Uncategorized

Το Subaru Solterra 2023

Η Subaru και η Toyota, σε συνεργασία, παρουσίασαν ένα νέο προϊόν το οποίο αυτή τη φορά δεν είναι ούτε ένα βενζινοκίνητο με μηχανή boxer ούτε ένα υβριδικό αλλά ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Το νέο Solterra 2023, που παρουσιάστηκε διαδικτυακά με τις Ιαπωνικές προδιαγραφές του στις ΗΠΑ την περασμένη Παρασκευή, έδωσε μια πρώτη εικόνα ενός πρωτότυπου το οποίο άμεσα συγκρίνεται με το επίσης πρόσφατα παρουσιασθέν bZ4X της Toyota.

Η αμερικάνικη έκδοση του Solterra θα εμφανισθεί για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου του Los Angeles και αυτό βέβαια θα μας δώσει πολύ περισσότερες λεπτομέρειες αν και πολλά ενδιαφέροντα σημεία γίναν ήδη γνωστά από την προαναφερθείσα διαδικτυακή παρουσίαση του Ιαπωνικών προδιαγραφών μοντέλου.

 2023 Subaru Solterra

Είναι προφανές ότι το Solterra θυμίζει έντονα το bZ4X έχοντας σχεδόν το ίδιο σχήμα αλλά με διαφορετική γρίλια, φωτιστικά σώματα και μερικές ακόμα λεπτομέρειες. Υπάρχουν ακόμα μικρές πλευρικές ενδείξεις με τα γράμματα “EV” πάνω από τις μαύρες πλαστικές προεκτάσεις του προφυλακτήρα προς τους τροχούς. Στο πίσω ακραίο τμήμα της οροφής υπάρχουν στόμια εξαερισμού που κατευθύνουν το ρεύμα του αέρα προς τα κάτω δηλαδή προς την πέμπτη πόρτα.

Το Solterra φιλοξενεί πέντε καθήμενους σε δύο σειρές καθισμάτων όπως και το Forester SUV. Κατά τις λοιπές διαστάσεις είναι περίπου ίδιο με αυτό με μήκος 4.69 μ., με πλάτος 1,86 μ. και ύψος 1,65 μ. Στις ολικές του διαστάσεις είναι κατά περίπου 5 εκατοστόμετρα μακρύτερο αλλά και φαρδύτερο από το Forester και ελάχιστα κοντύτερο. Το μεταξόνιό του όμως είναι 2,85 μέτρα δηλαδή κατά 18 ολόκληρα εκατοστόμετρα μακρύτερο κάτι που ασφαλώς το κάνει να είναι φιλικότερο προς τους επιβάτες του, ιδίως του πίσω καθίσματος.

 Το πρωτότυπο Subaru Solterra

Η απόσταση από το έδαφος είναι 21 εκατοστόμετρα κάτι που δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινηθεί άνετα και εκτός δρόμου. Στο video της παρουσίασης φαίνεται μάλιστα να κινείται πάνω από διάφορα εμπόδια σε χωμάτινο δρόμο όπως και να ανεβαίνει ένα είδος σκάλας. Η εταιρεία επιβεβαιώνει ότι διαθέτει το ίδιο σύστημα κίνησης (που το ονομάζει XMode All Wheels Drive) με πολλά άλλα εκτός δρόμου μοντέλα της όπως άλλωστε και με μερικά μοντέλα της Toyota.

Αξιοσημείωτο είναι το ότι, ενώ στον Ιαπωνικό κατάλογο εμφανίζονται δύο εκδόσεις προωστηρίων συστημάτων ένα προσθιοκίνητο και ένα τετρακίνητο, όπως άλλωστε συμβαίνει και με το μοντέλο της Toyota, στην Αμερικάνικη αγορά θα διατίθεται μόνο ή τετρακίνητη έκδοση.

Το βάρος του αυτοκινήτου για την προσθιοκίνητη έκδοση εκτιμάται σε 1930 χιλιόγραμμα ενώ για την τετρακίνητη σε 2020.

Subaru Solterra – ακτινογραφία της κατασκευής από το σχετικό video

Οι λεπτομέρειες των στοιχείων του προωστήριου συστήματος είναι ίδιες με εκείνες του Toyota bZ4X: Συστοιχία συσσωρευτών τύπου ιόντων λιθίου χωρητικότητας 71,4 kWh, κινητήρας 201 hp για την προσθιοκίνητη έκδοση ή 215 hp για την τετρακίνητη, χάρις στον οπίσθιο πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα. Αντίθετα οι αναφερόμενες αυτονομίες είναι διαφορετικές. Η Toyota υπόσχεται 500 χλμ για το bZ4X στον Ιαπωνικό κύκλο μέτρησης WLTC ενώ η Subaru, λίγο πιο αισιόδοξη, εκτιμά τη δική της αυτονομία σε 530 χλμ για το προσθιοκίνητο και 460 χλμ για το τετρακίνητο μοντέλο.

Δεν δίνονται άλλα στοιχεία για τα συστήματα φόρτισης και τους αναγκαίους χρόνους αλλά βάσιμα εκτιμάται ότι θα είναι ίδια με εκείνα του bZ4X της Toyota. Αυτό σημαίνει ότι στον ταχυφορτιστή των 150 kW θα απαιτούνται 30 περίπου λεπτά για την επίτευξη φόρτισης από του 20% μέχρι του 80% της συνολικής χωρητικότητας.

 Εικόνα του εσωτερικού από το πρωτότυπο Subaru Solterra

Εσωτερικώς το Solterra παρομοιάζει με το Toyota με πίνακα οργάνων επενδυμένο με ύφασμα, με μια μεγάλη απτική οθόνη και με τα χειριστήρια του κλιματισμού στο κάτω μέρος της. Δε γίνεται καμιά αναφορά για αεροπορικού τύπου τιμόνι αλλά θα προσφέρεται η ίδια ηλιακή οροφή με εκείνη του bZ4X της Toyota.

To Solterra θα προστεθεί, σαν επιλογή των αγοραστών, σε μια κατηγορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην οποία σήμερα επικρατούν τα Volkswagen ID.4 και τα Ford Mustang MachE, και στην οποία σύντομα θα προστεθούν τα Kia EV6, τα Hyundai Ioniq 5, και τα Nissan Ariya. Το Solterra όμως αναμένεται να ξεχωρίζει από αυτά κυρίως χάρις στα offroad χαρακτηριστικά του.

 

Previous Article