Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας έδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων μέχρι σήμερα έχουν ταξινομηθεί 262 αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (Battery Electric Vehicle BEV) όπως φαίνεται κατωτέρω:
- 163 BMW i3
- 51 Smart Fortwo
- 22 Volkswagen Up
- 9 Volkswagen Golf
- 4 Nissan Leaf
- 3 Citroen Berlingo
- 3 Tesla Model S
- 3 Tesla Model X
- 2 Smart Forfour
- 1 Mitsubishi i-MIEV
- 1 Tesla Roadster
Τη μερίδα του λέοντος την έχει η BMW, και δικαίως, αφού ξεκίνησε δυναμικά τη διάθεση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της προ τετραετίας. Η συνολική όμως εικόνα είναι ενδεικτική της βραδύτητας με την οποία η ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων κάνει την εμφάνισή της στη χώρα μας. Οι λόγοι είναι γνωστοί. Πέραν της οικονομικής κρίσης, αυτό που συνεχίζει να επιδρά στην έλλειψη αγοραστικού ενδιαφέροντος είναι ή μη ύπαρξη υποδομής υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης σε εθνικό επίπεδο με δίκτυο ταχυφορτιστών σε συνδυασμό με την έλλειψη ελκυστικότερων οικονομικών η/και φορολογικών κινήτρων, από τα ήδη θεσπισμένα, τα οποία να αντισταθμίζουν σε κάποιο ικανοποιητικό βαθμό τη σχετικά υψηλή τιμή κτήσεως των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Θα πρέπει εδώ να αναφερθεί ότι σε πολλές άλλες χώρες υφίστανται ακόμα και επιδοτήσεις σε μετρητά που μειώνουν σημαντικά αυτό το μειονέκτημα. Ας ελπίσουμε ότι γρήγορα θα αλλάξει αυτή η εικόνα. Πολλά σημάδια δικαιολογούν την προσδοκία ότι θα αποκτήσει ο ρυθμός διάδοσης της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων και στην Ελλάδα την δυναμικότητα που απαιτείται προκειμένου να δείξει ο νέος αυτός τεχνολογικός τομέας τις αναπτυξιακές του δυνατότητες και να γίνουν αισθητά τα αποτελέσματα των αθόρυβων και καθαρών αυτοκινήτων στο περιβάλλον των αστικών μας κέντρων