(Σημείωση ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο: Είναι ενδιαφέρον να παρακολουθούμε τις εξελίξεις εκεί που η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται ταχύτατα. Τα σύγχρονα δίκτυα ταχυφόρτισης αποτελούν για κάθε χώρα το κλειδί για μια τέτοια εξέλιξη)
Για αρκετά χρόνια τώρα, σχεδόν σε κάθε τριμηνία οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Tesla σημειώνουν και ένα νέο ρεκόρ.
Φυσικό αποτέλεσμα αυτής της μεγάλης διάδοσης των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων υπήρξε και η προχθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας σύμφωνα με την οποία ήλθε το πλήρωμα του χρόνου για μια μεγάλη αναβάθμιση των δικών της δικτύων ταχείας φόρτισης σε βαθμό τριπλασιασμού τους.
Όπως διαπιστώθηκε τελευταία ο ρυθμός αύξησης των ανά τη χώρα σημείων ταχείας φόρτισης υπήρξε σχετικά βραδύς, σε σχέση με τις διογκούμενες ανάγκες, και αυτό ισχύει τόσο για τους διατιθέμενους ακροδέκτες φόρτισης τύπου CCS όσο και για τους υπό κατάργηση ακροδέκτες τύπου CHAdeMO.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Department of Energy Alternative Fuels Data Center, η Tesla σήμερα διαθέτει στις ΗΠΑ 1165 σταθμούς ταχείας φόρτισης έναντι των υπαρχόντων 3877 σταθμών που απευθύνονται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ακροδέκτες ταχυφόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) τύπου CCS, οι οποίοι σημειωτέον δεν είναι και οι επικρατούντες στο συνολικό αριθμό των κυκλοφορούντων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παρά ταύτα, εάν η στατιστική διεξαχθεί όχι σε επίπεδο σταθμών αλλά σε επίπεδο εξόδων φόρτισης η Tesla υπερτερεί διαθέτοντας συνολικά 11593 εξόδους φόρτισης έναντι των 5368 εξόδων φόρτισης με ακροσυνδέσμους τύπου CCS.
O σταθμός ταχυφόρτισης V3 της Tesla στο Las Vegas
Παρά το ότι η Tesla έχει σχεδόν διπλασιάσει το μέγεθος του δικτύου της κατά τους τελευταίους 18 μήνες σχεδιάζει να το τριπλασιάσει κατά τα επόμενα δύο χρόνια σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Dew Baglino, αντιπρόεδρος του τομέα προωστηρίων συστημάτων και ενεργειακής μηχανικής της εταιρείας.
Κατά το τρέχον τρίμηνο, ο κ. Baglino διευκρίνισε ότι, οι αναμονές για φόρτιση των αυτοκινήτων μειώθηκαν σημαντικά λόγω ακριβώς αυτής της επέκτασης η οποία ακόμα βρίσκεται σε εξέλιξη επειδή η πανδημία προκάλεσε καθυστερήσεις των εργασιών της χωρίς όμως να ανακόψει παράλληλα και την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι οποίες συνέχισαν να αυξάνονται.
Όπως είπε, για να διαχειριστούμε το πρόβλημα σε προσωρινή βάση σε ορισμένες τοποθεσίες στις οποίες σημειώνονται πολλές καθυστερήσεις αναγκαστήκαμε, να χρησιμοποιήσουμε ακόμα και κινητούς ταχυφορτιστές και να τους συνδυάσουμε με την παροχή τιμολογιακών κινήτρων για την επίτευξη διασποράς των ωραρίων φόρτισης.
Ένα Tesla Model 3 σε ταχυφορτιστή του σταθμού του Sandy (OR)
Συνέχισε δε λέγοντας ότι η εξελιγμένη τεχνολογία της εταιρείας στον τομέα των συσσωρευτών με της τελευταίας παραγωγής συστοιχίες σε συνδυασμό με τους ταχυφορτιστές των 250 kW προσφέρει πολύ μικρούς χρόνους επαναφόρτισης και φυσικά αποτελεί ένα βασικό εργαλείο για την αποφυγή μεγάλων καθυστερήσεων στους σταθμούς φόρτισης αφού αυξάνει τον ανά ώρα αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εξυπηρετούνται από κάθε έξοδο φόρτισης.
Υπάρχει βέβαια ένα όριο στην ταχύτητα με την οποία μπορεί να επαναφορτίσει ένα αυτοκίνητο Tesla με την τρέχουσα τεχνολογία. Στο εγγύς μέλλον θα χρησιμοποιηθεί ακόμα δυναμικότερη τεχνολογία στον τομέα αυτόν. Όπως ανέφερε σε πρόσφατη παρουσίαση ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lucid κ. Peter Rawlinson, το υπάρχον δίκτυο ταχυφόρτισης της Tesla που λειτουργεί στα 400 βολτ σύντομα θα χρειαστεί μια πολύ δαπανηρή αναβάθμιση σε υψηλότερα επίπεδα τάσης προκειμένου να εξυπηρετήσει αυτή τη δυναμικότερη τεχνολογία που έρχεται. Ας ληφθεί υπόψη εν προκειμένω ότι το δίκτυο της Electrify America ήδη λειτουργεί στα 1000 βολτ και προσφέρει στους κατασκευαστές των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν υψηλές τάσεις δυναμικού στις συστοιχίες των συσσωρευτών τους επιτυγχάνοντας έτσι ταχύτερες φορτίσεις. Στο μεσοδιάστημα η Tesla προσπαθεί να βρει άλλες λύσεις μέσω του λογισμικού της και των κυκλωμάτων προσαρμογής.
Η δυναμική πλοήγηση μπορεί επίσης να αποτελέσει ένα εργαλείο αποφυγής των καθυστερήσεων στους σταθμούς φόρτισης, είπε ο κ. Baglino. Λαμβάνουμε υπόψη μας τους πραγματικούς χρόνους απασχόλησης που σημειώνονται στους σταθμούς μας σε σχέση με τη σε πραγματικό χρόνο ζήτηση και δρομολογούμε τους πελάτες μας έτσι ώστε, χωρίς να αποκλίνουν από τους προορισμούς τους, τους κατευθύνουμε στους σταθμούς με τη χαμηλότερη ζήτηση. Επιπλέον συνεχίζουμε να βελτιώνουμε το λογισμικό σχεδίασης της διαδρομής των αυτοκινήτων μας έτσι ώστε να λαμβάνει υπόψη του όλα τα στοιχεία αποστάσεων, καταναλώσεων, επιθυμητού χρόνου ταξιδιού και εδαφικής διαμόρφωσης της διαδρομής ώστε να συστήνουμε στον οδηγό όχι μόνο τον σταθμό επαναφόρτισης άλλα και την ποσότητα ενέργειας που θα πρέπει να πάρει προκειμένου να αποφεύγεται η πέραν του αναγκαίου διάρκεια επαναφόρτιση και να συντομεύεται ή παραμονή στον σταθμό.
Ο CEO της Tesla κ. Elon Musk επιβεβαίωσε τον περασμένο Ιούλιο ότι το δίκτυο ταχυφορτιστών της εταιρείας, περί το τέλος του έτους, θα αρχίσει να εξυπηρετεί και ηλεκτρικά αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών. Για το σκοπό αυτό θα διατίθεται στους σταθμούς της Tesla κατάλληλη εφαρμογή όπως και μετατροπείς των διαφόρων τύπων ακροδεκτών. Επίσης σχεδιάζει, για την αποφυγή μακρόχρονων ανεφοδιασμών, να εφαρμόσει υψηλότερα τιμολόγια ενέργειας όταν η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων των άλλων κατασκευαστών γίνεται, λόγω της κατασκευής τους, με βραδείς ρυθμούς.
Σταθμός της Electrify America με εξόδους για ακροσυνδέσμους CCS and CHAdeMO στο Hood River του Oregon
Οι οδηγοί των αυτοκινήτων Tesla στις ΗΠΑ έχουν επίσης και κάποιες εναλλακτικές δυνατότητες όπως π.χ. να χρησιμοποιούν μετατροπέα του ακροσυνδέσμου έτσι ώστε να φορτίζουν στα δίκτυα που διαθέτουν έξοδο τύπου CHAdeMO, με χαμηλότερους ρυθμούς βέβαια, ή ακόμα να χρησιμοποιούν κάποιους αστικούς σταθμούς της EVgo οι οποίοι είναι εξοπλισμένοι με έξοδο τύπου Tesla. Επίσης έχει ανακοινωθεί ότι ένας μετατροπέας του ακροδέκτη της Tesla σε ακροδέκτη τύπου CCS θα κυκλοφορήσει σύντομα.
Κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους η Tesla παρέδωσε περισσότερα κατά 25% αυτοκίνητα από αυτά που παρέδωσε πέρυσι ολόκληρη τη χρονιά. Έχει επίσης αναφερθεί ότι σε παγκόσμιο επίπεδο έχει φτάσει να παράγει αυτοκίνητα με ρυθμό που υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο ετησίως. Με τέτοιους ρυθμούς αύξησης των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων Tesla είναι βέβαιο ότι οι κάτοχοί τους γρήγορα θα χρειαστεί να αξιοποιούν όλες τις προσφερόμενες εναλλακτικές λύσεις ταχυφόρτισης.
(Η πρόσφατη ανακοίνωση της παραγγελίας της Hertz για 100.000 Tesla Model 3 δείχνει τους ρυθμούς με τους οποίους η ηλεκτροκίνηση κατακτά τις αγορές)
Green Car Reports