Uncategorized, Άρθρα, Ενημέρωση

Lucid Air Dream Edition Performance 2022

Μέχρι σήμερα οι υποψήφιοι αγοραστές ενός πολύ καλού ηλεκτρικού αυτοκινήτου αντιμετώπιζαν ένα σημαντικό δίλλημα. Είτε θα επέλεγαν ένα μοντέλο στο οποίο θα συνυπήρχαν οι μέγιστες επιδόσεις σε ότι αφορά την αυτονομία, την ενεργειακή απόδοση, την ταχύτητα και την επιτάχυνση – ναι, εννοούμε ένα Tesla – ή θα διάλεγαν ένα λίγο υποδεέστερο σε επιδόσεις πολυτελές μοντέλο της παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο όμως θα συνδύαζε το άψογο στυλ, τον πλήρη εξοπλισμό και την υψηλή ποιότητα κατασκευής.

Τα πράγματα όμως άλλαξαν με την παρουσίαση του νέου μοντέλου της Lucid Air, το οποίο προσφέρει αυτονομία 520 μιλίων (836 χιλιομέτρων), σύμφωνα με το σύστημα μέτρησης EPA, διαθέτει μια εντυπωσιακά μικρών διαστάσεων συνδυασμένη μονάδα ηλεκτροκινητήρος, μετάδοσης κίνησης και ηλεκτρονικού αντιστροφέα και τελικά φαίνεται να αποτελεί όχι μόνο έναν ισχυρό αντίπαλο των μοντέλων της Tesla αλλά και εκείνων των άλλων μεγάλων κατασκευαστών αφού διαθέτει τεχνολογία αιχμής σε συνδυασμό με εντυπωσιακή σχεδίαση και υψηλή ποιότητα κατασκευής.

Η πρώτη αυτή παρουσίαση αναφέρεται σε μια σύντομη δοκιμή του αυτοκινήτου. Μια αναλυτικότερη αναφορά των χαρακτηριστικών του θα γίνει επομένως σε μεταγενέστερο χρόνο. Εντούτοις κατέστη και τώρα δυνατό να διαπιστωθούν τα βασικά χαρακτηριστικά του τα οποία το κάνουν να ξεχωρίζει από τα άλλα προσφερόμενα στην αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα  και το καθιστούν έναν επίφοβο ανταγωνιστή της Tesla.

Εντυπωσιακή επιτάχυνση σε υψηλές ταχύτητες

Το περιγραφόμενο μοντέλο της Lucid Air ανήκει στην έκδοση Dream Edition Performance (τιμή 169.000 δολάρια) με την ισχύ των 1111 ίππων το οποίο καταγράφει επιτάχυνση από 0 – 60 μίλια την ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα και διατρέχει το ¼ του μιλίου σε 9,9 δευτερόλεπτα. Δεν έγινε βέβαια τέτοια μέτρηση αλλά κατά την οδήγηση διαπιστώθηκε επιτάχυνση από την ταχύτητα των 10 μιλίων την ώρα μέχρι την ταχύτητα των 80 μιλίων την ώρα σε 3 περίπου δευτερόλεπτα. Μια τέτοια άμεση απόκριση δεν έχει μέχρι τώρα απαντηθεί σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο ούτε καν σε μια Porsche Taycan η σε ένα Tesla Model S

Κατασκευασμένο για άνεση και οδηγική ευχαρίστηση

Το συναίσθημα οδήγησης είναι πλούσιο σε εντυπώσεις και απόλυτα ακριβές. Οδηγώντας γρήγορα σε μια φθίνουσα σε ακτίνα στροφής ράμπα εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο αισθάνεται κανείς μόνο μια ελάχιστη μεταφορά του κέντρου βάρους προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Εάν υπήρχε κατάλληλη ασφάλτινη ευθεία θα ήταν ίσως δυνατό να επιβεβαιωθεί ο τρόπος με τον οποίο η ισχύς των 1111 ίππων περνάει από τους τροχούς στον δρόμο σε ένα αυτοκίνητο βάρους 2290 κιλών. Πάρα ταύτα κατέστη απολύτως σαφές ότι η οδήγηση του Lucid Air χαρίζει πρωτόγνωρες συγκινήσεις και απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση.

Το Lucid Air δεν διαθέτει αερανάρτηση

Ενώ αρχικά εξεταζόταν η πιθανή εφαρμογή αερανάρτησης, όπως αυτή που χρησιμοποιείται από την Tesla στο Model S, τελικά η ιδέα απορρίφτηκε για λόγους που μπορούν να συμπυκνωθούν στη λέξη «προβλεψιμότητα». Η Lucid εξήγησε ότι οι διατάξεις ελατηρίων αέρος παρουσιάζουν υστέρηση στην ανταπόκριση η οποία με τη σειρά της καθιστά την απόσβεση μειονεκτική και επηρεάζει δυσμενώς το κράτημα και γενικότερα την οδήγηση του αυτοκινήτου.

Αντί της λύσης αυτής εφαρμόστηκε μια πολύ αποδοτική διάταξη πολλαπλών αρθρώσεων στην εμπρόσθια ανάρτηση σε συνδυασμό με μια σύνθετη άρθρωση στην οπίσθια ανάρτηση συνοδευμένες από αποσβεστήρες ηλεκτρονικά ελεγχόμενους και στους τέσσερις τροχούς. Το αποτέλεσμα είναι πράγματι εντυπωσιακό και προσδίδει σχεδόν απόλυτη απομόνωση του αυτοκινήτου από τις ανωμαλίες του δρόμου. Το σύστημα αυτό αποφασίστηκε κατά τη φάση της τελικής εξέλιξης του μοντέλου με στόχο να φιλτράρει τις επιδράσεις της μεταβολής των ροπών, να εξασφαλίσει την κατευθυντήρια σταθερότητα και να εξασφαλίσει ομοιογενή συμπεριφορά τόσο κατά την κανονική κίνηση του αυτοκινήτου όσο και κατά τις φάσεις της αναγεννητικής απολαβής ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις. Επιπλέον το αυτοκίνητο διαθέτει ειδική διάταξη ελέγχου του τιμονιού η οποία αξιοποιεί το χρησιμοποιούμενο μεταβλητό σύστημα οδοντωτού κανόνα και τροχού με αποτέλεσμα την εξαιρετική αίσθηση ακρίβειας του τιμονιού κατά την οδήγηση.

Δεν απαιτείται ειδική πρόβλεψη για ακαριαίες εκκινήσεις χρειάζεται όμως προετοιμασία για ταχύτατες επαναφορτίσεις.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν χρειάζεται να καταφύγει σε οποιαδήποτε ειδική τεχνική για την επίτευξη ακαριαίων επιταχύνσεων από στάση (του επιπέδου των 2,5 δευτερολέπτων για ταχύτητα 60 μιλίων την ώρα) αρκεί μόνο να ενεργοποιήσει την εντολή «Sprint» και να διαθέτει ενέργεια στους συσσωρευτές του ίση ή μεγαλύτερη της μισής χωρητικότητάς τους. Κανένας περιορισμός δεν υφίσταται επίσης σε ότι αφορά την επαναληπτικότητα του χειρισμού.

Αντίθετα η προσφυγή σε υπερταχεία επαναφόρτιση των συσσωρευτών απαιτεί κάποια προετοιμασία προκειμένου να αποφευχθούν επιζήμιες για αυτούς καταστάσεις. Η διαδικασία αυτή δεν ανακοινώθηκε αλλά τονίστηκε ιδιαίτερα το γεγονός ότι το αυτοκίνητο προσφέρει πρωτόγνωρη δυνατότητα επίτευξης υπερταχείας επαναφόρτισης  με συνεχή πραγματική ισχύ φόρτισης η οποία μπορεί να φτάνει τα 300 kW. Αυτή η δυνατότητα δεν πρέπει να συγχέεται κατά κανένα τρόπο με τις αναφερόμενες από άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προδιαγραφές «διασύνδεσης» με φορτιστές ισχύος 350 kW, γιατί το επίπεδο αυτής της ισχύος συνήθως αφορά σε ένα πολύ μικρό μέρος της όλης διάρκειας της επαναφόρτισης. Με κατανάλωση περίπου 4 μιλίων ανά kWh (15,53 kWh/100 χλμ) και με ταχύτητα επαναφόρτισης που φτάνει τα 1200 μίλια διαδρομής για κάθε ολόκληρη ώρα επαναφόρτισης, το αυτοκίνητο μπορεί εύκολα να προσλάβει ενέργεια για 300 μίλια (482 χλμ) διαδρομή σε διάστημα 20 λεπτών της ώρας.

Η εντύπωση που προκαλεί με την παρουσία του.

Οι φωτογραφίες του αυτοκινήτου το αδικούν με την έννοια ότι δεν προκαλούν τον ίδιο εντυπωσιασμό που προκαλεί η φυσική του παρουσία. Το αυτοκίνητο αυτό εντυπωσιάζει τόσο πολύ όσο κανένα άλλο γνωστό μέχρι τώρα αυτοκίνητο. Ανεξάρτητα του γεγονότος ότι διαθέτει έναν εξαιρετικά μικρό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,21) η όλη του εμφάνιση αποπνέει τέτοια κομψότητα και αρμονία που δύσκολα σε αφήνει ασυγκίνητο. Στο εμπρός μέρος η στενή λωρίδα που φιλοξενεί τα φωτιστικά σώματα και το χαμηλό καπό που μοιάζει να εμπνέεται από αεροπορική σχεδίαση σε συνδυασμό με τις ομαλές καμπύλες που καταλήγουν στο πίσω μέρος που θυμίζει μια πολυτελή Dodge Charger δημιουργούν ένα απόλυτα αρμονικό και επιβλητικό σύνολο

Καμπίνα πρώτης θέσεως

Εάν η  αυτονομία των 520 μιλίων (836 χλμ) δεν είναι αρκετή για να ελκύσει τον αγοραστή τότε προστίθεται και το γεγονός του άνετου και ευχάριστου περιβάλλοντος που αποτελεί πρόκληση για μια ολοήμερη οδήγηση. Με το 4,96 μ.  μήκος του, το  1,94 μ. πλάτος του και το 1,41 μ. ύψος του, σε μεταξόνιο των 2,96 μ., το Lucid Air βρίσκεται σε λιγότερο από 4 εκατοστόμετρα απόκλιση από τις εξωτερικές διαστάσεις ενός Tesla Model S. Τα πίσω καθίσματα ικανοποιούν απόλυτα τους πολύ ψηλούς επιβάτες οι οποίοι δεν πρόκειται  να ενοχληθούν από το διάκενο του κεφαλιού τους από την οροφή. Το εσωτερικό του έτσι δίνει την εντύπωση πολύ πιο ευρύχωρου από ότι εκείνου του Model S ειδικότερα δε στα πίσω καθίσματα. Η θαυμάσια γυάλινη οροφή φέρνει άπλετο φως και κάνει το σαλόνι να φαίνεται ακόμα μεγαλύτερο. Ο χώρος των αποσκευών είναι επίσης μεγάλος και τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα για τη τοποθέτηση ογκωδών αποσκευών ή δεμάτων. Στο εμπρός μέρος ό χώρος για τα πόδια των επιβαινόντων είναι πραγματικά άπλετος τα δε καθίσματα διαθέτουν μεγάλες δυνατότητες ρυθμίσεων έτσι που να ικανοποιούν όλων των μεγεθών τους σωματότυπους. Το αυτοκίνητο διαθέτει ψυκτικό κύκλωμα για τα καθίσματα όπως και σύστημα μασάζ στην πλάτη τους.

Δεν διαθέτει οικολογικά προγράμματα αλλά προσφέρει πολλούς τρόπους οδήγησης

Παρά το ότι είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με πολλή μεγάλη αυτονομία εντούτοις δεν απασχολεί τον οδηγό με ιδιαίτερα προγράμματα περιορισμένης κατανάλωσης. Διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, το ήπιο, το γρήγορο και το σπορ, όπως και δυο βαθμούς αναγεννητικής φόρτισης οι οποίοι εφαρμόζονται σε όλα τα προγράμματα οδήγησης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα κύλισης ή αυτόματης πέδησης για τις στάσεις του αυτοκινήτου στα φανάρια όπως και αντίστοιχα για τις εκκινήσεις του από αυτά.

 

Η παροχή πληροφόρησης στον οδηγό

Η παρεχόμενη πληροφόρηση στον οδηγό είναι πλούσια. Οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνται σε όλες τις οθόνες είναι εξαιρετικά ευκρινείς και διαβάζονται ταχύτατα και πανεύκολα. Μια οθόνη 34 ιντσών διαιρεμένη σε τρεις τομείς δίνει στον οδηγό όλη αυτή την πληθώρα των πληροφοριών κατά τρόπο εύληπτο. Οι διακόπτες και τα λοιπά χειριστήρια είναι τοποθετημένα στις εργονομικά σωστά θέσεις. Μια ξεχωριστή χαμηλή οθόνη περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες και εξασφαλίζει όλους τους χειρισμούς που συνήθως γίνονται όταν το αυτοκίνητο δεν κινείται και που αφορούν ρυθμίσεις άνεσης, αερισμού και ψυχαγωγίας.

Το Σύστημα DreamDrive βοηθάει αποτελεσματικά τον οδηγό

 Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί υψηλής ευαισθησίας αισθητήρες τύπου Lidar, Radar και Κάμερες – 32 συνολικά – και λειτουργεί αποτελεσματικά κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Μια από τις κάμερες παρακολουθεί τις αντιδράσεις του οδηγού και προειδοποιεί όταν ανιχνεύσει σημεία κόπωσης ή νυσταγμού. Οι δυνατότητες αυτού του συστήματος και η πληρότητα των υπηρεσιών που προσφέρει μπορούν μόνο να αξιολογηθούν μετά από μεγάλης διάρκειας συμβίωση μαζί του, όμως τα όσα αναφέρθηκαν εν τάχει επιβεβαιώνουν την παροχή όλων των ειδών της της μέχρι σήμερα γνωστής οδηγικής υποστήριξης και αυτοματισμού που εφαρμόζεται στα πολύ ακριβά αυτοκίνητα

Εν κατακλείδι

Περισσότερες πληροφορίες θα παρασχεθούν όταν το αυτοκίνητο διατεθεί  για ένα πολυήμερο πρόγραμμα δοκιμών. Θα υπάρξει τότε ή δυνατότητα αξιολόγησης  όλων των συστημάτων οδηγικής υποστήριξης αλλά και ψυχαγωγίας (για την οποία διατίθενται μεταξύ των άλλων και 21 μεγάφωνα). Θα αξιολογηθούν επίσης και όλες οι προσφερόμενες δυνατότητες επαναφόρτισης και ταχείας επαναφόρτισης των συσσωρευτών του

Το Lucid Air φαίνεται να προσφέρει υψηλές επιδόσεις, οδηγική ευχαρίστηση και προτερήματα έναντι του ανταγωνισμού σε βαθμό ασυνήθιστα μεγάλο για έναν νέο κατασκευαστή

Previous ArticleNext Article