Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Η Κίνα δε δείχνει να είναι πολύ μακριά. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD δοκιμάζονται ήδη στην Ελλάδα. Γιατί όχι και τα άλλα προϊόντα της;

Το νέο ηλεκτρικό Sedan – ναυαρχίδα της BYD με την ονομασία Han EV διατίθεται ήδη στην Κινεζική αγορά.

Το BYD Han EV χρειάστηκε μια δεκαετία για να περάσει στην παραγωγή και είναι το μοντέλο που θα επιτρέψει στην κατασκευάστρια εταιρεία να αναπτύξει τις πωλήσεις του τόσο στην Ευρωπαϊκή όσο και στην Αμερικανική αγορά.

Είναι επίσης το μοντέλο που εξοπλίζεται με τις νέου τύπου συστοιχίες συσσωρευτών λιθίου – φωσφορικού σιδήρου τις οποίες η εταιρεία ονομάζει Blade και με τις οποίες ευελπιστεί να προμηθεύει και άλλους κατασκευαστές. Πέρυσι η BYD ένωσε τις δυνάμεις της με την Toyota για την από κοινού ανάπτυξη δραστηριοτήτων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα και επομένως μπορεί αυτές να είναι μια αρχή.

Το Han EV θα παράγεται ως προσθιοκίνητο ή ως τετρακίνητο και θα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ την ώρα σε 3.9 δευτερόλεπτα (το τετρακίνητο). Θα ακινητοποιείται από την ταχύτητα των 100 χλμ την ώρα σε μια απόσταση πέδησης που δεν θα υπερβαίνει τα 32,80 μέτρα αξιοποιώντας ένα σύστημα ελέγχου ακρίβειας της πέδησης, κατασκευής Bosch, εφάμιλλου των αντίστοιχων συστημάτων των Sedan της Tesla και της BMW.

Με τις συστοιχίες των 77 kWh ή των 65 kWh το Han EV θα προσφέρει αντιστοίχως αυτονομίες των 605 ή των 505 χιλιομέτρων κατά το σύστημα πιστοποίησης NEDC σύμφωνα πάντοτε με τις δηλώσεις του κατασκευαστή.

Παρά το ότι δεν είναι εφικτό το να μετατρέπονται τα αποτελέσματα των μετρήσεων αυτονομίας από το ένα σύστημα στο άλλο είναι πιθανότατο το μοντέλο με τη μεγάλη συστοιχία να πιστοποιηθεί κατά EPA για περισσότερα από 400 χιλιόμετρα αυτονομίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η Porsche Taycan 4S έχει πιστοποιηθεί για 464 χιλιόμετρα κατά NEDC, αλλά μόλις για 326 χιλιόμετρα κατά EPA.

Η συστοιχία Blade της BYD κατασκευάζεται με κύριο μέλημα την ασφάλεια και δευτερευόντως τη χωρητικότητα και την αυτονομία, όπως υπογραμμίζει η εταιρεία. Το περασμένο Μάρτιο έγιναν δοκιμές διάτρησης της συστοιχίας με καρφί κατά τη διάρκεια της οποίας διατηρήθηκε η φυσιολογική της θερμοκρασία ενώ αντιθέτως άλλου τύπου συστοιχίες, στην ίδια δοκιμή, υπερθερμαίνονται και συχνότατα καταλήγουν φλεγόμενες. Η BYD επισημαίνει επίσης ότι έχει με επιτυχία κάνει δοκιμές υπερθέρμανσης μέχρι και τους 300 βαθμούς Κελσίου όπως και υπερφόρτισης μέχρι και το 260% της χωρητικότητάς της χωρίς ποτέ να σημειωθεί ανάφλεξη.


BYD Han EV

Κρίνοντας από τις διαστάσεις του, το Han EV είναι ένα μεγάλο Sedan και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί περισσότερο ως ανταγωνιστής του Tesla Model S παρά του Tesla Model 3. Το 4,97 μέτρα μήκος του, το 1,91 μέτρα πλάτος του και το 1,52 μέτρα ύψος συνδυάζονται με μεταξόνιο των 2,92 μέτρων. Το απόβαρό του ξεκινάει από τα 1814 χιλιόγραμμα γεγονός που το καθιστά λίγο ελαφρύτερο από το Tesla Model S.

BYD Han EV

Άλλα ενδιαφέροντα τεχνικά χαρακτηριστικά του Han EV αποτελούν, το σε πρώτη εφαρμογή παγκοσμίως σύστημα ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα τύπου MOSFET, οι με ακτίνες laser συγκολλήσεις της οροφής για τη μεγαλύτερη δυνατή αντοχή της όπως και ο συντελεστής οπισθέλκουσας των 0.22. Περιλαμβάνει επίσης 11 αερόσακους, 6 κάμερες και πολλαπλά φίλτρα καθαρισμού του αέρα.

Στην Κίνα, το Han EV, θα παραδίδεται εξοπλισμένο με σύστημα συνδεσιμότητας της 5ης γενιάς Huawei όπως και με ολοκληρωμένο σύστημα υποστήριξης του οδηγού τύπου DiPilot.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί ότι η BYD διαθέτει περγαμηνές στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Στο παρελθόν παρήγαγε το μεγαλύτερο ετήσιο αριθμό ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε σύγκριση με όλες τις άλλες εταιρείες του κόσμου και μάλιστα σε συνεχή σειρά τριών ετών, μέχρι το τέλος του 2019, όταν την ξεπέρασε στον τομέα αυτόν η Tesla (more electric vehicles than any other company in the world). 

Οι τιμές του Han EV στην Κίνα θα ξεκινάνε από τα 27.685 Euros και θα αυξάνονται για την τετρακίνητη έκδοση στα 33.762 Euros. Μια plugin έκδοση θα προσφέρεται στη τιμή των 26.503 Euros.

Το προηγούμενο μοντέλο της BYD, το e6, διαθέτει επίσης εξαιρετική επιτάχυνση και θαυμάσιο κράτημα και οδηγική συμπεριφορά. Το εσωτερικό του όμως παραπέμπει στις δεκαετίες του 80 ή του 90 όταν επικρατούσε η φιλοσοφία της Ιαπωνικής λιτότητας. Τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν επιπλέον τα πλεονεκτήματα της πολύ ισχυρής κατασκευής του πλαισίου τους, των υψηλών συντελεστών ασφάλειας κατά τις επαναφορτίσεις των συσσωρευτών τους όπως και της αξιοπιστίας της υπεσχημένης αυτονομίας τους.  

BYD e6 EV – Ιούνιος 2016

Η BYD προώθησε με επιτυχία την πώληση του μοντέλου e6 σε διάφορες αγορές της Βορείου Αμερικής και κατά προτίμηση σε εταιρείες Taxi γεγονός που σημαίνει ότι κυκλοφορεί επί πολλά χρόνια σε χώρες στις οποίες εφαρμόζεται η μέτρηση αυτονομίας με το πρότυπο EPA με το οποίο και πιστοποιήθηκε για 300 χιλιόμετρα. Το μοντέλο αυτό όμως δεν προσφέρθηκε ποτέ για πώληση στην ευρύτερη αγορά των ιδιωτών – χρηστών της Αμερικής.

BYD Han EV

Το Han EV, σε ότι αφορά τον εσωτερικό χώρο, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με εκείνες τις πρώτες παραγωγές της εταιρείας BYD. Διαθέτει γνήσιες επικαλύψεις επιφανειών από πολυτελές ξύλο, ταπετσαρίες με ακριβά υλικά και δέρματα και διακοσμητικά από αλουμίνιο. Ο κατασκευαστής υποστηρίζει ότι ικανοποιεί ακόμα και τις πλέον εξεζητημένες αισθητικές απαιτήσεις των αγοραστών του σε ανατολή και δύση.

Previous ArticleNext Article