Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BMW δεν έχουν σαν στόχο τους την αυτονομία των 400 μιλίων. Ιδού γιατί:

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αυτονομία 300 ή και περισσότερων μιλίων (482 και πλέον χιλιομέτρων), βάσει του συστήματος μέτρησης EPA, αυξάνονται αλματωδώς και καθίσταται σαφές ότι ο επόμενος στόχος για τους κατασκευαστές πολλών πολυτελών αυτοκινήτων θα είναι τα 400 μίλια (643 χιλιόμετρα). Αυτό όμως φαίνεται να μην ισχύει επί του παρόντος για την BMW.

Ο γνωστός αυτός κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων θεωρεί ότι η αυτονομία των 600 χιλιομέτρων (372 μιλίων) είναι απολύτως επαρκής και επομένως δεν απαιτείται περαιτέρω επαύξησή της. Αυτό τόνισε σε συνέντευξή του προς το αυστραλέζικο περιοδικό WhichCar ο κ. David Ferrufino, επικεφαλής του προγράμματος 2022 BMW i4.

Διευκρίνισε δε, στη συνέχεια, ότι τα συνεχώς διευρυνόμενα δίκτυα φόρτισης αποτελούν πλέον τον κύριο λόγο για τον οποίο καθίσταται μη αναγκαία η περαιτέρω αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Εξειδικεύοντας μάλιστα το ζήτημα της αυτονομίας των προσφερόμενων από τη μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων είπε ότι μόνο μερικά από αυτά θα ικανοποιούν τη μέγιστη τιμή αυτονομίας των 372 μιλίων ή οποία δεν θα προσφέρεται από τα μικρότερα μοντέλα, όπως είναι για παράδειγμα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης i3 (το οποίο σημειωτέον δεν διατίθεται πλέον σε ορισμένες αγορές).

2022 BMW iX xDrive50

Η BMW στοχεύει επίσης στην αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία των 100 χιλιομέτρων (62 μιλίων) για τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα της, όπως δήλωσε ο κ. Ferrufino, κάτι που βέβαια αποτελεί μεγάλη βελτίωση σε σχέση με τα ισχύοντα για τα τρέχοντα μοντέλα όπως π.χ. για το BMW 330e sedan, το οποίο σύμφωνα με το σύστημα μέτρησης EPA διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 22 μιλίων (35 χιλιομέτρων).

Η τάση της σημαντικής αύξησης της αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας των αναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων όχι μόνο βρίσκεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με τα εξαγγελλόμενα από την πολιτεία της California, σύμφωνα με τα οποία από το έτος 2026 θα είναι υποχρεωτική ή ελάχιστη τιμή αυτονομίας τους, υπό συνθήκες μηδενικών εκπομπών, των 50 μιλίων (80 χιλιομέτρων) αλλά φαίνεται να γίνεται αποδεκτή και από άλλους κατασκευαστές, όπως είναι η Volvo για παράδειγμα, προοιωνίζοντας έτσι μια περισσότερο γενικευμένη ζήτηση των αναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων τα οποία θεωρούνται ότι καλύπτουν όλες τις ανάγκες των ιδιοκτητών ακόμα και σε διαδρομές που δεν υποστηρίζονται από υποδομές επαναφόρτισης ενώ ταυτόχρονα μπορούν να κυκλοφορούν στον αστικό ή περιαστικό ιστό χωρίς να εκπέμπουν ρύπους ή αέρια του θερμοκηπίου.

2022 BMW i4

Στο σημείο αυτό ο κ. Ferrufino δεν διευκρίνισε σε πιο σύστημα μετρήσεων αυτονομίας αναφερόταν η τιμή των 62 μιλίων δοθέντος ότι στην Αυστραλία εφαρμόζεται μια παραλλαγή του μάλλον αισιόδοξου συστήματος NEDC ενώ στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες του κόσμου εφαρμόζεται το σύστημα WLTP το οποίο θεωρείται επίσης αισιόδοξο συγκρινόμενο με το αμερικάνικο EPA.

Σε κάθε περίπτωση, τόσο το BMW i4 όσο και το 2022 BMW iX SUV, στοχεύουν σε αυτονομία που φτάνει τα 300 μίλια στις αμερικάνικες προδιαγραφές τους. Και τα δύο αυτά μοντέλα προβλέπεται να κυκλοφορήσουνε στο πρώτο τετράμηνο του 2022.

Εντωμεταξύ η BMW επιχειρεί δραστική μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα όλων των μοντέλων της, τόσο κατά την κατασκευή τους όσο και κατά την κυκλοφορία τους. Επειδή μάλιστα το μέγεθος των συσσωρευτών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επηρεάζει σημαντικά και το δια βίου περιβαλλοντικό του αποτύπωμα αυτή η προσπάθεια αποτελεί έναν πρόσθετο λόγο για τον οποίο ο Γερμανός κατασκευαστής δεν επιθυμεί να προχωρήσει σε μια εκ των πραγμάτων μη αναγκαία επαύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών μοντέλων του.

Σημείωση ΕΛΙΝΗΟ

Υπάρχουν τρία διαφορετικά συστήματα προσδιορισμού της μέγιστης αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου

  • Το σύστημα NEDC (New European Driving Cycle)
  • Το σύστημα WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure)
  • Το σύστημα EPA (Environmental Protection Energy) test

Τα δύο πρώτα κυρίως εφαρμόζονται στην Ευρώπη ενώ το τρίτο κυρίως εφαρμόζεται στις ΗΠΑ

Από τα δύο ευρωπαϊκά συστήματα το δεύτερο (WLTP) είναι το νεότερο (θεσπίστηκε το 2017) εν αντιθέσει με το θεσπισμένο το 1980 NEDC και τα αποτελέσματα των μετρήσεών του θεωρούνται ως πλησιέστερα στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης που επικρατούν σήμερα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Το σύστημα EPA θεωρείται ότι δίνει ακριβέστερα αποτελέσματα για τις επικρατούσες συνθήκες οδήγησης στις ΗΠΑ.

Η βασική διαφορά μεταξύ των ευρωπαϊκών και αμερικανικών συνθηκών οδήγησης έγκειται στο ότι στην Ευρώπη δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην οδήγηση μέσα στον αστικό ιστό και στο εγγύς του περιβάλλον ενώ στις ΗΠΑ δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην οδήγηση στους αυτοκινητόδρομους και τους διαπολιτειακούς δρόμους.

Previous ArticleNext Article