Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Η επαγωγική φόρτιση ετοιμάζεται να καλύψει και τον τομέα των ταχυφορτίσεων

Το Αμερικάνικο γκρουπ της Volkswagen σε συνεργασία με το Department of Energys Oak Ridge National Laboratory (ORNL) και το πανεπιστήμιο του Tennessee, Knoxville, προωθεί ερευνητικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη τεχνολογίας επαγωγικής φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μεγάλη ισχύ.

Χρησιμοποιώντας μια ηλεκτρική Porsche Taycan ως δοκιμαστικό μοντέλο, οι ερευνητές από την VW, το ORNL, και το UT Knoxville, έχουν ήδη επιτύχει την ανύψωση της ισχύος της επαγωγικής φόρτισης από το αρχικό επίπεδο των 6,6 kW στο επίπεδο των 120 kW, σύμφωνα με πρόσφατο δελτίο τύπου που κυκλοφόρησε η VW. Όπως μάλιστα δηλώνει ο κατασκευαστής, στόχος των ερευνητών είναι να επιτύχουν ισχύ 300 kW έτσι ώστε να επαναφορτίζονται οι συσσωρευτές της Porsche Taycan μέχρι του 80% της χωρητικότητάς τους σε περίπου 10 λεπτά της ώρας.

Οι ερευνητές επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους τώρα στην επίτευξη ικανοποιητικού φράγματος προστασίας από τις διαρροές δυναμικού γύρω από το μεγάλης ισχύος ζεύγος σύζευξης πομπού με δέκτη χωρίς όμως να αποκαλύπτονται ακόμα στοιχεία σχετικά με την άμεση ή μη πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης του συστήματος.

Αυτό το ερευνητικό πρόγραμμα αποτελεί συνέχεια των μελετών που προηγήθηκαν από το ORNL. Χωρίς να αναφέρονται λεπτομέρειες σχετικά με την απόδοση του ζεύγους σύζευξης, οι ερευνητές επιβεβαιώνουν την πολύ μεγάλη αποδοτικότητά του αναφερόμενοι και στις προηγούμενες μελέτες του έτους 2018 οι οποίες εκτιμούσαν ότι θα επιτευχθούν συντελεστές της τάξης του 97% για ισχύ μέχρι και 120 kW.

Volkswagen, Oak Ridge National Laboratory, και UT Knoxville δοκιμάζουν την επαγωγική ταχυφόρτιση.

Μερικές εταιρείες προσφέρουν ήδη συστήματα επαγωγικής φόρτισης, αλλά η τεχνολογία αυτή έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει πριν καταστεί εμπορική εφαρμογή ευρείας κατανάλωσης. Σημειωτέον μάλιστα ότι υπάρχει διεθνής τυποποίηση η οποία όμως καλύπτει ισχύ μόνο μέχρι 11 kW. Η επαγωγική φόρτιση μεγάλης ισχύος αποτελεί ακόμα εντελώς νέο πεδίο.

Η Momentum Dynamics διαθέτει σήμερα ένα σύστημα επαγωγικής φόρτισης που υπερβαίνει το όριο της τυποποίησης. Εφαρμόζεται στο Oslo σε στόλο ταξί με αυτοκίνητα Jaguar IPace και μπορεί να αναπτύξει ισχύ μέχρι 50 kW αλλά μόνο για περιορισμένα χρονικά διαστήματα των 6 έως 8 λεπτών της ώρας.

Μεταξύ των κατασκευαστών που δοκίμασαν συστήματα επαγωγικής φόρτισης περιλαμβάνεται και η BMW η οποία τα δοκίμασε στο αναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο της σειράς 5 χωρίς όμως ποτέ να ανακοινώσει λεπτομέρειες γύρω από τις τεχνικές τους προδιαγραφές. Υποστηρίζεται όμως ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο GV60 της Genesis θα είναι το πρώτο εμπορικό μοντέλο που θα προσφέρει σε ευρεία κλίμακα σύστημα επαγωγικής φόρτισης στους αγοραστές του.

Previous ArticleNext Article