι θα βασίζεται στις διαδικασίες μέτρησης που προβλέπει ο νέος ευρωπαϊκός κύκλος οδήγησης δοκιμών (New European Driving Cycle test procedure)
Η αντιστοιχία μιας τέτοιας αυτονομίας εκφραζόμενης σύμφωνα με τις αμερικανικές προδιαγραφές EPA μάλλον θα βρίσκεται πλησιέστερα στα 400 χιλιόμετρα.
Δύο ηλεκτροκινητήρες, συνολικής ισχύος 405 ίππων, θα κινούν τους εμπρόσθιους ή και τους τέσσερις τροχούς του αυτοκινήτου.
Ο κατασκευαστής δεν έχει ακόμα δώσει πληροφορίες σχετικά με το είδος και μέγεθος της συστοιχίας των συσσωρευτών του μοντέλου παραγωγής αλλά από ότι είχε ισχύσει κατά την παρουσίαση επρόκειτο για προϊόν του ίδιου του εργοστασίου με χωρητικότητα περίπου 70 kWh.
Ένα άλλο, επίσης σημαντικό, στοιχείο είναι η δυνατότητα ταχείας φόρτισης των συσσωρευτών του αυτοκινήτου
Mercedes-Benz γενιάς EQC, Παρίσι 2016
Στο θέμα αυτό ο κατασκευαστής δίνει τον ρυθμό φόρτισης που μπορεί να επιτευχθεί με χρήση ταχυφορτιστή εκφραζόμενο σε ανάκτηση αυτονομίας ίσης προς 100 χιλιόμετρα μέσα σε χρονικό διάστημα 5 λεπτών της ώρας.
Η Mercedes δεν έχει ακόμα γνωστοποιήσει την τιμή πώλησης του αυτοκινήτου η οποία όμως, από ότι συζητείται, μάλλον θα το τοποθετεί ένα ή δύο βαθμίδες πάνω από τα ευρείας κατανάλωσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως είναι το Nissan Leaf ή η Chevrolet Bolt EV.
Μια σειρά EQE και μια κορυφαία σειρά EQS φαίνεται να είναι επίσης μέσα στα σχέδια της Mercedes-Benz σύμφωνα με τη δέσμευσή της να δραστηριοποιηθεί στο χώρο της ηλεκτροκίνησης μέσα στην επόμενη δεκαετία.
[ Miguel Angel]
GreenCarReports