- Το πρώτο ηλεκτροκίνητο φορτηγό 16 τόνων που σχεδιάστηκε για ασφαλείς διανομές φορτίων μέσα στις πόλεις.
- Σχεδιάστηκε με γνώμονα την ασφάλεια όλων όσων κινούνται στο αστικό περιβάλλον παρέχοντας στον οδηγό πλήρη ορατότητα σε τόξο 220 μοιρών, σύμφωνα και με τον αντίστοιχο κανονισμό ορατότητος 5 αστέρων της πόλης του Λονδίνου.
- Έχοντας κατά 90% λιγότερα μηχανικά εξαρτήματα από εκείνα ενός αντίστοιχου φορτηγού με θερμικό κινητήρα ισοφαρίζει το συνολικό κόστος χρήσης με αυτό και επομένως ανοίγει διάπλατα το δρόμο για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
- Παγκοσμίως πρώτη εφαρμογή φυτικών ινών λιναριού σε συνδυασμό με βιοδιασπώμενες ρητίνες για την κατασκευή των εξωτερικών επιφανειών του αμαξώματος όπως αναπτύχθηκε από την Bcomp σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Αντιπροσωπεία του Διαστήματος. Μέθοδος κατασκευής απολύτως ουδέτερη από πλευράς ανθρακικού αποτυπώματος.
- Η Volta Trucks είναι ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών αυτοκινήτων που χρησιμοποιεί την ευρηματική μέθοδο μετάδοσης κίνησης e–Axle για αυξημένο βαθμό απόδοσης και μεγαλύτερη αυτονομία.
- Ο πρώτος πιλοτικός στόλος με φορτηγά Volta Zero θα αρχίσει τη λειτουργία του στα μέσα του 2021 οι δε παραδόσεις αυτοκινήτων στους αγοραστές θα ξεκινήσουν το 2022
- Η Volta Trucks θα κατασκευάζει το Volta Zero στο Ηνωμένο Βασίλειο.
- Η Volta Trucks θα δημιουργήσει 130 θέσεις εξειδικευμένων και έμπειρων μηχανικών της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τη διάρκεια του 2021.
Σχεδιασμένο εξ υπαρχής για να αποδειχθεί ως το ασφαλέστερο φορτηγό αυτοκίνητο για κίνηση μέσα σε αστικό περιβάλλον.
« Η Οδική σφάλεια βρίσκεται στο επίκεντρο της σχεδίασης του Volta Zero για έναν απλό λόγο. Στα αστικά περιβάλλοντα, όπως για παράδειγμα εκείνο του Λονδίνου, στο 23% των ατυχημάτων με πεζούς όπως και στο 58% των ατυχημάτων με ποδήλατα εμπλέκονται φορτηγά αυτοκίνητα ενώ την ίδια στιγμή τα αυτοκίνητα αυτά καλύπτουν μόνο το 4% των ημερησίως διανυομένων οδικών αποστάσεων. Το Volta Zero σχεδιάσθηκε με μια εντελώς νέα αντίληψη των αναγκαίων προϋποθέσεων για εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής οδικής ασφάλειας από ένα αθόρυβο φορτηγό αυτοκίνητο αστικών μεταφορών με μηδενικές εκπομπές αερίων», τόνισε ο Carl–Magnus Norden, ιδρυτής της Volta–Trucks
Η απουσία του συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης επέτρεψε στους μελετητές και τους μηχανικούς του Volta Zero να σκεφθούν από την αρχή και χωρίς καμμία δέσμευση το πως θα έπρεπε να σχεδιασθεί ένα τέτοιο όχημα. Ο οδηγός του Volta Zero διαθέτει μια εντελώς ανεμπόδιστη όραση σε τόξο 220 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο. Αυτή η πανοραμική θέα εξασφαλίζεται από μια γιάλινη καμπίνα οδήγησης η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να καταταταγεί, βάσει των κανονισμών απευθείας ορατότητας της πόλης του Λονδίνου, στην κατηγορία των 5 αστέρων. Περαιτέρω η προστασία των απρόσεκτων πεζών ή άλλων χρηστών του δρόμου εξασφαλίζεται με τη χρήση συστημάτων κάμερας οπισθοπορείας που αντικαθιστούν τους συμβατικούς καθρέφτες έτσι ώστε ο οδηγός να έχει πάντοτε μια πλήρη εικόνα του τι γίνεται σε ολοκληρο το τόξο των 360 μοιρών γύρω από το όχημα. Η όλη προστασία έναντι ατυχημάτων συμπληρώνεται με σύστημα προειδοποίησης ύπαρξης εμποδίων σε επίπεδο χαμηλότερο των πλευρών του αυτοκινήτου.
Ο οδηγός ενός Volta Zero κάθεται πολύ πιο χαμηλά από το συνηθισμένο ύψος θέσης οδήγησης των συμβατικών φορτηγών αυτοκινήτων έχοντας ένα οριζόντιο επίπεδο θέασης σε ύψος περίπου 1,80 μέτρων από το έδαφος. Αυτό το ύψος ανταποκρίνεται στο ύψος των κυκλοφορούντων πεζών ή συνεργατών με τους οποίους υπάρχει έτσι άμεση οπτική επικοινωνία αλλά και συνεννοήση.
Η ασφάλεια και η άνεση του οδηγού παρέχεται από την άνετη και μοντέρνα σχεδίαση της καμπίνας σε συνδυασμό με τα φιλικά συστήματα χειρισμού των οργάνων οδήγησης. Η κεντρική κονσόλα παρέχει όλη την αναγκαία πληροφόρηση για τον πλήρη έλεγχο του οχήματος με την ευχέρεια παροχής εντολών για τα φώτα, τον κλιματισμό, την πλοήγηση, την επικοινωνία και τα μέσα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης μέσω οθονών επαφής σε αμφότερες τις πλευρές της. Για τη διευκόλυνση της εισόδου και εξόδου στην καμπίνα προβλέπεται περιστρεφόμενο κάθισμα οδήγησης και πόρτες και στις δύο πλευρές του οχήματος.
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης
Το Volta Zero θα διαθέτει εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που θα περιλαμβάνουν προειδοποιητικά σήματα κινδύνων οδήγησης, διορθωτικές επεμβάσεις, υποστήριξη λεπτών χειρισμών αλλά και στάθμευσης και θα συνεισφέρουν καθοριστικά στην ασφαλή οδήγηση ενός μεγάλου φορτηγού οχήματος. Θα διαθέτει επίσης και σύστημα συνεχούς εποπτείας της τεχνικής κατάστασης του οχήματος προκειμένου να αποφεύγονται τυχόν αιφνίδιες βλάβες και χρονικές καθυστερήσεις για την αποκατάστασης τους.
Λειτουργικότητα και Αυτονομία.
Έχοντας μεγάλη εμπειρία στα θέματα της διακίνησης φορτίων, η Volta Trucks συνειδητοποίησε ότι η αυτονομία κίνησης ενός ηλεκτροκίνητου φορτηγού διανομής φορτίων αποτελεί το βασικότερο στοιχείο λήψης απόφασης αγοράς του και ένταξής του στους υπάρχοντες στόλους. Το Volta Zero θα διαθέτει αυτονομία υπό πραγματικές συνθήκες λειτουργίας που θα κυμαίνεται από 150 έως 200 χιλιόμετρα η οποία κρίνεται ως υπερεπαρκής για τη λειτουργικότητα για την οποία προορίζεται δηλαδή της ημερήσιας διανομής φορτίων στους τόπους των τελικών αποδεκτών τους.
Εξελιγμένη ηλεκτροκίνηση.
Η Volta Trucks εξ’υπαρχής θα χρησιμοποιήσει ένα εξελιγμένο σύστημα κίνησης που ονομάζει e–Axle και εφαρμόζεται στους πίσω τροχούς του οχήματος. Η συνδυασμένη μονάδα e–Axle περιλαμβάνει τον ηλεκτροκινητήρα και τη μετάδοση της κίνησης σε ενιαίο κιβώτιο εξασφαλίζοντας υψηλό βαθμό απόδοσης και μικρό χώρο τοποθέτησης. Έτσι παραμένει πολύς ελεύθερος χώρος μεταξύ των κυρίων δοκών του πλαισίου για την τοποθέτηση της συστοιχίας των συσσωρευτών.
Η τεχνολογία των συσσωρευτών.
Το Volta Zero θα χρησιμοποιεί συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 160 – 200 kWh του τύπου Λιθίου – Φωσφορικών Αλάτων Σιδήρου όπως γίνεται και με τα περισσότερα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα. Ο τύπος αυτών των στοιχείων προσφέρει πολλές επιλογές μορφής και μεγέθους των επί μέρους στοιχείων και εξασφαλίζει μεγάλη προσαρμοστικότητα στις λειτουργικές ανάγκες του οχήματος. Επίσης προσφέρει μεγάλη ασφάλεια στις περιπτώσεις ατυχήματος επειδή είναι εξαιρετικά σταθερής κατασκευής και δεν αναφλέγεται.
Volta Zero – Το φορτηγό
Το Volta Zero σχεδιάστηκε για να προσφέρει τη μέγιστη αποδοτικότητα έτσι ώστε να μπορεί να ελαχιστοποιθεί ό αριθμός των αναγκαίων φορτηγών αυτοκινήτων του κάθε στόλου. Έχει σχεδιασθεί έτσι ώστε να μπορεί να υποκαταστήσει τρία ή και τέσσερα ακόμα αυτοκίνητα των 3,5 τόνων.
Το Volta Zero έχει ωφέλιμο φορτίο 8,600 κιλών σε συνολικό όγκο των 37.7 κυβικών μέτρων και μπορεί να δεχθεί 16 Euro-παλέτες. Θα διατίθεται επίσης ένα ψυχόμενο κιβώτιο το οποίο θα λειτουργεί με τη συστοιχία των συσσωρευτών.
Το μήκος του είναι 9,460 μ, Το ύψος 3,470 μ. και το πλάτος 2,550 μ., με μεταξόνιο 4,800 μ. Το μικτό βάρος του είναι 16,000 κιλά και η μέγιστη ταχύτητα του περιορίζεται στα 90 χλμ/ω.
Volta Trucks – Πληροφορίες για την εταιρεία.
Η Volta Trucks ιδρύθηκε από τους Σουηδούς συνιδρυτές Carl–Magnus Norden και Kjell Walöen. Η έδρα της είναι στην Στοκχόλμη αλλά η μεγαλύτερη δραστηριότητά της αναπτύσσεται στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου εδρεύει ο επικεφαλής της εταιρείας Rob Fowler και η διοικούσα επιτροπή. Ως καινοτόμος εταιρεία υποστηρίζεται από εξωτερικούς συνεργάτες και συμβούλους. Κατά το 2021 θα αναπτύξει μονάδες στο Ηνωμένο Βασίλειο για την κατασκευή των οχημάτων και την υποστήριξη των πωλήσεων.
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε:
Duncan Forrester
Public Relations and Communications consultant
T: 00 44 7768 877877
Ade Thomas
Social Media and Sustainability Communications consultant
T: 00 44 7802 875710
Πηγή: press@voltatrucks.com