Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ

Το ηλιακό αυτοκίνητο του Πανεπιστημίου Πατρών στον τερματισμό του «Φαέθων 2004»

Πριν από δύο, περίπου, αιώνες  δημιουργήθηκε η μηχανή εσωτερικής καύσεως, η οποία είχε την ικανότητα της μετατροπής της ενέργειας των υγρών καυσίμων σε ωφέλιμο έργο κίνησης. Όμως από την καύση αυτή παράγονται καυσαέρια βλαπτικά για τα έμβια όντα.

Οι μηχανές εσωτερικής καύσεως αποτέλεσαν τη βάση για την τεχνολογική επανάσταση που επακολούθησε (αυτοκίνητο, αεροπλάνο, πλοίο κτλ.).

Ήρθε, όμως, η εποχή των σοβαρών προβληματισμών για το περιβάλλον. Η ανθρωπότητα αναζητά άλλη λύση. Πληθώρα δημοσιευμάτων και επίσημες εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη του πλανήτη.

Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο πριν, από τρεις δεκαετίες περίπου, είχε εκτιμήσει ότι το 2020 θα επικρατούσε η ηλεκτροκίνηση. Τώρα μπορεί με μεγαλύτερη σιγουριά  να εκτιμήσει ότι το 2050 θα βλέπουν οι άνθρωποι στο μουσείο τη μηχανή εσωτερικής καύσεως. Ζητούμενο είναι η τεχνολογία αποθήκευσης ενέργειας. Το υδρογόνο και οι ΑΠΕ διαφαίνεται ότι θα είναι η λύση. Όσον αφορά τα αυτοκίνητα, πρέπει να δημιουργηθεί κάτι προσιτό για τον άνθρωπο. Η έρευνα έχει πολύ δουλειά ακόμη.

Αθανάσιος Σαφάκας

Επίτιμος πρόεδρος του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο

Σημείωση: Ο καθηγητής Α. Σαφάκας υπήρξε πρόεδρος του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο από της ιδρύσεώς του, το 1992 μέχρι και το 2010, όταν ανακηρύχτηκε ομόφωνα από τα μέλη του Ινστιτούτου ως Επίτιμος πρόεδρος. Διετέλεσε επίσης πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής της εκδήλωσης “Phaethon 2004” για ηλιακά αυτοκίνητα η οποία παρέμεινε στην ιστορία σε βαθμό τέτοιο ώστε αποτέλεσε και  το αίτιο θέσπισης της παγκόσμιας κλάσης «Olympia» για τα ηλιακά αυτοκίνητα. Παρά τη συνταξιοδότησή του από το Πανεπιστήμιο Πατρών βρίσκεται πάντοτε στην πρωτοπορία της προσπάθειας για την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων πιστεύοντας ακράδαντα ότι θα πρέπει κάποτε να απαλλαγούμε από τις ρυπογόνες και ενεργειοβόρες μηχανές εσωτερικής καύσεως.    

Previous ArticleNext Article