Τον Οκτώβριο του 2018, θεσπίστηκαν από την Επιτροπή Πρωταθλήματος Ηλεκτρικών και Αυτοκινήτων Εναλλακτικών Ενεργειών της FIA (FIA Electric and New Energy Championship) οι κανονισμοί του αντίστοιχου Κυπέλλου του έτους 2019 με τους οποίους προβλεπόταν η απονομή στο τέλος του έτους δύο Κυπέλων για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (αγώνων ακριβείας και χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας) αντί του μέχρι τότε αθλοθετούμενου ενός μόνο Κυπέλου για τους αγώνες ακριβείας.
Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. υπήρξε ο μόνος διοργανωτής ό οποίος πρόβαλλε τεκμηριωμένες αντιρρήσεις για την ορθότητα αυτής της απόφασης η οποία κυρίως στηριζόταν από σκανδιναβικούς κύκλους οι οποίοι υπερπροβάλλουν τις περιβαλλοντικές τους ευαισθησίες. Οι λόγοι των αντιρρήσεών μας υπήρξαν δύο. Ο ένας αφορούσε στην πολύ μικρή πλέον διαφοροποίηση των ενεργειακών αποδόσεων των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, εφόσον λίγο ως πολύ οι ενεργειακές αποδόσεις των σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων συγκλίνουν, και επομένως μόνο το βάρος είναι αυτό που επηρεάζει αξιοσημείωτα την κατανάλωση ενέργειας αυτών των αυτοκινήτων. Όμως στο προβλεπόμενο σύστημα βαθμολογίας της ενεργειακής επίδοσης δεν προβλεπόταν καθόλου ο συνυπολογισμός του βάρους του αυτοκινήτου και επομένως ήταν από την αρχή καταδικασμένα τα μεγάλα και καλά εξοπλισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γεγονός που αφαιρούσε από το Κύπελλο την απαραίτητη ίση μεταχείριση όλων των συμμετεχόντων. Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι προβλεπόταν στα αποτελέσματα της ενεργειακής απόδοσης να εφαρμόζονται διορθωτικοί συντελεστές οι οποίοι σχετίζονταν με τον αγώνα ακριβείας έτσι ώστε αυτά να παραμορφώνονται και να μη δικαιολογούν πλέον την ονομασία τους ως αποτελέσματα «κατανάλωσης ενέργειας». Φυσική συνέπεια ή σύγχυση των εννοιών και οι δικαιολογημένες απορίες ή και διαμαρτυρίες τόσο των εμπλεκομένων όσο και του κοινού. Δυστυχώς οι ενστάσεις μας όχι μόνο δεν έγιναν αποδεκτές τότε αλλά προκάλεσαν και έντονη δυσφορία στους κύκλους που είχαν εισηγηθεί αυτούς τους κανονισμούς οι οποίοι όπως ήταν φυσικό δυσανασχέτησαν με τις ορθές αιτιάσεις μας.
Ένα μόλις χρόνο αργότερα, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στη χθεσινή του συνεδρίαση που έγινε στην Κολωνία αποφάσισε όπως:
“ Τα δύο εν ισχύει Κύπελα στους αγώνες ακριβείας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ακριβείας και κατανάλωσης ενέργειας) θα συνδυασθούν σε μόνο ένα εις τρόπον ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων άλλα και για τα μέσα ενημέρωσης του κοινού»
Η απόλυτη δικαίωση των θέσεων μας από το ανώτατο όργανο του μηχανοκίνητου αθλητισμού