Τον τελευταίο καιρό ή BMW παίρνει το μερίδιό της από μια έντονη κριτική των Μέσων Ενημέρωσης επειδή έχει αργήσει να παρουσιάσει τα καινούργια της επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα και γιατί φαίνεται να υστερεί έναντι του ανταγωνισμού της Tesla στον τομέα των ηλεκτροκίνητων πολυτελών sedan. Αλλά δεν πρέπει να βιαστούμε να χαρακτηρίσουμε τη Βαβαρική φίρμα ως καθυστερημένη στις εξελίξεις. Το i3 συνεχίζει να είναι πολύ δημοφιλές, ειδικότερα στην Ευρώπη, έχοντας σημειώσει περισσότερες από 20.000 πωλήσεις φέτος, κατατασσόμενο στη 14η θέση των πωλήσεων των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων στον κόσμο (σύμφωνα με δημοσίευση του EV sales).
Τώρα η BMW αναγγέλλει μια σημαντική αύξηση της χωρητικότητας της συστοιχίας των συσσωρευτών στα μοντέλα του i3 του 2019. Η χωρητικότητα των στοιχείων της αυξάνεται στα 120 αμπερώρια (Ah) και η όλη συστοιχία αποκτά χωρητικότητα 42.2 kWh. Αυτή η καινούργια συστοιχία προσφέρει στο αυτοκίνητο αυτονομία 360 χλμ. (345 για το i3s) σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών NEDC ή 310 χλμ. σύμφωνα με τον ρεαλιστικότερο κύκλο δοκιμών WLTP. Η BMW πάντως διαβεβαιώνει ότι στην καθημερινή χρήση όλες οι εκδόσεις του μοντέλου θα εξασφαλίζουν αυτονομία 260 χλμ. δηλαδή κατά 30% μεγαλύτερη από αυτήν των μοντέλων με τη συστοιχία των 94 αμπερωρίων (Ah) και περίπου τη διπλάσια από την αυτονομία των πρώτων μοντέλων που κυκλοφόρησαν το 2013.
Η βελτίωση αυτή κυρίως οφείλεται στην εξέλιξη της τεχνολογίας των συσσωρευτών σε επίπεδο «στοιχείου» έτσι ώστε η καινούργια συστοιχία να έχει τις ίδιες διαστάσεις με την παλιά. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου και η ενεργειακή του κατανάλωση παραμένουν σχεδόν αναλλοίωτες.
Τα «στοιχεία» τύπου ιόντων – λιθίου της BMW εξελίσσονται τεχνολογικά από το ίδιο το Group της BMW και κατασκευάζονται αποκλειστικά βάσει των προδιαγραφών που καθορίζονται επίσης από το ίδιο. Οι συστοιχίες παράγονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Dingolfing και αποτελούνται από 8 δομοστοιχεία (modules) το καθένα των οποίων απαρτίζεται από 12 «στοιχεία».
Εν τω μεταξύ φαίνεται ότι η BMW σιωπηλά εγκαταλείπει το μοντέλο με τη μονάδα επαύξησης της αυτονομίας (Range Extended) το οποίο αφαιρείται από τη λίστα των επιλογών των αγοραστών παρά το γεγονός ότι οι μισές από τις πωλήσεις του i3 στο χρονικό διάστημα από 2013 έως 2014 αφορούσαν στο μοντέλο αυτό.
Πηγές: BMW, Electrek, EV Fleet World