Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Το Audi e-tron GT και ό ρόλος του στα σχέδια της κατασκευάστριας εταιρείας

Το ηλεκτροκίνητο Audi etron GT διαθέτει αυτονομία 480 χιλιομέτρων και ισχύ 598 ίππων στην έκδοση RS GT ή οποία αποτελεί το πλέον ισχυρό μοντέλο αυτοκινήτου παραγωγής που κατασκεύασε ποτέ η Audi. Μπορεί να συνδεθεί με ταχυφορτιστή ισχύος 270 kW και να επαναφορτίσει τους συσσωρευτές του από το επίπεδο φόρτισης του 5% μέχρι του επιπέδου των 80% σε 23 μόνο λεπτά. Μπορεί επίσης να επιταχύνει από στάση μέχρι την ταχύτητα των 100 χιλιομέτρων την ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα.

Λίγη προϊστορία

Το Audi etron GT είναι ένα εξελιγμένο μοντέλο της σειράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας ή οποία θα περιλαμβάνει 20 διαφορετικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με συσσωρευτές μέχρι το έτος 2025, όπως π.χ. το Q4 etron, το Q4 etron Sportback και το A6 etron με αυτονομία 700 χιλιομέτρων που θα κυκλοφορήσει το 2023.

Σχεδιασμός και Τεχνολογία

Εάν οι διαστάσεις του etron GT και γενικότερα οι γραμμές του νομίζετε ότι σας θυμίζουν κάτι είναι βέβαιο ότι δεν κάνετε λάθος: κάτω από το σχήμα του κρύβεται ένα αυτοκίνητο όμοιο με την Porsche Taycan.

Καθισμένο βαθιά και φαρδιά στο δρόμο, με τα δύο ανοίγματα για την υποδοχή των καλωδίων φόρτισης εκατέρωθεν στα δύο εμπρόσθια φτερά, με τη γραμμή της οροφής του να χαμηλώνει γρήγορα προς το πίσω μέρος και με την, σε ολόκληρο το πλάτος εκτεινόμενη μονάδα φωτισμού με μορφή φωτεινής λωρίδας στο πίσω μέρος, είναι πραγματικά εντυπωσιακό, ιδίως στο ιδιαίτερο χρώμα του χακί – πράσινο.

Στην κανονική του έκδοση το Audi etron GT διαθέτει ισχύ 476 ίππων η οποία όμως αυξάνεται σε 530 ίππους στην κατάσταση λειτουργίας “boost”. Στην έκδοση RS αυτές οι τιμές γίνονται 598 και 646 αντιστοίχως. Αυτή η ισχύς πρόωσης κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς αλλά στην, από τον οδηγό, επιλογή της «ενεργειακά αποδοτικής» οδήγησης, κατευθύνεται κυρίως στους εμπρόσθιους τροχούς έτοιμη πάντα να κατανεμηθεί και στους τέσσερις τροχούς μόλις οι συνθήκες το απαιτήσουν. Η κανονική έκδοση του Audi etron GT εκτιμάται ότι θα φτάνει το ποσοστό του 80% των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου και θα καλύπτει με μια πλήρη φόρτιση των συσσωρευτών απόσταση ίση με 476 χιλιόμετρα. Όλες οι εκδόσεις RS θα έχουν όμως λίγο μικρότερη αυτονομία, ίση με 455 χιλιόμετρα.

Η Audi δηλώνει ότι η μέση κατανάλωση ενέργειας θα κυμαίνεται από 19,91 έως 21,57 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής, η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ/ω, στη συνθήκη οδήγησης “boost”, θα είναι της τάξης των 4,1 δευτερολέπτων, η δε τελική ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 244 χιλιόμετρα.

Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις η πρακτικότητα του αυτοκινήτου εξακολουθεί να παραμένει σε υψηλά επίπεδα με χώρους για τέσσερα άτομα ή και για πέντε εάν χρειασθεί, με ικανοποιητικά διάκενα πάνω από τα κεφάλια αλλά και καλούς χώρους για τα πόδια όταν τα εμπρόσθια καθίσματα δεν βρίσκονται στην πιο ακραία θέση τους προς τα κάτω και πίσω. Υπάρχει επίσης ικανοποιητικός χώρος αποσκευών με όγκο 405 λίτρων οποίος είναι μεν σχετικά ρηχός αλλά χρήσιμα μακρύς όπως επίσης υπάρχει και ένας βοηθητικός χώρος αποθήκευσης κάτω από το εμπρόσθιο καπό. Παρά την εικόνα που δίνει το άνοιγμα του χώρου αποσκευών αυτό παραμένει να είναι του τύπου των αυτοκινήτων “sedan” και όχι εκείνων με πέμπτη πόρτα.

Η εμπειρία της οδήγησης του Audi etron GT

Οι λάτρεις των Porsche Taycan και του τρόπου οδήγησής τους θα έχουν ήδη σχηματίσει μια εικόνα των εντυπώσεων από την οδήγηση του Audi etron GT πριν ακόμα ξεκινήσουν να το δοκιμάζουν. Αυτό επισημαίνεται ιδιαίτερα επειδή η Audi, παρά τη μεγάλη εμπειρία που έχει αποκομίσει από την κατασκευή πολύ γρήγορων πολυτελών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης του τύπου των RS, εν τούτοις δεν χαρακτηρίζεται πρωτίστως ως μάρκα, τα προϊόντα της οποίας χαρίζουν εκείνη την ιδιαίτερη οδηγική αίσθηση με τον ακραίο αθλητικό χαρακτήρα που ελκύει μια μικρή αλλά οικονομικά σημαντική μερίδα αγοραστών.

Δεν χρειάζεται όμως να περάσει πολύ ώρα δοκιμής του Audi etron GT για να πεισθεί κανείς ότι τίποτα από τα πιο πάνω δεν ισχύει στην προκείμενη περίπτωση. Αμέσως μόλις ο οδηγός καθίσει πίσω από το ελλειπτικού τύπου τιμόνι διαπιστώνει ότι ναι μεν βρίσκεται χαμηλά ως προς το δρόμο αλλά ταυτόχρονα διατηρεί πλήρη οπτικό έλεγχος πάνω από τις άκρες των εμπρόσθιων φτερών έτσι ώστε ανεμπόδιστα να μπορεί να τοποθετεί το αυτοκίνητο κάθε στιγμή στη σωστή θέση πάνω στο δρόμο. Στη συνέχεια διαπιστώνει ότι κατά την κίνηση του αυτοκινήτου όχι μόνο δεν αισθάνεται καθόλου τα 2276 χιλιόγραμμα βάρους του αυτοκινήτου αλλά αντίθετα σχηματίζει την εικόνα ότι οδηγεί ένα αυτοκίνητο κατά πολύ ελαφρύτερο. Διαπιστώνει επίσης ότι κάτω από το δεξί του πεντάλ υπάρχει τέτοια αφθονία ροπής ώστε να μπορεί να επιταχύνει σχεδόν ασταμάτητα. Τελικά αποκτά την ευχέρεια αξιοποίησης αυτής της ροπής σε βαθμό ολοένα και μεγαλύτερο όσο περισσότερο εξοικειώνεται στην οδήγηση του αυτοκινήτου.

Υπάρχουν τέσσερις διακριτοί τρόποι οδήγησης. Efficiency, Comfort, Dynamic and Individual, όπως και δύο επίπεδα αναγεννητικής επιβράδυνσης. Όπως προαναφέρθηκε, στην κατάσταση της «ενεργειακά αποδοτικής» οδήγησης (Efficiency), το αυτοκίνητο κινείται σαν προσθιοκίνητο με ετοιμότητα μετατροπής του σε τετρακίνητο. Πολλοί όμως θα προτιμήσουν τη μόνιμη θέση του αυτοκινήτου στην κατάσταση οδήγησης Dynamic αν και υπό ορισμένες συνθήκες μπορεί κανείς να οδηγήσει εξίσου γρήγορα και στη θέση Comfort γιατί τότε η ρύθμιση της ανάρτησης υποστηρίζει δυναμικά την ευστάθεια ακόμα και στην περίπτωση οδικών ανωμαλιών στο μέσο μιας επιχειρούμενης γρήγορης στροφής.

Αποτελεί γεγονός ότι το αυτοκίνητο αυτό σε προκαλεί να το οδηγήσεις στα όρια. Είναι σωστή πρόκληση. Τα θηριώδη ελαστικά του σε ζάντες 21 ίντσας, όπως εκείνες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το κολλάνε κυριολεκτικά στην άσφαλτο και σου χαρίζουν αστραπιαία επιτάχυνση όποτε και για όσο χρόνο τη χρειάζεσαι. Αυτά δε όλα συμβαίνουν με έναν εντελώς δελεαστικό – αν όχι μαγικό – τρόπο.

Με το χαμηλό κέντρο βάρους του το Audi etron GT ενθαρρύνει την αντιμετώπιση των στροφών του δρόμου με πρωτόγνωρες ταχύτητες καλλιεργώντας στον οδηγό απόλυτη εμπιστοσύνη και παροτρύνοντάς τον να εκμεταλλευθεί στο έπακρο την ισχυρή επαφή των ελαστικών με το δρόμο. Πολύ λίγα αυτοκίνητα μπορούν να χαρίσουν αυτό το αίσθημα ασφάλειας και να επιτρέψουν αυτό το επίπεδο οδήγησης. Κατά την άποψή μας η Porsche Taycan επίσης χαρίζει παρόμοιο επίπεδο οδηγικής ευχαρίστησης

Δεν είναι όμως όλα τέλεια. Η αναγεννητική πέδηση ενεργοποιείται είτε αυτόματα, μέσω των ρυθμίσεων που γίνονται στην οθόνη χειρισμού, είτε χειροκίνητα από τους μοχλούς εκατέρωθεν του τιμονιού. Η μεν αυτόματη ρύθμιση δεν μας έδωσε την εντύπωση αξιόλογου βαθμού εφαρμογής της ενώ και η, σε δύο βαθμίδες, προσφερόμενη χειροκίνητη ρύθμιση επίσης μας φάνηκε ανεπαρκής. Σε μια εποχή που οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ολοένα και περισσότερο εξοικειώνονται στην οδήγηση με ένα πεντάλ είναι περίεργο το ότι η Audi δεν φρόντισε ώστε να διατίθενται ισχυρότεροι βαθμοί αναγεννητικής πέδησης η οποία θα διευκόλυνε αυτού του είδους την οδήγηση, ιδίως στις αστικές μετακινήσεις

Αυτονομία και τρόποι επαναφόρτισης

Θεωρητικά η επίσημη αυτονομία του Audi etron GT είναι ίση με 480 χιλιόμετρα αλλά στις δοκιμές μας κάτι τέτοιο δεν φάνηκε να επιβεβαιώνεται. Το ίδιο το αυτοκίνητο βέβαια σε ενθαρρύνει να οδηγήσεις για την ικανοποίησή σου και όχι για την επαλήθευση της επίσημης αυτονομίας, ειδικότερα μάλιστα όταν απολαμβάνεις την οδήγηση στους δύσκολους δρόμους της βόρειας Σκωτίας περιλαμβανομένης και της γνωστής διαδρομής 500 της βόρειας ακτής.

Η άλλη παράμετρος που φαίνεται να επηρεάζει δραστικά την αυτονομία είναι ο καιρός. Κάτω από πολύ ψυχρές συνθήκες και με γεμάτη τη συστοιχία είδαμε το δείκτη αυτονομίας να πέφτει στα 338 χιλιόμετρα. Για να είμαστε σωστοί όμως απέναντι στην Audi θα πρέπει να τονίσουμε ότι το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ανταποκρίθηκε πλήρως στην πραγματική διαδρομή των 275 περίπου χιλιομέτρων που κάναμε, με μέση κατανάλωση ίση προς 23 kWh ανά 100 χιλιόμετρα.

Όπως και το etron SUV, το GT διαθέτει δύο υποδοχές καλωδίου φόρτισης. Μια υποδοχή “Combo” για ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα στο εμπρός φτερό, προς την πλευρά του συνοδηγού και μια υποδοχή “τύπου 2” για φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα μέσω του επί του οχήματος φορτιστή, στο εμπρός φτερό προς την πλευρά του οδηγού. Σε ταχυφορτιστή με ισχύ 270 kW η Audi ισχυρίζεται ότι απαιτούνται μόνο 23 λεπτά επαναφόρτισης για να ανέβει το επίπεδο φόρτισης της συστοιχίας από το 5% στο 80%. Ο επί του οχήματος φορτιστής είναι τριφασικός ισχύος 11kW ενώ προσφέρεται, σαν επιπρόσθετος εξοπλισμός, και τριφασικός φορτιστής 22 kW. Μια πλήρης φόρτιση με τη χρήση επίτοιχης παροχής 11 kW διαρκεί 13,5 ώρες.

Τιμές στην Αγγλία και επιλογές μοντέλων

Κανένας βέβαια δεν θα θεωρήσει τις τιμές πώλησης του Audi etron GT στην Αγγλία φτηνές εκτός βέβαια εάν είναι ο τυχερός που κέρδισε το λαχείο. Οι τιμές ξεκινάνε από τα 93.000 Ευρώ και εκτινάσσονται στα 123.000 Ευρώ εάν κάποιος προτιμήσει την έκδοση Vorsprung, η οποία όμως συνεχίζει να είναι φτηνότερη από την τιμή της Porsche Taycan 4S. Είναι επομένως μάλλον λογική η εκτίμηση ότι το 80% των πωλήσεων του αυτοκινήτου θα αφορά στη βασική του έκδοση.

Οι εκδόσεις RS είναι ταχύτερες, λόγω της μεγαλύτερης προωστήριας ισχύος, αλλά σε αντιστάθμισμα μειώνεται ελαφρώς η αυτονομία στα 455 χιλιόμετρα και ταυτόχρονα αυξάνονται οι τιμές σε 129.000 Ευρώ για τη βασική έκδοση και σε 155.000 Ευρώ για τη ναυαρχίδα RS GT Carbon Vorsprung.

Συμπέρασμα

Θεωρητικά το μοντέλο Audi etron GT φαίνεται να επηρεάζει, από οικονομικής πλευράς, ελάχιστα το σύνολο των πωλήσεων της Audi ή ακόμα και των πωλήσεων των βασικών εκδόσεων των μοντέλων της παρά την υψηλή τιμή της εισαγωγικής του έκδοσης.

Παρά ταύτα, σαν ένα μοντέλο που διαφέρει από τη συνήθη παραγωγή και ενισχύει τη φήμη της εταιρείας στον καινούργιο τομέα της ηλεκτροκίνησης εισφέρει σημαντικά στην αναγνώρισή της ως ηγετικής φίρμας, τόσο άμεσα όσο και στο εγγύς μέλλον. Με την Audi να εκτιμά ότι 20.000 αυτοκίνητα τύπου Q4 etron θα πωληθούν μέσα στο 2022 και με την προοπτική να παρουσιάσει στην αγορά το μοντέλο Α6 etron την επόμενη χρονιά 2023, η εταιρεία δείχνει να ανοίγεται δυναμικά στον καινούργιο τεχνολογικό τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Ακόμα περισσότερο, το γεγονός ότι το Audi etron GT αναδεικνύεται ως ένα από τα αυτοκίνητα τα οποία οι εραστές της αυτοκίνησης δεν θα διστάσουν να αγοράσουν επειδή θα τους χαρίζει την ίδια ή και μεγαλύτερη ικανοποίηση από αυτήν που επιδιώκουν αγοράζοντας πανάκριβα σπορ αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποδεικνύει περίτρανα την ικανότητα της εταιρείας να ηγηθεί στις εξελίξεις.

 

Previous ArticleNext Article